Wystarczy symulator lotu Boeinga 727; zachowanie locie samolotu o bliźniaczej budowie jest wystarczająco podobne
by za pomocą próba na symulatorze udowodnić, że MAK/Lasek sfałszowali parametry go-around w Smoleńsku;
oczywiście niemożliwe jest to co podaje dr Maciej lasek:
koszt symulatora
( dane sprzed paru lat - wiec teraz - trochę więcej)
In 2018, Boeing 727 aircraft flight cost per aircraft was about $7700 per hour, whereas a B-727 Full Flight Simulator during the same period
cost approximately $1200 per hour.
https://sandiegoairandspace.org/collection/item/twa-b-727-flight-simulator
Full Flight Simulators have aircraft specific flight profiling motion, which allows them to perform in simulated flight as a real aircraft would in actual flight. The feel of the motion from inside the simulator even ‘feels’ like actual flight. Inside the cockpit, functioning instruments and all-systems instruments and switches function the same as an actual aircraft would. The visual flight displays are within 1 to 2% as accurate as real-world images in daylight, night and instrument flying conditions.
Symulatory Lotu maja możliwość pełnego r profilowania lotu specyficznego dla tego modelu,
co pozwala działać w symulowanym locie tak,
jak prawdziwy samolot w rzeczywistym locie.
Wrażenie ruchu w symulatorze przypomina nawet rzeczywisty lot.
Wewnątrz kokpitu przyrządy i przełączniki wszystkich systemów działają tak samo,
jak w prawdziwym samolocie.
Wizualne wyświetlacze lotu są w zakresie od 1 do 2% tak dokładne,
jak rzeczywistych warunkach lotu w świetle dziennym, w nocy i w warunkach lotu według wskazań przyrządów.
Wstępne założenia co do próby o kosztów:
3 pilotów po 3 próby go around
( parametry pocz. jak w Smoleńsku z 20 m
prędkość zniżania pocz. 7 m/s, obroty silników mały gaz.)
3 pilotów, po trzy próby - czas łączny ok 4 godz. 4800 USD
piloci_ 3000 USD
koszt netto ok 7800 USD =
ok 31 tys. PLN
a sprawa dla Polski
bezcenna !!!
trzeba tylko
DECYZJI
**
Oszacowanie głębokości przepadania Boeinga 727 przy pocz. prędkości 8 m/s
i zadanym przeciążeniu jak Tu-154 w Smoleńsku -
wynik 35 m;
przeliczono proporcjonalnie do wyniku rzeczywistego z konkretnego przypadku dla Boeinga 727.