quwerty quwerty
396
BLOG

Szczur prof. Pawła Artymowicza -czyli obwinianie pilotów przez dyletanta.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 4

 Prof.Artymowicz samozwańczy ekspert smoleński  obwinił  bezpodstawnie pilotów  Tu-154  , że  zamierzali   wylądować wykonując  przedtem  niebezpieczny i niedozwolony  na takim samolocie manewr  tzw. szczura.


you-know-who  czyli  profesor Paweł Artymowicz  napisał na forum Katastrofa w Smoleńsku  w  dniu  17.01.11, 02:34

 

Dzięki; jest długa lista rzeczy, które kapitan zrobił źle, oprócz samej decyzji samowolnego obniżenia sobie MDA (minimum descent altitude) do 40-50m, to najważniejszy był brak kontroli odleglości od pasa. Można, choć nie trzeba na to patrzeć tak jak ja to robię: pal już licho wszystkie inne błędy ,ale dlaczego nie sprobował zrobić to niebezpieczne podejście NAD PASEM a nie tak daleko przed nim.

Szczuryzabijają pilotów, ale najczęściej w terenie, nie kilometr od pasa; to nie był zupełnie typowy szczur, mimo że tak wyglądał.

Wg mnie, na 60m to Protasiuk zaczął stopniowo wyrównywać, redukować szybkość opadania i gdyby nie podnoszący sie teren, przestałby opadać na 40-50m.

To niesłychanie mała wysokość, jedna długość samolotu! jednak gdyby na tej wysokości znaleźli sie nad pasem lub pół  kilometra przed pasem, mieliby spora szanse wylądować albo odejść; tragedia polegała na niebezpiecznym manewrze zrobionym w najgorszym do tego możliwym miejscu, daleko od pasa, nad wznoszącym się terenem - przy tej podstawie żaden pilot nie miałby dużej szansy.

Klakier  Artymowicza  znany  propagandzista  MAK  nudna  teoria  -  zajął stanowisko w tej kwestii  na swoim blogu-

ale oczywiście  nie skrytykował  Artymowicza- nie może  tego zrobić tylko  napisał insynuacje  pod moim adresem.


Co do manewru szczura  to  jest on oczywiście  wykonalny  -ale  np. przez  samoloty  akrobacyjne typu  np  Su-26.

image

A tak  wygląda  szczur  - czyli  low approach landing  przy  nisko  zalegającej mgle  w praktyce:

https://www.youtube.com/watch?v=yyoL8hIEvzM


F-16  też to potrafi : tu najpierw  szybko schodzi  na niską  wysokość,   wyrównuje ( 1:17- 1:25)  i schodzi  do lądowania.

https://www.youtube.com/watch?v=E_1Stn79yrs


A np  taki  manewr  przy podejściu ( ostry  zakręt dość nisko nad ziemią)  pasażerskim Bombardierem  Q400 ( max. cieżar  do lądowania  29 ton)

jest absolutnie  nie do wykonywania  przez  Tu-154

https://www.youtube.com/watch?v=-t59TL7t1xw


F-35  low  approach  landing ( szczur)  od  2:55

https://www.youtube.com/watch?v=1WFP2hMBo8I

albo Typhoon:

https://www.youtube.com/watch?v=om0mHcJfwQk



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka