Prof.Artymowicz samozwańczy ekspert smoleński obwinił bezpodstawnie pilotów Tu-154 , że zamierzali wylądować wykonując przedtem niebezpieczny i niedozwolony na takim samolocie manewr tzw. szczura.
you-know-who czyli profesor Paweł Artymowicz napisał na forum Katastrofa w Smoleńsku w dniu 17.01.11, 02:34
Dzięki; jest długa lista rzeczy, które kapitan zrobił źle, oprócz samej decyzji samowolnego obniżenia sobie MDA (minimum descent altitude) do 40-50m, to najważniejszy był brak kontroli odleglości od pasa. Można, choć nie trzeba na to patrzeć tak jak ja to robię: pal już licho wszystkie inne błędy ,ale dlaczego nie sprobował zrobić to niebezpieczne podejście NAD PASEM a nie tak daleko przed nim.
Szczuryzabijają pilotów, ale najczęściej w terenie, nie kilometr od pasa; to nie był zupełnie typowy szczur, mimo że tak wyglądał.
Wg mnie, na 60m to Protasiuk zaczął stopniowo wyrównywać, redukować szybkość opadania i gdyby nie podnoszący sie teren, przestałby opadać na 40-50m.
To niesłychanie mała wysokość, jedna długość samolotu! jednak gdyby na tej wysokości znaleźli sie nad pasem lub pół kilometra przed pasem, mieliby spora szanse wylądować albo odejść; tragedia polegała na niebezpiecznym manewrze zrobionym w najgorszym do tego możliwym miejscu, daleko od pasa, nad wznoszącym się terenem - przy tej podstawie żaden pilot nie miałby dużej szansy.
Klakier Artymowicza znany propagandzista MAK nudna teoria - zajął stanowisko w tej kwestii na swoim blogu-
ale oczywiście nie skrytykował Artymowicza- nie może tego zrobić tylko napisał insynuacje pod moim adresem.
Co do manewru szczura to jest on oczywiście wykonalny -ale np. przez samoloty akrobacyjne typu np Su-26.

A tak wygląda szczur - czyli low approach landing przy nisko zalegającej mgle w praktyce:
https://www.youtube.com/watch?v=yyoL8hIEvzM
F-16 też to potrafi : tu najpierw szybko schodzi na niską wysokość, wyrównuje ( 1:17- 1:25) i schodzi do lądowania.
https://www.youtube.com/watch?v=E_1Stn79yrs
A np taki manewr przy podejściu ( ostry zakręt dość nisko nad ziemią) pasażerskim Bombardierem Q400 ( max. cieżar do lądowania 29 ton)
jest absolutnie nie do wykonywania przez Tu-154
https://www.youtube.com/watch?v=-t59TL7t1xw
F-35 low approach landing ( szczur) od 2:55
https://www.youtube.com/watch?v=1WFP2hMBo8I
albo Typhoon:
https://www.youtube.com/watch?v=om0mHcJfwQk
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka