quwerty quwerty
294
BLOG

Lot urwanej końcówki Tu-154 , beczka, kokpit - katastrofa Smoleńsk, porównawczo.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Samolot Beech  390, masa  własna  3,9 tony  , rozpiętość  skrzydeł  14  m,

image

przy  rozpoczęciu  manewru  go-around  uderzył   na wysokości  18 m skrzydłem w betonowy  słup  sieci  elektrycznej ; odpadł  kawał  skrzydła  o długości  13  stóp (  4m !!)

image

https://reports.aviation-safety.net/2013/20130220-0_PRM1_N777VG.pdf

The left wing was completely severed about 13 ft inboard from the wing tip and exhibited no fire damage. The severed wing was located about 320 ft east of Pole 48.  The airplane struck a poured-concrete utility pole and braided wires about 59 feet above ground level.

image

  Samolot  się wznosił, prędkość  początkowa  była  zapewne tylko  nieco  niższa  niż  w przypadku  Tu-154 ( brak  konkretnych  danych)  wiadomo jednak  , że  ten  samolot osiąga  prędkość  854 km/h,  rozpoczął  manewr go-around  a klapy  były  już  w trakcie  wciągania (  zmniejszono  wychylenie  z 30  na  15 stopni)  przy  oderwaniu   się od  ziemi  miał  prędkość  125 mil/h ok  226 km/h ok 63 m/sek.

The calibrated airspeed was about 125 knots when the airplane lifted off.

( Tu-154  miał nadal klapy  wychylone na  36  stopni);  Pilot samolotu Beech 390 rozpoczął ten manewr  tuż  po przyziemieniu.)


- Czy  Beech  390  wykonał  beczkę :  półbeczkę?  zapewne  tak-  przy  utracie tak ogromnego  kawału  skrzydła; 

 The nonvolatile memory (NVM) was downloaded, and, by design, the EGPWS recorded airplane performance data based on a parameter exceedance, which was, in this event, an excessive bank angle, most likely the result of the separation of the left wing after impact with Pole 48. The unit captured the data during the 20 seconds before the exceedance. The unit was designed to record for 10 seconds after the exceedance; however, only 2 seconds were recorded because electrical power to the unit ceased during the crash sequence

rapid pitch up was recorded, from 10.5 to 27.4 degrees within 1 second. One second later, the roll increased from 2.1 degrees left to 71.7 degrees left.

Zarejstrowano  nagły  wzrost  kata  przechylenia  -  zapis  urwał się  po 2  sek, po zderzeniu ze  słupem.

W każdym  razie  spadł  w odległości ok  296 m  od  słupa;  zapewne  zasięg "lotu"  byłby nieco  większy- na końcu  uderzył w  drzewa....

Wrak  leżał  w pozycji  normalnej:

imageimage

Silnik  nie rozpadł  się jak jeden  z silników  Tu-154

z żadnego z silników samolotu Beech  nie powypadały  wirniki.


Obaj  piloci   przeżyli.



Pasażerowie  zginęli, odnieśli  ciężkie  obrażenia  i byli w  strefie  pożaru.


Przeciążenia:

The airplane was equipped with two Rockwell Collins ADC-3000 air data computers (ADC). Examination revealed that the mounts on both ADCs were damaged from impact, indicative of forces during impact in excess of 20g.

Np. na podstawie  stopnia  uszkodzeń mocowania  czarnej skrzynki  oceniono  , że  przekraczały  20g.

Examination  revealed  that  the  mounts  on  both  ADCs  were damaged  from  impact,  indicative  of  forces  during  impact  in  excess  of  20g


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka