Samolot Beech 390, masa własna 3,9 tony , rozpiętość skrzydeł 14 m,
przy rozpoczęciu manewru go-around uderzył na wysokości 18 m skrzydłem w betonowy słup sieci elektrycznej ; odpadł kawał skrzydła o długości 13 stóp ( 4m !!)
https://reports.aviation-safety.net/2013/20130220-0_PRM1_N777VG.pdf
The left wing was completely severed about 13 ft inboard from the wing tip and exhibited no fire damage. The severed wing was located about 320 ft east of Pole 48. The airplane struck a poured-concrete utility pole and braided wires about 59 feet above ground level.
Samolot się wznosił, prędkość początkowa była zapewne tylko nieco niższa niż w przypadku Tu-154 ( brak konkretnych danych) wiadomo jednak , że ten samolot osiąga prędkość 854 km/h, rozpoczął manewr go-around a klapy były już w trakcie wciągania ( zmniejszono wychylenie z 30 na 15 stopni) przy oderwaniu się od ziemi miał prędkość 125 mil/h ok 226 km/h ok 63 m/sek.
The calibrated airspeed was about 125 knots when the airplane lifted off.
( Tu-154 miał nadal klapy wychylone na 36 stopni); Pilot samolotu Beech 390 rozpoczął ten manewr tuż po przyziemieniu.)
- Czy Beech 390 wykonał beczkę : półbeczkę? zapewne tak- przy utracie tak ogromnego kawału skrzydła;
The nonvolatile memory (NVM) was downloaded, and, by design, the EGPWS recorded airplane performance data based on a parameter exceedance, which was, in this event, an excessive bank angle, most likely the result of the separation of the left wing after impact with Pole 48. The unit captured the data during the 20 seconds before the exceedance. The unit was designed to record for 10 seconds after the exceedance; however, only 2 seconds were recorded because electrical power to the unit ceased during the crash sequence
rapid pitch up was recorded, from 10.5 to 27.4 degrees within 1 second. One second later, the roll increased from 2.1 degrees left to 71.7 degrees left.
Zarejstrowano nagły wzrost kata przechylenia - zapis urwał się po 2 sek, po zderzeniu ze słupem.
W każdym razie spadł w odległości ok 296 m od słupa; zapewne zasięg "lotu" byłby nieco większy- na końcu uderzył w drzewa....
Wrak leżał w pozycji normalnej:
Silnik nie rozpadł się jak jeden z silników Tu-154
z żadnego z silników samolotu Beech nie powypadały wirniki.
Obaj piloci przeżyli.
Pasażerowie zginęli, odnieśli ciężkie obrażenia i byli w strefie pożaru.
Przeciążenia:
The airplane was equipped with two Rockwell Collins ADC-3000 air data computers (ADC). Examination revealed that the mounts on both ADCs were damaged from impact, indicative of forces during impact in excess of 20g.
Np. na podstawie stopnia uszkodzeń mocowania czarnej skrzynki oceniono , że przekraczały 20g.
Examination revealed that the mounts on both ADCs were damaged from impact, indicative of forces during impact in excess of 20g
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka