Oprogramowanie PrestaShop zostało zaprojektowane w taki sposób, aby każdy, bez pomocy specjalistów, mógł założyć na nim sklep internetowy.
Oprogramowanie PrestaShop zostało zaprojektowane w taki sposób, aby każdy, bez pomocy specjalistów, mógł założyć na nim sklep internetowy.

Sklep PrestaShop. Zlecić czy wykonać samodzielnie?

Redakcja Redakcja Cyfryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 3
Oprogramowanie PrestaShop zostało zaprojektowane w taki sposób, aby każdy, bez pomocy specjalistów, mógł założyć na nim sklep internetowy. Instrukcje jak krok po kroku zainstalować i uruchomić sklep PrestaShop są dostępne w sieci. Jednak czy sklep założony samodzielnie będzie odpowiednio zoptymalizowany i dopasowany do każdego rodzaju biznesu? Kiedy warto zlecić jego budowę profesjonalnej agencji, a kiedy wykorzystać własne umiejętności?

Czym jest PrestaShop?

PrestaShop to darmowe oprogramowanie sklepu internetowego, które może pobrać każdy użytkownik sieci. W Polsce z tego oprogramowania korzysta prawie 21 tys. sklepów (źródło: builtwith). Założenie i prowadzenie sklepu PrestaShop jest bezpłatne – nie ponosimy kosztów abonamentu miesięcznego czy rocznego. Oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane i dzięki temu nie musismy martwić się o bezpieczeństwo swojego biznesu online. W internecie znajdziemy dostęp do wsparcia na forach, darmowe webinary i filmy instruktażowe.

Jedną z największych zalet oprogramowania PrestaShop jest otwarty dostęp do kodu źródłowego (Open Source). Umożliwia to modyfikacje wyglądu i ustawień sklepu. Mamy nieograniczoną możliwość „poprawiania” naszego sklepu pod aktualne wymagania przeglądarki Google. Dzięki temu możemy go skutecznie pozycjonować i reklamować w sieci.   

PrestaShop daje nam szansę na stworzenie unikatowej witryny – zarówno dzięki możliwości modyfikacji, jak i ze względu na dostęp do gotowych szablonów graficznych. W ramach oprogramowania możemy korzystać z wielu modułów (płatnych i darmowych), które pomogą nam rozwijać i ulepszać sklep.

Czym można samemu założyć sklep PrestaShop?

Procedura założenia sklepu PrestaShop nie jest trudna – można to zrobić samodzielnie. Należy jednak pamiętać, że oprogramowanie PrestaShop jest rozbudowane, więc trzeba czasu i cierpliwości na jego zrozumienie. 

Aby zainstalować sklep PrestaShop, potrzebujesz domeny i hostingu odpowiedniego dla PrestaShop. 

Sklep PrestaShop. Jak go założyć?

Proces założenia sklepu PrestaShop można przedstawić w kilku punktach:

1. Pobierasz darmowe oprogramowanie PrestaShop.

2. Wybierasz nazwę dla swojego sklepu.

3. Kupujesz domenę i hosting (przeznaczony dla PrestaShop).

4. Instalujesz oprogramowanie PrestaShop na hostingu.

5. Tworzysz katalogi produktów.

6. Personalizujesz swój sklep, wybierając lub kupując moduły i motywy.

7. Konfigurujesz metody płatności.

8. Dodajesz usługi kurierskie.

9. Uruchamiasz stronę i rozpoczynasz sprzedaż.

Jeżeli chcesz przyspieszyć i uprościć procedurę instalowania sklepu PrestaShop, wybierz odpowiedni hosting z usługą autoinstalatora. Szukaj oferty wśród dużych firm z branży IT – dostawca usługi hostingowej powinien informować o tej funkcji na stronie produktu. 

Jaki hosting wybrać dla oprogramowania PrestaShop?

Wybór hostingu dla twojego sklepu PrestaShop jest istotną kwestią, która wpłynie na jego późniejsze działanie – hosting musi posiadać odpowiednie parametry i wysoką wydajność. Prawidłowo dopasowany hosting sprawi, że sklep będzie funkcjonował na najwyższych obrotach, co wpłynie pozytywnie na wrażenia użytkowników, a także na sprzedaż.

Hostingiem stworzonym z myślą o sklepie PrestaShop jest usługa PrestaHosting od home.pl, w ramach której otrzymujemy dostęp do automatycznej instalacji i bezpłatnego wsparcia technicznego specjalistów. PrestaHosting zapewnia bezpieczeństwo twojego sklepu dzięki regularnie wykonywanej kopii zapasowej plików i baz danych. 

Jak przebiega założenie sklepu PrestaShop przez agencję?

Prawidłowe funkcjonowanie twojego sklepu na PrestaShop zależy od przygotowania odpowiedniego projektu, który weźmie pod uwagę wymagania systemowe dla platform e-commerce i potrzebę ich optymalizacji. Dobrze zaprojektowany sklep będzie gotowy na późniejsze promocję i pozycjonowanie w przeglądarce Google.

Sklep musi odpowiednio się prezentować, być prosty w obsłudze dla klienta i dopasowany do wymagań branży. Zlecenie stworzenia sklepu specjalistom to inwestycja, która będzie się zwracać w przyszłości. Jego cena nie musi być wysoka. Zależy od wielkości sklepu, liczby modyfikacji i projektów graficznych. Możesz zlecić stworzenie mniej rozbudowanego sklepu, aby zaoszczędzić pieniądze. Jeżeli twój biznes będzie się rozwijał, zainwestuj w jego rozbudowę. Możliwość późniejszych modyfikacji platformy to ogromna zaleta oprogramowania PrestaShop.

Zleć budowę sklepu PrestaShop, jeżeli:

- nie czujesz się dobrze w technicznych aspektach tworzenia platform sprzedażowych;

- potrzebujesz profesjonalnego sklepu zoptymalizowanego do wymagań twojej branży;

- twój biznes się rozwija i chcesz przenieść sklep na PrestaShop z innej platformy (np. sklepu w abonamencie).

Jak zlecić założenie sklepu PrestaShop?

Wybierz agencję, która ma duże doświadczenie i potwierdzone sukcesy w budowaniu sklepów PrestaShop. Profesjonalna agencja zatrudnia specjalistów z każdej dziedziny (programistów, grafików, projektantów UX/UI), którzy są bieżąco z:

- aktualizacjami oprogramowania; 

- oczekiwaniami klientów wobec sklepów internetowych;

- trendami e-commerce dla różnych branż; 

- wymaganiami przeglądarki Google.  

Zlecając założenie sklepu agencji, w pierwszym etapie prac, przedstawiasz jej swoją koncepcję – jak według ciebie powinien prezentować się sklep, jakie modyfikacje są potrzebne dla twojej branży itp. W odpowiedzi na twoje pomysły agencja przedstawi ci propozycje niezbędnych funkcji. Po analizie oferty i informacji agencja przygotowuje projekt twojego sklepu. Po jego zatwierdzeniu (lub wdrożeniu twoich uwag) następuje proces realizacji. Na tym etapie prac, główną rolę odgrywają programiści, graficy i specjaliści UX/UI. To oni tworzą sklep według ustalonych wytycznych.

Po wykonaniu projektu agencja przystępuje do testów. Sklep nie jest jeszcze zainstalowany na docelowym hostingu – działanie i wygląd sprawdza się na serwerze testowym. Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, sklep zostanie ci przedstawiony do akceptacji. Na tym etapie możesz jeszcze zaproponować zmiany. Po twojej ostatecznej akceptacji agencja instaluje sklep na docelowym serwerze i szkoli cię z jego obsługi. Wtedy twój sklep PrestaShop staje się gotowy do sprzedaży.

Pamiętaj, im większy sklep i bardziej zaawansowane funkcje, tym dłuższy będzie czas jego powstawania. Agencja, której zlecasz budowę sklepu PrestaShop powinna określić ci przybliżony czas realizacji projektu. To często 3-4 miesiące (zależy od zleconych modyfikacji).

Sklep PrestaShop – profesjonalna platforma e-commerce

Sklep PrestaShop to nowoczesna i elastyczna platforma do sprzedaży produktów, która umożliwi ci rozwój biznesu. Możesz założyć ją samodzielnie (szczególnie, jeżeli chcesz przetestować pomysł na biznes w sieci) lub zlecić to specjalistom (odpowiedniej agencji). Bez względu na to, którą opcję wybierzesz, pamiętaj o zakupie odpowiedniego hostingu, który „udźwignie” oprogramowanie PrestaShop. Wybierając PrestaHosting w home.pl, oszczędzisz czas, zyskasz bezpieczeństwo swoich danych i bezpłatne wsparcie techniczne. 

Komentarze