kemir kemir
562
BLOG

Bajka z morałem na niedzielę - dla wszystkich

kemir kemir Rozmaitości Obserwuj notkę 13

Kraina zwierząt. Trwa zwierzęcy piknik, pełna sielanka, gdzieś przy piwku siedzi osioł, który rozprawia o czymś z tygrysem.

- Ależ piękna jest ta nasza niebieska trawa - rzecze osioł.

- Trawa nie jest niebieska, jest zielona -  odparł tygrys.

Dyskusja nabrała tempa, przerodziła się w ostrą kłótnię i dlatego i obydwaj postanowili oddać sprawę do rozstrzygnięcia komuś  z autorytetem. W tym celu poszli  się do lwa, Króla Zwierząt. Przed dotarciem na polanę w lesie, gdzie na tronie siedział lew, osioł głośno wrzeszczał: trawa, jest niebieska trawa jest niebieska...

I tak dotarli przed oblicze Króla Zwierząt.


image


- Wasza Wysokość, czy to prawda, że trawa jest niebieska? -

Lew groźnie zmarszczył brwi i orzekł:

- To prawda, trawa jest niebieska.

Osioł  aż podskoczył  i kontynuował:

- Tygrys nie zgadza się ze mną , zaprzecza i denerwuje mnie, ukarz go proszę!

Król wtedy oświadczył:

- Dobrze, tygrys zostanie ukarany 5 latami milczenia.

Osioł zaczął podskakiwać z radości, poszedł swoją drogą i bardzo zadowolony i powtarzał  w kółko:

- Trawa jest niebieska, trawa jest niebieska...

Tygrys tymczasem spokojnie przyjął karę, ale odważył się też postawić Królowi pytanie:

- Wasza Wysokość, dlaczego mnie niesłusznie ukarałeś, przecież  trawa jest zielona!

Lew przeciągnął się leniwie i odpowiedział:

- To nie ma nic wspólnego z pytaniem, czy trawa jest niebieska czy zielona. Kara jest taka dlatego, że tak dostojna, silna i inteligentna istota jak ty, nie może tracić czasu na kłótnię z osłem, a na dodatek przychodzić z tym do mnie i zawracać  mi głowę tak głupim pytaniem.

MORAŁ

Jest rzeczą niedopuszczalną, żeby tracić czas  na kłótnię z głupcem i fanatykiem, któremu nie zależy ani na prawdzie, ani na argumentach w dyskusji, a jedynie na zwycięstwie własnych przekonań i urojeń.  Nigdy nie marnuj czasu na dyskusje, które nie mają sensu…Istnieją niestety ludzie, którzy mimo przedstawionych im argumentów nie mają zdolności ich zrozumienia i tacy, którzy są oślepieni przez własne ego, nienawiść czy kompleksy, a jedyną rzeczą, która ich interesuje, to "mieć" rację -  nawet jeżeli jej nie mają.
Kiedy ignorancja krzyczy, inteligencja milczy.
Twój spokój i cisza są bezcenne...




Tekst znaleziony  w  sieci. Obrazy wykorzystane w zgodzie z prawem do cytatu.







kemir
O mnie kemir

Z mojego subiektywnego punktu widzenia jestem całkowicie obiektywny.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości