11 obserwujących
637 notek
78k odsłon
  42   0

Aiatulah Damad o "prawo" w Iranie i moralność;"gdzie jest nasza moralność"

W 07 -06-2020 pisałem w gazecie Etelaat że nasza moralność jest pod znakiem zapytania , to było w związku dziewczyny która została zamordowana przez ojca.Nazywało się "gdzie nasza moralność , gdzie jest kultura Perska".

W tej notatce powiedziałem czytelnikom, że dopóki nie zostaną zbadane korzenie tych niemoralności i nie zostanie odpowiednio pomyślane o ich wyleczeniu, takie straszne wydarzenia będą się powtarzać, czego byliśmy świadkami bardzo strasznego zjawiska w dzisiejszych czasach.Młoda kobieta podobno uciekła z domu i wyjechała za granicę, a jej ojciec i inni krewni spiskowali, by ją zabić, przygotowując ją do powrotu do domu, a ostatecznie ścinając głowę mężowi.Mąż bierze ją za głowę ucientą i obraca na środku targu, wyrażając w ten sposób dumę, gorliwość, honor i religijność!

W sumie ta historia, natrętne działania ludzi, wina ofiary, ruchy bliskich, ohydne morderstwo mordercy, trzymanie się za ręce i chodzenie między ludźmi, zachęcanie ludzi i przynajmniej potwierdzanie milczeniem a oglądanie ich wszystkich niewątpliwie pokazuje upadek i Upadek ludzkiej moralności w naszym społeczeństwie, a wstyd tego upadku i upadku to przede wszystkim moralni wychowawcy społeczeństwa, oświata, meczety, Takayas i wreszcie mówcy, mówcy, pisarze, gazety, narodowe media z wieloma kanałami oraz i i And.

Co dotyczy posiadacza tego pióra, to pytanie, czy jedną z przyczyn i korzeni tych niemoralności jest uprzedzenie religijne i ignorancja wraz z glazurą świętości?Odpowiedź brzmi zdecydowanie tak.Dowodem na to jest to, że w dzisiejszych czasach zamiast ranienia sumienia narodowego i głośnego krzyczenia, na każdym rogu słychać, że niektórzy ludzie mówią po prawej stronie, że to była kara zamordowanej kobiety !!Tego rodzaju podejście do stworzonej dla nich mentalności, o którym powiemy w kolejnych wersach, jest dość przewidywalne i oczekiwane.

Zagadnienie to można rozpatrywać w różnych wymiarach, takich jak wymiar socjologiczny, przyczyny i korzenie instytucjonalizacji przemocy wobec kobiet, status praw rodzinnych w ogóle, a w społecznościach plemiennych w szczególności oraz wiele innych zagadnień, ale autor książki te linie Skoncentruj się na swojej znajomości i wiedzy, a resztę pozostaw innym.

Moim zdaniem jedną z przyczyn powszechności niemoralności jest zły stan ustawodawstwa w kraju, który zostanie pokrótce przedstawiony w następujących wersach:

Przede wszystkim chciałbym zwrócić uwagę tylko na kilka artykułów islamskiego kodeksu karnego Iranu, które wywodzą się z islamskiego orzecznictwa, a następnie omówimy kulturowe i społeczne skutki takich przepisów:

A – Artykuł 303 islamskiego kodeksu karnego przyjętego w 1392 r. stanowi, że ilekroć sprawca twierdzi, że sprawcą jest „Mahdoor al-Dam” (można go/ją zabić / nie jest warty życia)lub że popełnił przeciwko niemu przestępstwo z takim pomysłem, to twierdzenie to musi zostać udowodnione w sądzie zgodnie z art. spełnia kryteria i sąd ma obowiązek w pierwszej kolejności rozpatrzyć powyższe roszczenie.

Jeśli zostanie udowodnione, że rzeczywiście jest przestępcą przeciwko Mahdoorowi al-Damowi, odpłata i krwawe pieniądze zostaną usunięte z kary mordercy i zostanie skazany tylko na karę pozbawienia wolności.

Jeśli nie zostanie udowodnione, że zanbity był nie warty życia i nie zostanie również udowodnione, że sprawca popełnił przestępstwo w oparciu o takie przekonanie, sprawca zostanie skazany na odwet, ale jeśli zostanie udowodnione, że ofiarą nie był Mahdur al-Dam i zabójca popełnili przestępstwo z takim przekonaniem, w dodatku zapłata diyat również podlega karze pozbawienia wolności.

Ten artykuł został bardzo złagodzony w tej ustawie i wcześniej był znacznie  ostrzejszy, co skrytykowałem w przemówieniu w tym samym roku, w którym został uchwalony.

B- Zgodnie z art. 630 tej samej ustawy: „Kiedy mężczyzna widzi swoją żonę cudzołożną z obcym mężczyzną i wie, że kobieta jest posłuszna, może je jednocześnie zabić”.

Nie ma wątpliwości, że te materiały są zaczerpnięte z orzecznictwa islamskiego, ale pytanie brzmi, czy zamiast przepisywać zapisy tych orzeczeń w orzecznictwie, przekształcając je w prawo i wpisując je w prawo kraju, który ma być wdrożony, zamiast zachęcać przebaczenie i panowanie nad sobą, A czy rada przestrzegania dyscypliny i szukania schronienia w sądownictwie nie zachęcała ludzi do popełniania arbitralnych morderstw i morderstw bez odwoływania się do sądownictwa?! Czy istnienie takich materiałów nie uczy swego rodzaju łamania prawa i zakłócania porządku publicznego pod takimi tytułami jak „rozkaz dobru i zabranianie zła” oraz „lub gorliwość religijna”? W tym samym przypadku, jeśli mąż mordercy twierdzi, że rozpoznałem moją żonę  że nie jest warta życia i ją zabiłem, czyż nie jest tak, że sędzia nie powinien jej surowo ukarać? Czy istnienie tych praw nie powoduje, że islamski system prawny zarzuca mu, że nie dba o porządek i bezpieczeństwo życia oraz bezpieczeństwo obywateli i że zwykli ludzie mogą go/ją zabić tylko przez wiarę, że jest osobistym oszustem ? Czy nie można powiedzieć, że istnienie takich przepisów, wraz z prowokacyjnymi i bezsensownymi wypowiedziami, powoduje upadek i degenerację moralności oraz występowanie tak potwornych zbrodni?

Były to przykłady praw, które zostały zatwierdzone przez ludzi po rewolucji islamskiej ze szczerością i dobrą wiarą oraz zatwierdzone przez szacownych przedstawicieli, a Rada Strażników, czytając minimum lub maksimum pism, oświadczyła, że ​​nie jest to sprzeczne z Szariat Uznaje się tytuł prawa.


...

* Mujtahid, prawnik i kierownik Wydziału Studiów Islamskich Irańskiej Akademii Nauk

Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale