główne tematy tego przemówienia :
*Miłosierdzie Boga nie jest w przeciwieństwie do niewdzięczności
*Boże nie może być niewdzięczny , On Tylko Jest Wdzięczny
*Jego Wielkość i Duma nie jest w przeciwieństwie do Jego Miłości
*Jak Jego Miłosierdzie ma wpływ na inne Jego cechy
*Nigdy nie można rozstać się z Jego Miłosierdziem
*Pierwsza koncepcja Jego Miłosierdzia
*Trudność przemieszczenia naszych zainteresowań i naszej wiary
*Skutek wiary w Miłości Boskiej na naszą wiarę
*Ponieważ bardzo potrzebujemy Boże Miłosierdzie, powinniśmy wierzyć że On Jest Miły
*Nasza potrzeba do naszych rodziców jest przykładem naszej potrzeby na Pana Miłosierdzie
*Bóg nie jest wyłącznie twórcą .Bóg Jest „Miły Którego potrzebujemy
*Wybaczenie grzechów jest przykładem Jego Miłosierdzia
*Zanieczyszczenie człowieka w niewiarę w Miłości Boga
*Ten kto wieży że inni są niemili nie będzie dobrym człowiekiem
*Wpływ naszej miłości na wychowanie dzieci
*Nasza natura pragnie Miłości Boga
*Co dziennie potrzebujemy czuć Miłość Boga
*Powinniśmy szukać w siebie Miłości Boga i ją obudzić
*Poczucie nie potrzeby w Boga Miłości pochodzi od czarnego serca
*Niewiara w Miłości Boga jest Jego zniewagą
*Miłość Boga w Koranie i w Rewaja
*Jak bardzo Bóg nas pragnie?
treść przemówienia poniżej:
Podaje cześć Mahometowi wybranym prorokiem i jego rodzinie niegrzesznej którzy pozostali w świecie , i oddalam się od ich wrogów na zawsze.
Boże Postanów że moje serce przyjmie wszystkich i że moja misja będzie łatwa i Postanów że będę wyraźnie mówił tak że będą mnie rozumieli.
Założyliśmy między sobą że będziemy zwracać uwagę na Boga Miłosierdzie.Trzeba poprawiać czasem niedbalstwa.Czasem trzeba zmniejszyć niezrozumiałość i poprawić.Trzeba znaleźć lepsze i dokładniejsze koncepcje .Ja postaram się w miarę moich możliwości wytłumaczyć ale państwo powinniście zrozumieć najlepsze koncepcje i zapraszam was żebyście ten temat rozważali i nad nim myśleli wtedy lepiej i głębiej zrozumiecie ten temat.
Zapraszam państwa żeby brać pod uwagę „strach i nadzieję”( خوف و رجاء) w naszych relacjach z Bogiem.Egzystencji Strachu i nadziei nie oznacza że Bóg jest za razem Miły i niewdzięczny. Nie trzeba tego pomieszać, koledzy mi powiedzieli że „jeżeli chcesz w Ramadanie rozmawiać na temat Miłosierdzie i Miłości Boga musisz też posunąć do przodu temat strachu przed Bogiem”.
W przeciwieństwie do Jego Miłości nie jest jego niewdzięczność. Bóg nie może być nie wdzięcznym. To jest istotne że w przeciwieństwie do strachu jest nadzieja.Ale w przeciwieństwie do Miłości Boga nie jest jego okrucieństwo
To nie jest poprawne żeby powiedzieć że Bóg 50 procent jest miły i 50 procent jest okrutny.Bóg absolutnie nie jest okrutny. To jest inny temat , nie rozmawiamy o strachu i nadziei.Nasz temat jest bliski do „nadzieja w Bogu”.Nadzieja w Bogu jest blisko do wiarę w Jego Miłosierdzie .Ale Pan Bóg absolutnie Jest Miłosierny ,On wcale nie jest okrutny.
Nasz umysł musi być okupowany Boskim Miłosierdziem i nie powinniśmy żadnej innej koncepcji tutaj dodać.
Nawet Jego Wielmożność i Wielkość nie jest w przeciwieństwie do Jego Miłosierdzia.Powiedzieliśmy w poprzednich nocach że jeżeli chcemy czuć jak słodkie jest Jego Miłosierdzie to musimy zauważyć że On Jest Potężny Wielmożny.
Jeżeli zauważasz Jego Miłosierdzie zauważ też że Jest Potężny i Silny.Czy Jego Siła jest w przeciwieństwie do Jego Miłosierdzia.Bóg Jest Miły i absolutnie Jest Miły i zawsze Jest Miły.Nawet tam gdzie cię dręczy Jest Miły.Kiedy zwracasz uwagę że On Jest Wielki musisz zwrócić uwagę że On Jest Miły.Nie trzeba pomieszać tą Miłość z innymi cechami który Bóg posiada.Nie wolno w taki sposób skorygować koncepcje Miłości.
Na przykład nie trzeba razem przedstawiać Miłość i Sprawiedliwość Boga.Bóg wtedy kiedy Jest Sprawiedliwy wciąż Jest Miłosierny.Właśnie ten Miłosierny Bóg Jest Sprawiedliwy.Właśnie On za razem Jest Urządzony.Bóg Jest Decydujący.
To zdanie Besme-Lahe-Rahmone-Rahim(Bóg Jest Miłosierny i Lituje się) które występuje na początek prawie wszystkich Sure rozdziałów Koranu, to zdanie że o nim mówią że jest bardzo blisko „Naj potężniejszym imieniem Boga”,gdyby było potrzebne brać pod uwagę inną cechę Boga wraz z Jego Miłosierdziem , wtedy Bóg powiedziałby „W Imię Boga Miłosiernego i decydującego”, albo w Imię Boga Miłosiernego i sprawiedliwego. Wtedy by zwracał uwagę że Bóg jest nie tylko miłosierny ale też jest sprawiedliwy.
Pan Bóg mieści to miłosierdzie w kategorie na Rahmon i Rahim.Nie jest poprawne razem z Miłością Boga wprowadzić inną koncepcje.Wszystkie inne cechy pochodzą właśnie z tej koncepcji tzn Miłość.Jeżeli on jest sprawiedliwy i nie można rozdzielić Jego Sprawiedliwość od Jego Miłości.Ponieważ okrucieństwo jest w przeciwieństwie do Miłości.Bóg absolutnie ni jest okrutny.Ale sprawiedliwość nie jest sprzeczne z miłością.Sprawiedliwość się rozpoczyna on najmniejszej ilości lubienia aż do Jego Miłosierdzia Kiedy Przebacza Swoim Miłosierdziem.
Jego Moc też jest wywożone od Jego Miłosierdzia.
A więc jeżeli rozmawiamy o Boga Miłosierdzie nie powinnyśmy wspominać piekło.Męka w piekle nie jest w sprzeczna z Jego Lubieniem.Także trzeba ludziom w piekle powiedzieć , czy miłosierny Bóg Chce cię męczyć? Kimżeż jesteś? Coś ty zrobił? Moja opinia o Bogu się nie zmieni . Ja wiem że on Jest Miły.
Ali w swojej modlitwie1 mówił : „Boże ! Ja potrafię znieść mękę w piekle ale nie mogę znieść że Ty tak bardzo Miłosierny wrzuciłeś mnie do piekła, i już nie chcesz być Miłym dla mnie”, jak mam to znieść. Ja wiem że Jesteś Miły jeżeli nie zwrócisz na mnie uwagi to mnie bardziej upokorzy.To znaczy że jak bardzo znam twoją miłość. W innych modlitwach jest powiedziane : że nawet jeżeli będę w piekle to będę wciąż rozmawiał z innym ludziom w piekle o twoim Miłosierdziu.Będę mówił że On Jest Miły , ale ja co zrobiłem że znalazłem się w piekle.Więc mamy w modlitwach że ja w piekle będę mówił na temat Twojego Miłosierdzia.Ja wciąż w Ciebie wierzę.Popełniłem grzech ale wciąż w Ciebie wierzę.To jest piękne.wyobrażacie jak bardzo musimy wierzyć w tą koncepcje ze Bóg Jest Miłosierny.
Wydaje mi się do końca Ramadanu nie możemy się rozstać z Besme-Lahe-Rahmone-Rahim(W Imię Boga Miłosiernego który się Lituje). To że wszystkie swoje sprawy zaczynajcie w Moim Imieniu. To jest dziwne.Kilka noce minęło i na ten temat mówię.Człowiek godny powiedział :”wcale nie jest dziwne, dla rozsądnych ludzi jest dziwne ale ja nie jestem rozsądny! „.Nawet wystarczy powiedzieć „W Imię Boga” ale mówi powiedz też Rahmon(Miłosierdzie w tym życiu) potem dodaje powiedz też Rahim(Miłosierdzie w życiu następnym). O co chodzi?...
_______________________________________________________________
Przetłumaczyłam prawie 10 minut początku piątego przemówienia Panohijon na temat: Jak uwierzyć że Pan Bóg Jest Miły
Strona: http://bayanmanavi.ir/post/4709#j5
Perski na Polski
Inne tematy w dziale Rozmaitości