Adam Pietrasiewicz Adam Pietrasiewicz
285
BLOG

Subiektywna lista zmarłych w 2023

Adam Pietrasiewicz Adam Pietrasiewicz Społeczeństwo Obserwuj notkę 4

image

Poniższa lista zawiera listę osób, których śmierć w jakiś sposób zwróciła moją uwagę. Są na niej osoby, które znałem osobiście, nawet kumple, są takie które znałem jedynie z mediów, są takie, które lubiłem i szanowałem, są takie których nie lubiłem i nie szanowałem, ale których śmierć zauważyłem.

Ta lista to dla mnie również dokument ukazujący znikanie MOJEGO świata. Oczywiście na jego miejsce wchodzi nowy, ale jest on w coraz mniejszym stopniu "mój".

Przede wszystkim jednak jest to kolejny dowód na moją nieśmiertelność, bo pokazuje, że to zawsze inni umierają, nigdy ja.


  • Alexandre Adler – francuski dziennikarz
  • Burt Bacharach – amerykański pianista i kompozytor
  • Claude Barzotti – belgijski wokalista
  • Silvio Berlusconi – włoski polityk
  • Alain Besançon – francuski historyk, politolog, sowietolog
  • Andrzej Bilik – polski dziennikarz i publicysta
  • Jane Birkin – brytyjska aktorka i piosenkarka
  • Hélène Carrère d’Encausse – francuska historyczka
  • Toto Cutugno – włoski piosenkarz
  • Maciej Damięcki – polski aktor
  • Jacques Delors – francuski polityk, były szef Komisji Europejskiej
  • Jean-Pierre Elkabbach – francuski dziennikarz
  • Władysław Findeisen – rektor Politechniki Warszawskiej (1981–1985)
  • Marek Gaszyński – polski dziennikarz i prezenter muzyczny
  • Maciej Iłowiecki – polski dziennikarz, publicysta
  • Lech Jęczmyk – polski tłumacz, publicysta i redaktor
  • Krzysztof Karoń – polski publicysta i pisarz
  • Jacek Kęcik – polski reżyser i scenarzysta widowisk
  • Henry Kissinger – amerykański polityk
  • Wojciech Korda – polski muzyk
  • Aleksander Krawczuk – polski historyk starożytności
  • Milan Kundera – czeski pisarz i eseista
  • François Léotard – francuski polityk
  • Gina Lollobrigida – włoska aktorka
  • Guy Marchand – francuski piosenkarz, aktor
  • Bogdan Miś – polski dziennikarz i popularyzator nauki
  • Sinead O’Connor – irlandzka wokalistka
  • Ryan O’Neal – amerykański aktor
  • Leonard Pietraszak – polski aktor
  • Marek Plura – polski polityk, poseł na Sejm i senator RP
  • Jewgienij Prigożyn – właściciel Grupy Wagnera
  • Hubert Reeves – kanadyjski astrofizyk
  • Adam Sandauer – przewodniczący Stowarzyszenia Pacjentów „Primum Non Nocere”
  • Carlos Saura – hiszpański reżyser, scenarzysta i producent filmowy, pisarz
  • Paweł Smoleński – polski dziennikarz
  • Jerry Springer – amerykański dziennikarz
  • Tina Turner – amerykańska piosenkarka
  • Wojciech Walczak – działacz opozycyjny i studencki w PRL
  • Janusz Weiss – polski prezenter radiowy i telewizyjny
  • Szewach Weiss – ambasador Izraela w Polsce (2000–2004)
  • Raquel Welch – amerykańska aktorka
  • Treat Williams – amerykański aktor
  • Jadwiga Zajiček – polska montażystka filmowa


Powroty - co by było, gdyby Polska nie powiedziała NIE Hitlerowi?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo