W Raporcie Końcowym Millera, w załączniku 4. na s. 268 jest takie zdjęcie:
Z opisu wynika, że na zdjęciu jest fragmentu kokpitu 101.
Poniżej zdjęcie p. Rafała Bartnika zamieszczone na portalu AIRLINERS.NET.
Z danych pod zdjęciem wynika, że dotyczy ono TU154M 102 (90A862) i zostało zrobione 07.02.2008r.
Oba przedstawione zdjęcia są identyczne, czyli p. Miller podwędził p. Bartnikowi zdjęcie 102 i wkleił do swojego raportu opisując je jako zdjęcie 101. Dlaczego?
Pytanie dlaczego nie dotyczy podwędzenia tylko błędnego opisu. Przecież mógł spokojnie podwędzić właściwe zdjęcie 101, które było i jest dostępne tu i wygląda tak:
Jak widać z opisu przedstawia kokpit TU 154M 101 (90A-837), zrobione 16.03.2010, czyli najbardziej aktualne – po remoncie a tuż przed 10.04.2010.
Może ktoś to wyjaśnić?
Tłumaczenia w rodzaju
- a co to za różnica?
- wziął co było pod ręką
- nie mógł znaleźć właściwych
- pomyłka edytorska
są niepoważne, bo przecież Komisja Millera to sami poważni ludzie, co się na samolotach znają, więc 101 z 2010 od 102 z 2008 rozpoznają nawet po ciemku.
Daty wykonania zdjęć są pewne. Wielu spotterów zamieszczało zdjęcia 102 z tego okresu i wygląd jest identyczny.
Zdjęcie 101 też ma datę poprawną. Bloger tiger65 znalazł takie posty na forum
http://lotnictwo.net.pl/6-spotting/33-zdjecia/21760-nasze_ciekawe_zdjecia_2010_a-4.html
Spotter KoRnik to pan Tomasz Karasiński. Zamieszczone linki prowadzą do zdjęcia 101, które wstawiłem powyżej. Posty jak widać są ustawione chronologicznie i na pewno autor chciał zademonstrować „świeżą produkcję”. Ponadto 101 24.09.2008 (przed remontem) wyglądała tak:
Link
Uzupełnienie notki
Zdjęcia TU 154M 101 (90A-837) datowane na 16 marca 2010 robione na EPWA (Okęcie)
Tomasz Karasiński
Maciek Wolański
Jakub Gołębiowski