prowincjałka prowincjałka
102
BLOG

►mix1. Chronologia 1999-2001

prowincjałka prowincjałka Rozmaitości Obserwuj notkę 0

W ramach porządkowania spraw postanowiłam obok porządkowania notatek i notek zrobić również porządek w muzyce, którą żyłam na przełomie wieków XX i XXI - w muzyce, która najlepiej oddawała, co mi wtedy w duszy grało. I tak poprosiłam specjalistę o zdigitalizowanie moich czterech składanek muzycznych, dawno dawno temu zapisanych na czterech kasetach magnetofonowych.

W tamtych latach na przykład regularnie kupowałam pismo RUaH poświęcone muzyce religijnej, do którego dołączane były nagrania ze współczesnymi pieśniami uwielbienia. Nabywałam też regularnie kolejne zeszyty poświęcone klasycznej muzyce sakralnej, publikowane w specjalnej potężnej serii przez hiszpańskie wydawnictwo Ediciones Altaya, SA albo na jego licencji, do których dołączane były płyty z doskonałymi wykonaniami tej muzyki. Kupowałam też inne nagrania klasycznej muzyki, nie tylko sakralnej, które również grały mi w tamtym czasie w duszy.

Z posiadanych nagrań tworzyłam wtedy swoje prywatne, bardzo osobiste składanki: 1. Chronologia 1999-2001; 2. Aria na Strunie G; 3. Songs of Love; 4. On jest! Obecnie ilustruję każdą z tych składanek wykonanym teraz przez siebie prostym zdjęciem, które w sposób symboliczny  przedstawia konkretny aspekt kolorytu tamtych lat. Powrót do dawnych nagrań traktuję jako rodzaj prywatnych rekolekcji Adwentowych, czyli robienia porządku również w duszy, publicznie przeżywanych - na blogu. Żałuję, że nie zapisałam wtedy nazwisk autorów i wykonawców wszystkich przegranych utworów, ponieważ od tamtego czasu rozdałam wiele z oryginalnych nagrań. Być może z czasem uda mi się jednak sukcesywnie uzupełnić te braki. W każdym razie, Im wszystkim, i każdemu z Nich z osobna, żyjącym po tej lub po tamtej stronie Życia, dziękuję za Muzykę.



w Duchu i Prawdzie: żyję dniem dzisiejszym, szykuję się na wieczność, robię swoje; rocznik 1952; katoliczka rzymska; w s24 od roku 2007; kopie wszystkich edycji tego bloga - ponad 500 notek oraz niektóre gorące dyskusje tutaj: https://prowincjalka.blogspot.com/ .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości