slej slej
271
BLOG

Kiedy kulomioty częściowo zastąpią rakiety?

slej slej Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

    Jakiś czas temu na swoim blogu zaproponowałem wyrzutnię która wyrzucała by jakieś niewielkie ładunki na orbitę

https://www.salon24.pl/u/przestrz/914780,energia-masy-w-ruchu-obrotowym-czyli-jak-sie-rozpedzic-do-duzych-predkosci,2

https://www.salon24.pl/u/przestrz/1136490,praktyczne-zastosowanie-zmiany-momentu-bezwladnosci

     Oczywiście wiele mądrych głów twierdziło że z różnych powodów jest to niemożliwe. Jednak jak się okazało w Ameryce jest firma SpinLaunch która nie przejmują się tym że to niemożliwe i po prostu rozwijają taką technologię.



    W zamkniętym pomieszczeniu gdzie panuje próżnia (zapewne nie jest to próżnia idealna) rozpędza się pocisk do dużych prędkości po czym zostaje on wystrzelony w górę. Jak na razie z powodzeniem udało im się wysłać pocisk w górę na 10 km. Obecnie nie mogę znaleźć specyfikacji pocisku ale z tego gdzie gdzieś przeczytałem był on 3 metry długi i o masie 20 kg (nie udało mi się zweryfikować tych wartości więc mogą one być inne).

    Szacuje się że transport materiałów na orbitę za pomocą kulomiota mógłby być 10 do 20 razy tańszy niż za pomocą tradycyjnych rakiet. Oczywiście trzeba zaznaczyć że powodu wysokich przeciążeń nie wszystkie materiały dałoby się w ten sposób transportować ale można by w ten sposób transportować na orbitę surowce ciężkie które potem można by na orbicie przetwarzać w zależności od potrzeby.

    Trochę więcej informacji w artykule poniżej

https://www.space24.pl/pojazdy-kosmiczne/statki-kosmiczne/wielka-obrotowa-katapulta-w-roli-wyrzutni-ladunkow-kosmicznych-test-prototypu



    Mój pomysł był trochę inny, o ile firma SpinLaunch rozpędza swój pocisk za pomocą długiego ramienia który jest wprowadzany w ruch obrotowy za pomocą przekładni, ja chciałem rozpędzać mój pocisk po przez przyciąganie go do osi obrotu.

    Czy mój mechanizm byłby bardziej skuteczny i łatwiejszy do zastosowania? Tego nie wiem, to dopiero trzeba by było przeliczyć, oszacować ale do tego potrzebna jest grupa ludzi a nie jeden napaleniec.

   Dlaczego przełomowe technologie zawsze rozwijane są na zachodzie a w takich Krajach jak Polska pozostaje jedynie czekanie aż taka technologia zostanie rozwinięta i ktoś pozwoli nam ją odkupić? Jest to problem mentalny gdzie społeczeństwo nastawione jest jedynie na papugowanie Narodów i jedynie obserwowanie co robią inni, jednocześnie nie umie dostrzec przełomowych pomysłów i je rozwinąć. Wiele przełomowych pomysłów narodziło się na Polskiej Ziemi ale Polacy nie umieją tych pomysłów rozwinąć i przekuć je w sukces. Najczęściej takie pomysły nie znajdując zrozumienia w Kraju trafiają gdzieś na zachód po czym Polacy zamiast na nich zarabiać muszą za nie słono płacić.


slej
O mnie slej

Wiem że nic nie wiem a to już coś

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie