Zbigniew Ryndak Zbigniew Ryndak
280
BLOG

O rasizmie żartobliwie

Zbigniew Ryndak Zbigniew Ryndak Sport Obserwuj notkę 0


Czy słowo rasizm istnieje jeszcze w życiu publicznym? Zdawało mi się, że kwestia jest uregulowana. Na czarnoskórego nie mówimy Murzyn, a na białego białas. Oglądam mnóstwo filmów amerykańskich opowiadających o życiu ulicy. Kryminalne, sensacyjne, horrory kręconych według klucza – samochód, telefon, pistolet, śmierć, Tam czarnoskórzy mówią

 ty białasie, a biali do czarnoskórych ty czarnuchu.

Obejrzałem mecz finałowy mundialu 2018. W drużynie francuskiej było pięć czarnych twarzy. Reprezentacja Chorwacji była w całości oślepiająca biała. Tacy słowiańscy nordycy. Boże, jak ci czarnoskórzy grali, jak biegali, nieprzeciętnie zwinni, jak rozpostartymi rękoma blokowali białym dojście do piłki.

Kibicowałem Chorwacji. Jest dobrym przykładem. W następnym mundialu będą w finale grali Polacy. Oczywiście – jeśli nowy trener pozbędzie się reklamowych celebrytów.

Moje książki wydane w Belgii. "Drugi brzeg miłości" powieść 2010. "Smak wiatru w Auschwitz-Birkenau" powieść 2015 . „Inna barwa księżyca”reportaże 2012. "Dziewczyna w okularach" opowiadania 2015. "Moje zmory i marzenia" felietony 2013. "Czarne anioły" powieść 2015. "Zdobycie rzeki" opowiadania 2016. "Morderstwo w klubie dziennikarza" powieść 2017.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport