simplenati simplenati
613
BLOG

Jak można zrozumieć Boga

simplenati simplenati Rozmaitości Obserwuj notkę 0

  Jestem osobą wierzącą wyznania rzymsko-katolickiego.Kocham przyrodę,piekno oraz subtelność i delikatność.A oto i jeden z efektów moich spacerów na łono przyrody. Kiedy to na spokojnie mogę przmysleć sobie różne sprawy,wszystko ładnie poukładać, a czasem nawet dochodzę do zaskakujących mnie samej przmysleń. 

Wszyscy gotowi?A więc start !


 Wymyśliłam takie moje własne porównianie,które pozawala zrozumieć,że człowiek Boga nigdy do końca nie zrozumie.bo najpierw to trzeba okazać wielką pokorę wobec Boga,a dopiero wtedy dobry Pan Bóg powoli odrobinę zrozumieć ze swej istoty.A różnych pysznych myślicieli,to Pan Bóg nie lubi,dumają i dumają całe lata i na nic to wszystko,lepiej wzieli by się do jakiej pożytecznej roboty.Św. Tomasz z Akwinu,taką pokorę okazał i proszę, dowiedział się więcej o Bogu,niż chyba ktokolwiek inny na przestrzeni czasów.Ja nigdy nie odważyłabym się równać z kimś takim jak św.Tomasz z Akwinu,ale też coś tam sobie wymyśliłam.

 Chcę powiedzieć,że człowiek nigdy Boga nie pojmie,a to dlatego,że człowiek jest tylko człowiekiem,a Bóg jest aż Bogiem.Relację Boga do człowieka można zilustrować na takim przykładzie.Jest to taka relacja ,jak relacja człowieka wobec mrówki.Mrówka ze względu na swoje ograniczenia umysłowe,nigdy ale to nigdy,nie uświadomi sobie,że istnieje cała ludzka cywwilizacja,miasta,samoloty,komputery i nigdy ale to nigdy ta mrówka nie pojmie jak działa komputer,a to dlatego właśnie,że,mrówka jest tylko mrówką,ograniczoną ogromnie intelektualnie wobec człowieka,tak i człowiek niegdy nie zda sobie sprawy,jaki jest Bóg, jaka jest Jego istota, a to dlatego,że człowiek jest ogromnie ograniczony umysłowo,w porównaniu do Boga.I zgodnie z tym przykładem,kiedy na przykład ateiści w ich mniemaniu atakują samego Boga,to można to porównać do sytuacji, kiedy ta mała mrówka,chodzi po ręce człowieka i próbuje,go za wszelką cenę ukąsić w palec.A dobry Pan Bóg spojrzy litościwie na tę małą mrówkę,delikatnie odłoży ją na ziemię,pouczy I będzie cierpliwe czekał aż ta mała mróweczka odnajdzie drogę do swego mrowiska.

  Ja Boga odnajduję w lecie na łące wsród kwiatów,w lesie na leśnej ścieżce albo w świetle zachodzącego słońca,które pięknie oświetla kłosy zbóż.

 

Natalia Bożena Gil

simplenati
O mnie simplenati

Jestem prosta.jak świeci słońce to się cieszę,a jak pada deszcz to mi smutno.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości