TedS TedS
418
BLOG

Dla zwyklych polskich antysemitow i tych przyzwoitych ktorzy wie

TedS TedS Polityka Obserwuj notkę 4

 

Polecam wywiad z historykiem Alina Skibinska:

http://www.rp.pl/artykul/592972_Skibinska--Chlopi-mordowali-Zydow-z-chciwosci.html

 

Wyimki z artykulu

"...To oni właśnie mogli później zginąć z rąk Polaków lub na skutek polskich denuncjacji.
Ile według pani mogło być takich przypadków?
Kilkadziesiąt tysięcy. I raczej więcej niż mniej – na pewno nie 20 tysięcy..."


"...Czy więcej Polaków pomagało Żydom, czy ich mordowało?
Obawiam się, że ten bilans nie jest dla nas dodatni."

"...Obawiam się, że muszę się z Grossem zgodzić. Społeczeństwo polskie rzeczywiście jest bowiem w pewien sposób współodpowiedzialne za to, co stało się na tej ziemi..."

"Z materiałami dotyczącymi przestępstw Polaków na Żydach dokonanych na prowincji zetknęłam się po raz pierwszy w 2002 roku. Wcześniej dokumenty na ten temat znajdowały się w archiwum Głównej Komisji Badania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu i nie były udostępniane. Dopiero gdy powstał IPN, dostałam te teczki do ręki. Gdy czytałam akta pierwszej sprawy, myślałam, że mam do czynienia z czymś zupełnie wyjątkowym. Że trafiłam na wydarzenie, o którym nikt nie wie, że to wielka sensacja. Potem jednak otwierałam kolejną teczkę i kolejną... Muszę przyznać, że byłam i jestem ich zawartością przerażona. Ludzkie bagno... Te papiery całkowicie zmieniły moje wcześniejsze spojrzenie na okupację niemiecką."

 

 

 



 

TedS
O mnie TedS

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka