Thadd Thadd
207
BLOG

Od miernego blogera do ustrojowego łgarza

Thadd Thadd Gospodarka Obserwuj notkę 5

Witam,

Nie spodziewam się szerokiego odzewu bo i bloger ze mnie żaden. Chciałbym tyko jednorazowo zwrócić uwagę na działalność imć @seafarera, która po latach pobłażania, wprawiła mnie w stan wkurwu niebylejakiego. Tak to szło:


@Thadd

Od dwóch lat do Gdańska zawijają największe kontenerowce świata. Dlaczego teraz zawijają a wcześniej nie zawijały, mimo tego, że w Gdańsku praktycznie nic się nie zmieniło? Zawijają ponieważ jest autostrada A1 (a wcześniej nie było), która łączy Gdańsk z zapleczem lądowym na południu. Wracając do żeglugi i marynarzy. W Polsce praktycznie nie ma armatorów, którzy eksploatują statki pod polską banderą. Nie ma, ponieważ nie ma przyjaznego żegludze prawa. Dobre prawo państwa bandery jest taką autostradą, która prowadzi do rozwoju żeglugi. Nad tym się skupiam a nie na pomocy dla marynarzy. Marynarze dadzą sobie radę tak czy inaczej. Ale bez przyjaznego żegludze prawa nie będzie w Polsce żeglugi morskiej pod polska banderą. No, chyba że pan uważa że nie jest nam potrzebna. Tak jak niektórzy uważają, że nie jest nam potrzebne lotnisko, bo przecież jest Berlinie.


@seafarer

"Dlaczego teraz zawijają a wcześniej nie zawijały, mimo tego, że w Gdańsku praktycznie nic się nie zmieniło?"

Co ja sobie będę klawiaturę strzępił:

https://www.portgdansk.pl/o-porcie/inwestycje-zrealizowane-w-ostatnich-latach

M.in.

"Ukończona w październiku 2016 r. rozbudowa największego w chwili obecnej na Bałtyku głębokowodnego terminalu kontenerowego przyczyniła się do podwojenia zdolności przeładunkowych DCT do 3 mln TEU. Zakres inwestycji objął budowę drugiego nabrzeża terminalu o długości 650 m wraz z całkowitym zapleczem przeładunkowym do obsługi kontenerów, w tym 5 nowymi suwnicami nabrzeżowymi typu super-post-Panamax i 16 samojezdnymi suwnicami placowymi. Wartość inwestycji wyniosła 195 mln euro. Przewiduje się, że inwestycja ta zaspokoi spodziewany wzrost popytu na przeładunki kontenerów w relacji morskiej w tej części Europy i wzmocni znaczenie Gdańska jako najważniejszego i największego hubu kontenerowego na Bałtyku."

Wiem, jak Pański obóz za Gdańskiem nie przepada ale mógłby Pan choć poudawać bezstronność.



Efekt? Ban.

Do przemyślenia.

Thadd
O mnie Thadd

Możesz być głupcem ale niech Ci się nie zdaje, że jesteś równy.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka