Tomasz Rożek Tomasz Rożek
1967
BLOG

Niejasne losy polskiego wynalazcy. Jacek Karpiński

Tomasz Rożek Tomasz Rożek Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 68

O tym człowieku mówiono polski Bill Gates albo Steve Jobs. Miał wybudować m.in. komputer tranzystorowy i szybszy niż konkurencja mikrokomputer. Maszynę uczącą się (tzw. perceptron) i robota sterowanego głosem. Tyle tylko, że ta postać może być bardziej tajemnicza niż się wydaje. Jacek Karpiński – człowiek – komputer.


Spora część mojego życia to tzw. seria fortunnych zdarzeń. Chciałem zostać lekarzem, a zostałem fizykiem. Pojechałem zwiedzać Wiedeń, a poznałem żonę. Chciałem robić doktorat i wyjechałem na prawie 4 lata do największego centrum naukowego w Europie. Chcieliśmy powiększyć rodzinę i urodziły się bliźniaki. W końcu wróciliśmy z emigracji, żebym mógł zostać naukowcem, a zostałem dziennikarzem. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie