Sława Kornacka Sława Kornacka
369
BLOG

Noc Sylwestrowa, bal nad bale

Sława Kornacka Sława Kornacka Kultura Obserwuj notkę 3

 

  

 
 
Stary Rok się Kończy
Nowy się Zaczyna
wszyscy wszystkim
ślą życzenia
spełnienia marzeń
i chwil szczęśliwych
w sylwestra
otwórzmy butelkę wina
by, nam się zakręciło
lekko w głowie
byśmy uwierzyli
że nadchodzi 

cudowna chwila...


 
 

 

"Kto widział maski na balu, jak nie znając się
przyjaźnie ze sobą tańczą i trzymają się za ręce,
aby za chwilę się puścić i nigdy już się nie
widzieć i nie żałować tego, ten może wytworzyć
sobie obraz świata".

Noc Sylwestrowa, Anno Domini 2011. Bal przebierańców. Zakaz wstępu osobom bez masek. Na tym balu nad balami na przystrojonej sali trzymając się za ręce tańczą maski z maskami. Nieznajomi, a tacy bliscy wirują w rytm walca wiedeńskiego. Tańczy Pan i tańczy Pani i gra muzyka Wszystkich Świętych. I słychać gwar radosnych rozmów. Szampański humor dopisuje się do rachunku i dusza otwiera się dla duszy bez sztucznej biżuterii.

Gdy, tańczę - żyję
i czuję
i płaczę i śmieję
i tęsknię i piję

... zaraz zrobię drinka

Niech gra muzyka
odbijanego oberka

.... jestem obiektem i jestem muzą

Gdy kruchość życia nie wybije nam z głowy zalet rozkoszy i nie pocieszy nas z powodu cierpienia i bólu ; gdy to, co uważamy za cnoty jest często tylko zbiorem ciemnych interesów, to nie zawsze prawy i czysty znaczy, że ten mężczyzna jest prawy, a ta kobieta cnotliwa.

I myślałam sobie wtedy jak blisko mogłam podejść do człowieka, nie zauważona przez niego, by w ciszy nocy w otwartej ciał przestrzeni sięgnąć jego myśli i ciepłego, radosnego słowa. Zrozumiałam wtedy, że człowiek od człowieka różni się maską, bo chyba już nie twarzą.

Paradoksalnie w wirtualnym świecie, więcej bólu serca i bólu duszy doświadczyłam od tzw. twarzy niż od tzw. masek. Czy to znak, że stoimy u progu zdeterminowania wartości życia twarzami w maskach, kosztem wyparcia, zepsutych zakłamanych ludzkich twarzy.

"Kto nie ma odwagi do marzeń, ten nie będzie miał odwagi do walki" . Nie wiem jak komu, ale dopóki mam głowę pełną marzeń pozwala mi to żyć i mieć nadzieję na jutro. Życie to porozumienie, to umowa pomiędzy jego podmiotami. Treścią tej umowy jest gra i zabawa w człowieka bez względu na to czy rola przypisana jest twarzy czy masce. Jeśli w moim życiu maska ludzką rolę gra lepiej od twarzy, to obsadzając każdą następną rolę zawsze sięgnę po maskę.
 

A co ty o tym myślisz?

 

pierwotnie opublikowano w Twoje Wiadomości

Piszę w : salon24.pl , hej kto polak.pl, blogspot.com, facebook,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura