vipp vipp
165
BLOG

Ukraińcy o UPA i Banderze - Sonda Uliczna

vipp vipp Rozmaitości Obserwuj notkę 0

LINK


Marcin Gladala

10 miesięcy temu
Witaj Stefan, właśnie o tej knajpie "kryjiwce" czy jakoś tak chciałem ci napisać. Byłem kilka lat temu na zorganizowanej wycieczce do Lwowa, większość jej uczestników to niestety "wieś tańczy i śpiewa". Poleźli tam bo usłyszeli że to fancy knajpa, poszedłem i ja wyciagnąć stamtąd mojego kolegę. Na wejściu kolesie przebrani za rezunów polewali każdemu kielona i wymagali toastu "chwała bohaterom", powiedziałem że jestem z Polski i nie ma mowy, coś poburczeli i powiedzieli- to wypij chociaż. W środku to po prostu szok, tak jakby np. Niemcy urządzili u siebie knajpę pod patronatem Einsatzgruppen. Ale pecunia non olet, idioci z Polski bawili się w tej scenografii a muzykanty grali im "Hej sokoły", ale najlepszy był heppening pt. "wieszanie lachów", może bym nawet nie zauważył ale nieopatrznie wybrali klienta ze stołu "polskiego", jak się skapneli to wzieli jakiegoś Ukraińca. Wygladało to tak: dopadali gościa przebrani za Upowców, wlekli go do takiej kańciapy gdzie był stryczek, zakładali pętlę na szyję i zasłaniali wejście, potem był stukot wykopywanego stołka, takie zabawy. Powiedziałem koledze że albo wychodzimy, albo zrobię coś drastycznego, spojrzał na mnie, uwierzył i wyszliśmy.....

/ z komentarzy /

__________________________________

LINK


__________________________


Stefan Tompson
49,8 tys. subskrybentów
Lwów, Leopolis. Perła kresów wschodnich.  Przed uchodźstwem w Anglii, to właśnie w tym mieście moja pra-babcia spędzała dużo czasu, i to właśnie o Lwowie opowiadała mojej Mamie, moja śp. Babcia. To Lwów z wszystkich miast w pewnym sensie reprezentował dla mojej rodziny tą utracaną i utęsknioną i utracaną Ojczyznę. Dlatego tam byliśmy; by przejść śladami naszych przodków,  przejść się po rynku, pójść do biblioteki Baworowskich, usiąść w Hotelu George i oddać hołd Orlętom Lwowskim.

Podczas kilkudniowego pobytu z moim bratem w mieście postanowiliśmy jednak nagrać materiał, i wyszła właśnie ta oto sonda uliczna. Tematem wschodnim się pasjonuję od lat; ukończyłem „Politics with East European Studies” na School of Slavonic and East European Studies na University College London; zresztą trzy z moich pierwszych materiałów były właśnie o relacjach polsko-ukraińskich. Dwa lata później, wreszcie wróciłem do tego trudnego lecz ważnego tematu.

Podziękowania dla portalu www.kawiarniany.pl za zdjęcia cmentarza z pomnikiem SS Galizien "Hałyczyna" ( 04:08 - 04:15 ).

Polecam ich fanpage na FB:
https://www.facebook.com/kawiarnianypl/
oraz ich kanał na YT: https://www.youtube.com/channel/UCYL_...

Artykuły, Materiały i Książki o Relacjach Polsko-Ukraińskich:

http://www.academia.edu/1122859/The_O...  

vipp
O mnie vipp

https://lootos-neverlandd.blogspot.com/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości