Waldenar Korczyński Waldenar Korczyński
116
BLOG

Bloger to kupi?

Waldenar Korczyński Waldenar Korczyński Społeczeństwo Obserwuj notkę 4
Odzwyczailiśmy się już od normalnej rozmowy. Zapomnieliśmy nie tylko o uprzejmości, ale i zwykłym, ludzkim traktowaniu bliźnich (zob. całą dyskusje pod cytowaną w tekście niżej notką) czy elementarnym szacunku dla Czytelnika naszych tekstów. Dyskutanci popadają w maniery typowe dla ich politycznych idoli i gadają sami do siebie, przekonują przekonanych lub powtarzają wyświechtane slogany. Ta notka to ilustracja typowych rozmów z przedstawicielami obozu władzy minionej. Ale (w mniejszym może stopniu) "pasuje" ona tez do przedstawicieli innych opcji. Rozumiem od biedy taki rodzaj "dialogu" polityków z ludem, bo polityka to dziś rodzaj taniego teatru, gdzie trza motłoch przekonać, ze polityk to mędrzec i ludu dobroczyńca. No i jak się taki (byle jaki) polityk przyzwyczai, to gada ta manierą wszędzie. Nawet w Salonie24. Bo inaczej już nie potrafi.


Pod notką o oblaniu/pomazaniu farbą grobu ojca posła Gawkowskiego wywiązała się długa dyskusja o tym czy to ładnie czy nie, czy wypada, czy w związku z faktem podobnego pomazania farba grobu rodziców sędzi Pawłowskiej jest to w porządku, czy nie i na podobne lub zbliżone tematy

(zob.https://www.salon24.pl/newsroom/1369506,oblany-farba-grob-waznego-ministra-z-rzadu-donalda-tuska-polityka-wchodzi-na-cmentarze).

Dyskusję otwierał komentarz blogera "latawca" :


(1) latawiec, 30 marca 2024, 11:11

Czarna farba to polityka?

Pozwoliłem sobie skomentować go następująco :

(2) Waldenar Korczyński, 30 marca 2024, 13:21

Jeden lekarz mawiał, ze o tym czy jakaś substancja jest lekiem czy trucizna decyduje jej ilość. To rozumie większość ludzi. W tym przypadku, o tym czy czarna farba jest czy nie jest polityka decyduje kontekst (np. miejsce) jej użycia. Trochę trudniejsze, ale może spróbuje Pan pojąć.

Ładne to pewnie nie było (i mam tu "wyrzuty po sumieniu"), ale w dyskusjach z tym blogerem rożne bywały sytuacje i w jakimś sensie (nie "całkowicie") czuję się usprawiedliwiony.

Potem były jakieś rozmowy z innymi komentatorami, aż zabrał głos Pan bloger Beem.Deep pisząc :
 
(3) Beem.Deep

@Waldenar Korczyński

Kompromitacja jak zwykle.

Kto i w jakim celu oblał czarną farbą akurat ten grób? Jeśli nie znasz odpowiedzi na to podstawowe pytanie, to wyciąganie wniosków końcowych bardzo źle o tobie świadczy.

Potem znów była dyskusja, a następnie moja odpowiedź Panu Beem.Deep :

(4) Waldenar Korczyński, 30 marca 2024, 19:11

@Beem.Deep

"Kto i w jakim celu oblał czarną farbą akurat ten grób? Jeśli nie znasz odpowiedzi na to podstawowe pytanie, to wyciąganie wniosków końcowych bardzo źle o tobie świadczy."



Rozumiem, że Pan zna odpowiedź na to "podstawowe" pytanie i podzieli się swa wiedza z Czytelnikami Pańskich wypowiedzi. Ja wprawdzie nie wiem o jakie "wnioski końcowe" idzie (ja takowych nie prezentowałem), ale wydaje mi się, że jeśli Pan ani nie napisze o jakie wnioski chodzi, ani nie ujawni swej wiedzy nt. "podstawowego pytania", to będzie to o Panu źle świadczyć

Następnie znów trochę pogaworzyliśmy, aż tu Pan Beep.Deep napisal :


(5) Beem.Deep, 30 marca 2024, 21:27

@Waldenar Korczyński

"Rozumiem, że Pan zna odpowiedź (...)".

Nie, nic Pan nie rozumie i to jest podstawowa różnica między nami. Jak zwykle.

Ja nie znam odpowiedzi i dlatego nie feruję ostatecznych wniosków. Pan również nie zna, ale mądrzy się Pan tak, jak gdyby Pan ją znał. EOT (bo nie mam przyjemności z Panem rozmawiać

No i ja mam teraz problem, bo zupełnie tego wpisu nie kumam. Nie ferowałem żadnych (w tym również "ostatecznych") wniosków, nie wydaje mi się też bym się jakoś szczególnie wymądrzał i nie rozumiem czym Pana Beem.Deep tak głęboko uraziłem, że zapowiada  koniec rozmowy (EOT, to skrót End of Talk) i zadaje sobie nawet trud tłumaczenia to ładniej po polsku brzmiącym stwierdzeniem, iż nie ma przyjemności ze mną rozmawiać. Po takim stwierdzeniu nie ośmieliłem się, oczywiście, zapytać go bezpośrednio o co mu właściwie chodzi, bo jeszcze napisałby mi coś poważniejszego, np. że idola jego jakiegoś obrażam lub do wojny jakiejś namawiam i miałbym z jakimiś służbami albo i cenzurą (nie)przyjemność. A ja chciałbym po prostu wiedzieć jakie błędy w dyskusji z Panem Beem.Deep popełniam, bym w innej wypowiedzi Majestatu Jego nie obrażał.

To on osobiście, nie ja, tę rozmowę inicjował i on owe (mam nadzieję, ze nie tajne i że napisze o co chodzi) "ostateczne wnioski" wymyślił.

Żarty na bok; rzecz jest smutna. To dobra, niestety, ilustracja typowych rozmów z przedstawicielami obozu władzy minionej. Rozumiem od biedy taki rodzaj "dialogu" polityków z ludem, bo polityka to dziś rodzaj taniego teatru, gdzie trza motłoch przekonać, ze polityk to mędrzec i ludu dobroczyńca (zob. załączony niżej tekst piosenki „Ludzie to kupią”). No i jak się taki (byle jaki) polityk przyzwyczai, to gada ta manierą wszędzie. Nawet w Salonie24. Bo inaczej już nie potrafi.


Wszystkim Państwu Wesołego i Przyjemnego Wielkanocnego Poniedziałku życzę, a komentatorom moich tekstów  i dziękuję za Ich uwagi.


Dla bardziej leniwych zawierający cały fragment "rozmowy" pod notka o farbie na grobie posła Gawkowskiego niżej. A wcześniej jeszcze tekst piosenki, która dedykuję nam wszystkim - blogerom S24.


Cicha, skromna, jak łza czysta
Żyła sobie szansonistka
Pierwszy sopran z przyzakładowego chóru
Aż raz kiedyś usłyszała
Jak piosenka rozbrzmiewała
Przy gitarze ktoś powtarzał ją do wtóru

Ludzie to lu-u-u-bią, ludzie to ku-u-u-pią
Byle na chama, byle głośno, byle głu-u-u-pio
Do miast i wiosek, do PWM -u
Prosta nauka, licznik stuka w takt refrenu
W refrenu takt!

Ludzie to lu-u-u-bią, ludzie to ku-u-u-pią
Byle na chama, byle głośno, byle głu-u-u-pio
Do miast i wiosek, prosta nauka
Każdy wie za co ludzie płacą
Licznik stu-u-u-ka
Każdy wie za co ludzie płacą
Licznik stu-u-u-ka
w refrenu takt!

Z koniunktury czas korzystać
Pomyślała szansonistka
Po co dłużej mam marnować się w tym chórze
W jej piosenkach zakochani
Jęczą dzisiaj do księżyca
Gdzieś na Chmielnej jakaś pani się zachwyca

Ludzie to lu-u-u-bią, ludzie to ku-u-u-pią
Byle na chama, byle głośno, byle głu-u-u-pio
Do miast i wiosek, do PWM -u
Prosta nauka, licznik stuka w takt refrenu
W refrenu takt!

Ludzie to lu-u-u-bią, ludzie to ku-u-u-pią
Byle na chama, byle głośno, byle głu-u-u-pio
Do miast i wiosek, prosta nauka
Każdy wie za co ludzie płacą
Licznik stu-u-u-ka
Każdy wie za co ludzie płacą
Licznik stu-u-u-ka
w refrenu takt!

Że rydz rudy w ciemnym borze
Że miłemu coraz gorzej
Że się miła przeziębiła i zawyła
Że kończyny twojej ciepło
I że kukła Dziadka Buło
Raz na miękko, raz na twardo, raz na czuło...


Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,janina_ostala,ludzie_to_kupia.html

A tu rzeczony fragment „dyskusji” (może ktoś z Państwa potrafi lepiej niż ja na wstępie napisać o czym one była? Bo na pewno jest to dyskusja dla S24 typowa.). Przepraszam, ze nie usunąłem znaków formatowania S24, ale nie chce by mi np. jakis bloger zarzucił, iż coś pominąłem.


latawiec30 marca 2024, 11:11
74129
Czarna farba to polityka?
Odpowiedz
Waldenar Korczyński30 marca 2024, 13:21
4931
@latawiec

Jeden lekarz mawiał, ze o tym czy jakaś substancja jest lekiem czy trucizna decyduje jej ilość. To rozumie większość ludzi. W tym przypadku, o tym czy czarna farba jest czy nie jest polityka decyduje kontekst (np. miejsce) jej użycia. Trochę trudniejsze, ale może spróbuje Pan pojąć.
Odpowiedz
VicekWersal30 marca 2024, 13:45
5144
@Waldenar Korczyński
A proszę też o zabranie głosu na temat sikania do zniczy po zamachu smoleńskim.
Odpowiedz
Waldenar Korczyński30 marca 2024, 13:57
3423
@VicekWersal

"A proszę też o zabranie głosu na temat sikania do zniczy po zamachu smoleńskim."





Nie wiem o co chodzi, ale jeśli te znicze stoją na cmentarzu lub w podobnym (np. pomniku czy innym miejscu upamiętnienia czyjeś śmierci) miejscu to mój pogląd jest taki sam jak wyraziłem w poście do Pana latawca.
Odpowiedz
latawiec30 marca 2024, 14:00
4032
@Waldenar Korczyński
Groby niszczą najczęściej pijani młodzi wandale. Niszczenie grobów się od dawna nasila. I nic to nie ma wspólnego z polityką. Często słyszę o takich przypadkach.

No chyba że jak są to groby normalnych ludzi, to jest to zwykły wandalizm. A jak są to groby polityków, to jest to polityka. To jest to "trudniejsze"? To mam spróbować pojąć?
Odpowiedz
manianna30 marca 2024, 14:35
4033
@Waldenar Korczyński Jak ye******y są zachęcane (niskimi wyrokami) do niszczenia kapliczek, bicia i zabijania księży, profanowania kościołów to bijecie brawo.  Dobrze wychowaliście hołotę.
Odpowiedz
Beem.Deep30 marca 2024, 14:36
2434
@Waldenar Korczyński

Kompromitacja jak zwykle.

Kto i w jakim celu oblał czarną farbą akurat ten grób? Jeśli nie znasz odpowiedzi na to podstawowe pytanie, to wyciąganie wniosków końcowych bardzo źle o tobie świadczy.
Odpowiedz
Beem.Deep30 marca 2024, 14:48
4125
@manianna

Nie tylko. Gdy oblano grób rodziców prof. Krystyny Pawłowicz, to oburzenie orków było zerowe, bo było to słuszne oblanie  grobu.
Odpowiedz
VicekWersal30 marca 2024, 15:33
2518
@Beem.Deep
Odpowiedz
J.T.30 marca 2024, 15:58
1913
@Beem.Deep ????????
Odpowiedz
35stan30 marca 2024, 16:12
1610
@VicekWersal
...i do chrzcielnicy przez późniejszego "mędrca Europy".
Odpowiedz
markerek22230 marca 2024, 17:00
208
@Waldenar Korczyński
Pan nie wie o co chodzi z tym sikaniem ??
Pan usprawiedliwia sikanie bo to nie było na cmentarzu a tylko pod krzyżem na K.P.
Pan się nazywa człowiekiem kuturalnym ??????
Pan raczej się w ogóle nie nazywa.
Odpowiedz
VicekWersal30 marca 2024, 18:54
95
@markerek222
Odpowiedz
VicekWersal30 marca 2024, 18:57
95
@35stan
Odpowiedz
Waldenar Korczyński30 marca 2024, 18:59
610
@latawiec

"No chyba że jak są to groby normalnych ludzi, to jest to zwykły wandalizm. A jak są to groby polityków, to jest to polityka. To jest to "trudniejsze"? To mam spróbować pojąć?"



Wandalizm nie wyklucza polityki. Nie wiem o co chodzi z tymi zniczami czy grobem rodziny Pani Pawłowicz, ale niektórzy blogerzy (m.in. BeemDeep, manianna, markerek222) uważają że sikanie/oblewanie_farba grobów polityków jednak będąc wandalizmem jest również polityka. Aby było jasne; nie uważam, ze oblewanie farbą grobu polityka jest czymś gorszym niż oblewanie farba grobu innych ludzi. Tu akurat (grób ojca Gawkowskiego i rodziców Pawłowicz) jest to wyrazem jakiejś obłędnej psychopatii. To taka zemsta "na siedem pokoleń", ale rozumiane wstecz. To po prostu choroba. U nas jeden polityk mówił coś takiego publicznie, ale jego czas już chyba minął. Nie wiem czy warto go dziś przypominać.
Odpowiedz
Waldenar Korczyński30 marca 2024, 19:05
48
@markerek222

(1) "Pan nie wie o co chodzi z tym sikaniem ??"


Nie wiem. Naprawdę Pytałem kilku znajomych. tez nie wiedzą.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(2) "Pan usprawiedliwia sikanie bo to nie było na cmentarzu a tylko pod krzyżem na K.P."


Niczego nie usprawiedliwiam. Proszę pokazać miejsce, gdzie coś takiego napisałem. Co znaczy skrót K.P.? Niech Pan napisze o czym mowa, bo bez tego może mnie Pan oskarżać o zamach w N.Y.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(3) "Pan się nazywa człowiekiem kuturalnym ??????"


Na temat tego czy jestem cze nie jestem kulturalny tez się nie wypowiadałem A tak nawiasem; CO TO MA DO RZECZY?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(4) "Pan raczej się w ogóle nie nazywa."


A co to ma do tematu notki?
Odpowiedz
latawiec30 marca 2024, 19:10
104
@Waldenar Korczyński
Napadłea mnie, że niby czegoś nie pojmuję, a potem mi piszesz, że nie wiesz, o co chodzi.

A chodzi mi o to, że niszczenie nagrobków dotyka też zwykłych ludzi i nie ma w tym krzty polityki.

https://www.google.pl/search?q=wandalizm+cmentarzu
Odpowiedz
Waldenar Korczyński30 marca 2024, 19:11
39
@Beem.Deep

"Kto i w jakim celu oblał czarną farbą akurat ten grób? Jeśli nie znasz odpowiedzi na to podstawowe pytanie, to wyciąganie wniosków końcowych bardzo źle o tobie świadczy."



Rozumiem, że Pan zna odpowiedź na to "podstawowe" pytanie i podzieli się swa wiedza z Czytelnikami Pańskich wypowiedzi. Ja wprawdzie nie wiem o jakie "wnioski końcowe" idzie (ja takowych nie prezentowałem), ale wydaje mi się, że jeśli Pan ani nie napisze o jakie wnioski chodzi, ani nie ujawni swej wiedzy nt. "podstawowego pytania", to będzie to o Panu źle świadczyć.
Odpowiedz
Waldenar Korczyński30 marca 2024, 19:35
36
@manianna

"Jak ye******y są zachęcane (niskimi wyrokami) do niszczenia kapliczek, bicia i zabijania księży, profanowania kościołów to bijecie brawo. Dobrze wychowaliście hołotę."



Nie biję brawa i potępiam takie "wyczyny" dokładnie tak samo jak oblewanie farbą grobu rodzica Gawkowskiego. Takie akty odczłowieczania SIĘ obecne są na całym świecie. I to jest rzeczywiście groźne. BEZ WZGLĘDU NA TO KTO I "PRZECIW" KOMU TO ROBI. Coś złego dzieje się z ludźmi. Ale takie komentarze typu "oni źli, a my dobrzy" ani tego nie zmienią ani nawet sytuacji nie opiszą popranie.


No i ja nie mam nic wspólnego z wychowywaniem tych miłych osobników. Nie jestem nawet pewien czy tu o "wychowanie" chodzi.
Odpowiedz
Waldenar Korczyński30 marca 2024, 19:38
43
@Waldenar Korczyński

PostScriptum Podoba mi się cytowana w tekście reakcja posła Suwerennej Polski (zob. cytat niżej),

" Obca cywilizacja. Coraz więcej takiej. Wyrazy solidarności z Tobą Krzysztofie - przekazał poseł Suwerennej Polski Krzysztof Kanthak. "
Odpowiedz
Waldenar Korczyński30 marca 2024, 19:46
42
@latawiec

"A chodzi mi o to, że niszczenie nagrobków dotyka też zwykłych ludzi i nie ma w tym krzty polityki."



Całkowicie się z tym zgadzam. Kluczowe jest tu słowo "też".
Odpowiedz
latawiec30 marca 2024, 19:59
84
@Waldenar Korczyński
Więc skąd pomysł, że to nie zwykły wandalizm, tylko jakaś polityka?
Odpowiedz
aldenar Korczyński30 marca 2024, 20:21
43
@latawiec

"Więc skąd pomysł, że to nie zwykły wandalizm, tylko jakaś polityka?"



Dobre pytanie. Odpowiem podobnym; skąd pytanie "Czarna farba to polityka?" o związek polityki z czarna farba (jeśli nie jest to symetrycznie proszę sobie "odwrócić")
Odpowiedz
latawiec30 marca 2024, 20:24
33
@Waldenar Korczyński
No właśnie stąd, że na pytanie - skąd pomysł, że to nie zwykły wandalizm, tylko jakaś polityka? - nikt nie potrafi odpowiedzieć.

Czarna farba to czarna farba, a polityka to polityka.
Odpowiedz
Beem.Deep30 marca 2024, 21:27
64
@Waldenar Korczyński

"Rozumiem, że Pan zna odpowiedź (...)".

Nie, nic Pan nie rozumie i to jest podstawowa różnica między nami. Jak zwykle.

Ja nie znam odpowiedzi i dlatego nie feruję ostatecznych wniosków. Pan również nie zna, ale mądrzy się Pan tak, jak gdyby Pan ją znał. EOT (bo nie mam przyjemności z Panem rozmawiać

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo