wzmianka wzmianka
300
BLOG

Równonoc jesienna

wzmianka wzmianka Rozmaitości Obserwuj notkę 13

W okresie panowania całodobowych nocy w salonowym środowisku postanowiłam przypomnieć sobie piękno Ziemi poruszającej się z wdziękiem wokół Słońca. Dzięki sztywnemu nachyleniu osi obrotu własnego względem Słońca występują na Ziemi pory roku. Dzisiaj można pomyśleć o Ziemi z osią prostopadłą do swojej drogi wokół słońca, z panującą zawsze równonocą. W tym układzie promienie słoneczne omiatają oba bieguny. Dzisiaj zapanuje demokracja w dostępie do światła słonecznego na całej szerokości naszego globu. Jedną z najbliższych sytuacji zatrzymałam w kadrze: 

image

Warto poobserwować stronę z której ten obrazek pochodzi:  https://24timezones.com/zegar_czas.php#.W6XkvpJaq7M.link


Niedawno przypomniałam sobie serię rysunków z testów egzaminacyjnych na wyższą uczelnię sprzed około 40 lat:

imageSą to rzuty w osiach x, y, z (z przodu, z boku oraz z lotu ptaka bądź oczami robaka). Wszystkie wymiary są takie same (średnica koła, wysokość i szerokość trójkąta oraz boków kwadratu). 

Pytanie jak wygląda przedmiot / bryła przedstawiona na trzech rzutniach? 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości