7 obserwujących
11 notek
21k odsłon
  2429   0

Lotnicza riposta na słowa Janusza Wojciechowskiego

Niniejszy tekst jest odniesieniem do zarzutów europosła Janusza Wojciechowskiego wobec członków Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (linki do tekstów europosła: http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.Raport.S.24/post/534937,ktokolwiek-widzial-ktokolwiek-wie-cos-o-ekspertach-laska oraz http://januszwojciechowski.salon24.pl/535620,katastrofisci-laska-badaja-katastrofy-na-odleglosc).

Pierwszy z wpisów salonowych Pana europosła został zatytułowany Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie coś o ekspertach Laska?. Ponadto tekst zaczyna się stwierdzeniem: Nie da się skonfrontować ekspertów Macierewicza i ekspertów Laska, bo Lasek żadnych ekspertów nie ma.

Warto więc przeanalizować głównych ekspertów KBWLLP by stwierdzić, iż słowa europosła Wojciechowskiego są niestety bezpodstawnym atakiem na autorytety w dziedzinie lotnictwa:

Płk pil. mgr inż. Mirosław Grochowski – pilot wojskowy;

Mgr Agata Kaczyńska – prawnik ze specjalizacją z prawa lotniczego;

Ppłk pil. mgr inż. Robert Benedict – pilot wojskowy, pilot doświadczalny;

Mjr lek. med. Bogusław Biernat  - lekarz wojskowy, anatomopatologl;

Mjr. mgr inż. Dariusz Dawidziak – inżynier lotniczy;

Mjr. mgr inż. Leszek Filipczyk – inżynier lotniczy;

Mgr inż. Bogdan Fydrych – specjalista z zakresu kontroli ruchu lotniczego;

Mgr Wiesław Jedynak – pilot liniowy w PLL LOT, instruktor, wykładowca Prawa Lotniczego na wydziale MEiL

Mjr mgr inż. Artur Kułaszka – inżynier lotniczy, kierownik Pracowni Badań Silników Lotniczych w ITWL;

Mec Agnieszka Kunert – Diallo – prawnik ze specjalizacją z prawa lotniczego;

Dr inż. Maciej Lasek – pilot doświadczalny, instruktor, inżynier lotniczy, obliczeniowiec, wykładowca na wydziale MEiL (Mechanika Lotu oraz Badanie Wypadków Lotniczych);

Mgr inż. Krzysztof Lenartowicz – pilot liniowy w PLL LOT;

Mgr inż. Piotr Lipiec – inżynier;

Mgr inż. Edward Łojek – inżynier lotniczy, radiooperator, kierownik Działu Planowania i Nadzoru Operacji Lotniczych w PLL LOT;

Komandor rezerwy pil. Dariusz Majewski – pilot wojskowy w rezerwie;

Mgr inż. Władysław Metelski– inżynier lotniczy;

Ppłk dr inż. Sławomir Michalak – inżynier lotniczy, kierownik Zakładu Awioniki w ITWL;

Ppłk mgr. inż. Cezary Musiał– inżynier lotniczy, technik pokładowy;

Ppłk mgr inż. Janusz Niczyj– inżynier lotniczy;

Płk rez. mgr inż. Jacek Przybysz– inżynier lotniczy;

Mjr rez. mgr inż. Jerzy Skrzypek– inżynier lotniczy;

Mgr inż. Kazimierz Szostak– inżynier pokładowy;

Ppłk rez. mgr inż. Waldemar Targalski – pilot wojskowy w rezerwie, pilot liniowy;

Płk dr Olaf Truszczyński– psycholog lotniczy;

Płk mgr inż. Mirosław Wierzbicki– inżynier lotniczy, inżynier pokładowy;

Płk dypl. Rez. pilot dr Andrzej Winiewski– pilot wojskowy w rezerwie, prawnik, specjalista ds. funkcjonowania operacyjnego portów lotniczych;

Mgr. inż. Wiesław Wypych– inżynier lotniczy w PLL LOT;

Dr hab. Marek Żylicz– specjalista prawa międzynarodowego lotniczego;

Dr inż. Stanisław Żurkowski - inżynier.

 

Czy po analizie specjalizacji członków KBWLLP można powiedzieć, iż nie było tam ekspertów lotniczych? Czy w dzisiejszych czasach za ekspertem staje się po sklejeniu kilkunastu modeli samolotów, bądź też siedząc na festynie w samolocie? Najwyraźniej według Wojciechowskiego tak.

W drugiej części europoseł wyśmiewa ekspertów lotniczych pisząc: niech rząd opatentuje wynalazek badania katastrof lotniczych na odległość. Mam nadzieję, że te słowa nie biorą się z chęci manipulowania faktami, lecz niewiedzy europosła. Otóż znaczna część członków Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego była na miejscu zdarzenia, część z nich niedługo po katastrofie. Natomiast ludzie, którzy dla europosła ekspertami są nigdy na miejscu nie byli, co więcej nawet nie mają zamiaru pojechać w owe miejsce nazywając Rosję bandyckim krajem.

W kolejnym podpunkcie europoseł gloryfikuje ludzi Macierewicza pisząc o ich pracach dla NASA. Temat był wielokrotnie wałkowany, Binienda nie współpracował z NASA, w przeciwieństwie np. do studentów Wydziału MEiL (koło naukowe SKA), którzy wystrzelili nawet satelitę PW-Sat.

Trzeci akapit natomiast stanowi dla Wojciechowskiego miejsce do wyśmiania ekspertów rządowych twierdząc, że w KBWLLP nie było ekspertów od badania katastrof lotniczych. Otóż to kolejne kłamstwo. Głównym ekspertem jest dr inż. Lasek, który odbył wiele międzynarodowych kursów związanych z badaniem takich katastrof.

Dziwi fakt, że Wojciechowski nigdy wcześniej nie deprecjonował osiągnięć wybitnego katastrofisty, ś.p. prof. dr hab. inż. Jerzego Maryniaka, który w rozmowie z Konradem Piaseckim kilka miesięcy po 2010-04-10 stwierdził, że za katastrofę winę ponoszą piloci, a nie był to człowiek, który nie mając podstaw zrzucałby winę na polskich pilotów.

 

W czwartym punkcie Wojciechowski twierdzi, że normą jest zbieranie kawałków i ich sklejanie, tak jak to robią dzieci przy Małym Modelarzu (te słowa pokazują istotę umiejętności prof. Obrębskiego, on miałby sklejać samolot za pomocą Kropelki). Otóż nie jest to normą w przypadkach, gdy zachowane zostały zapisy rejestratorów parametrów lotu i na ich podstawie można jasno określić przyczynę katastrofy składanie wraku nie jest istotne.

I w tym miejscu prośba do europosła, proszę nie wypowiadać się w kwestiach, o których nie ma Pan zielonego pojęcia.

Lubię to! Skomentuj101 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie