zbigniewkobylanski zbigniewkobylanski
90
BLOG

Honor - jeszcze parę słów

zbigniewkobylanski zbigniewkobylanski Reprywatyzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Zbigniew Kobylański
                                                                                Honor – jeszcze parę słów


     Gdy byłem dzieckiem, na jakiejś szabli przeczytałem słowa: BÓG, HONOR I OJCZYZNA – oczywiście na swojej podrabianej fince, wypuncowałem również te słowa. Dzisiaj piszę je z lekkim zażenowaniem, ponieważ nie lubię używać słów górnolotnych, a te brzmią obecnie lekko napuszenie i kabotyńsko. Jednak, moje pokolenie – nie mówiąc już o pokoleniach starszych – było na tym sloganie wychowywane. Te słowa, oraz literatura: Mickiewicza, Słowackiego, Norwida, Sienkiewicza, Prusa, Żeromskiego, obrazy Matejki, Malczewskiego, Wyspiańskiego i jego utwory literackie oraz atmosfera domu, składają się jednak na moje DNA – może dlatego tak jestem na te słowa uwrażliwiony. Z Panem Bogiem – przyznaję – byłem często „na bakier”, a raczej On nie akceptował moich wybryków ale słowa honor i ojczyzna, traktowałem śmiertelnie poważnie, dzisiaj – poważnie.
     Możliwe, że inni hołdują innemu sloganowi: „Gott mit uns” (Bóg z nami). Jeden slogan mówi: –  walcz za Boga i ojczyznę z honorem, drugi: –  pal, morduj, kradnij, kłam, oszukuj bo Bóg i tak z nami. Nie chciałbym spotykać na swojej drodze ludzi hołdujących takim zasadom – szczególnie polityków.
     Parę lat temu w polskiej telewizji jakaś pani skarżyła się, iż wynajęła mieszkanie, bez podpisywania umowy, jakiemuś prawnikowi. Po roku pan prawnik wyprowadził się nie płacąc ani grosza, gdy kobieta zażądała zapłaty, dodając: – czy pan nie ma honoru? Pan prawnik, zupełnie logicznie zapytał: – proszę pani, a ile kosztuje honor? Dzisiaj w Komisji Reprywatyzacyjnej mamy odpowiedź na to pytanie.
     Idąc na wybory – zastanówcie się dobrze na kogo głosujecie!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka