zpm zpm
480
BLOG

Kartki do spowiedzi

zpm zpm Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Znalazłem List pasterski Biskupa Łomżyńskiego na czas paschalny (2005) w Roku Eucharystii

Dar największy

http://www.kuria.lomza.pl/index.php?wiad=983

Gdzie zatrzymał mnie pewien passus:

"3. Bardzo bliską okazją do przypomnienia nam tej prawdy [Eucharystii] są organizowane w parafiach rekolekcje wielkopostne. Mówimy: wysłuchałem nauk rekolekcyjnych, odbyłem spowiedź wielkanocną; dla dopełnienia parafialnych obowiązków zwróciłem też zaproszenie (kartkę do spowiedzi), którą otrzymałem od duszpasterza w czasie nawiedzin kolędowych. To bardzo dobrze i oby wszystkie parafie naszej diecezji - takie jest postanowienie I Synodu Diecezji Łomżyńskiej - przywróciły ten bardzo pożyteczny zwyczaj. Ale to jeszcze za mało. Jezus Eucharystia - dar Jego Osoby czeka na nasza osobę, na spotkanie, na zjednoczenie, na Komunię Świętą każdej niedzieli, w czasie każdej Mszy św., przez cały rok."
 

Są zatem takie Kościoły, gdzie nie tylko jest kartkowy zwyczaj rejestrowania spowiedzi, ale jest to obwarowane diecezjalnym prawem.

Mam osobisty niesmak na takie "pożyteczne" zwyczaje. Gdy byłem małolatem takich karteczek wymagano w mojej parafii. Karteczkom tym zawdzięczam moje świętokradzkie spowiedzi, za które nie obwiniam siebie, ale twórców tego systemu.

Powiem szczerze - nie mogę pojąć myslenia tych, którzy o takie karteczki sie upominają przy różnych okazjach.

zpm
O mnie zpm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości