Roskomos promuje czerwoną gwiazdę. Nowe logo rosyjskiej agencji

Rosyjska Agencja Kosmiczna postanowiła zmienić swoje logo. Od maja jej nowym znakiem rozpoznawczym będzie czerwona pięcioramienna gwiazda. Źródło: ru.wikipedia.org CC BY-SA 4.0
Rosyjska Agencja Kosmiczna postanowiła zmienić swoje logo. Od maja jej nowym znakiem rozpoznawczym będzie czerwona pięcioramienna gwiazda. Źródło: ru.wikipedia.org CC BY-SA 4.0
Rosyjska Agencja Kosmiczna postanowiła zmienić swoje logo. Od maja jej nowym znakiem rozpoznawczym jest czerwona pięcioramienna gwiazda. Szef Roskomosu Dimitrij Rogozin potwierdził wprost, że nowa symbolika ma nawiązywać do osiągnięć Związku Radzieckiego w dziedzinie podboju kosmosu.

Na Telegramie Rosyjskiej Agencji Kosmicznej poinformowano, że nowe logo wprowadzono od 7 maja. Według komunikatu, ma to być tymczasowa zmiana. Nie podano natomiast, do kiedy Roskomos będzie używał czerwonej pięcioramiennej, czerwonej gwiazdy w swojej symbolice - podaje portal space24.pl. 

Drugie dno

Rogozin podkreślił, że gwiazda kojarzy się z ruchem komunistycznym oraz państwem sowieckim, który według niego odpowiadał za znaczące osiągnięcia w dziedzinie odkryć w kosmosie. Jako przykładów użył m.in. misje Wenera i Mars, pierwszy lot człowieka w kosmos oraz budowę stacji Salut i Mir.

Powód zmiany loga jest również - co oczywiste - propagandowy. Mianowicie, wprowadzenie czerwonej gwiazdy jest uwarunkowane postawą NATO oraz krajów Zachodu, które prowadzą wojnę z Rosją i wprowadzają sankcje gospodarcze - tłumaczy bliski współpracownik Władimira Putina. 

- W sytuacji, która obecnie wyewoluowała na świecie, gdzie NATO, cały Zachód, ze swoją ekonomią i militarną technologią de facto prowadzą niewypowiedzianą wojnę przeciwko naszemu państwu, możemy tylko powiedzieć, że dla Roskosmosu, symbole flagi zwycięstwa, symbole Armii Czerwonej, symbole wzniesione nad Berlinem w maju 1945 roku, są symbolami, którymi chcemy jak najbardziej wesprzeć nasze siły zbrojne - komentował Rogozin. 

Przez prezentacje nowego symbolu Roskomosu próbowano również usprawiedliwiać wojnę na Ukrainie. Agencja chciała pokazać Rosję w roli ofiary, a nie najeźdźcy. 

"Nowe logo jest symbolem zmian nie tylko ideologicznych, lecz również i strukturalnych" – dodano w komunikacie. 

MP

Czytaj dalej:


Lubię to! Skomentuj10 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka