CPK unieważnia kluczowy audyt. Jest komunikat spółki

Redakcja Redakcja Centralny Port Komunikacyjny Obserwuj temat Obserwuj notkę 85
Spółka CPK unieważniła audyt ws. oceny harmonogramu i zakresu prac dla części lotniskowej oraz kolejowej (w zakresie linii kolejowych tzw. „Y”). Wykonywał ją tani kontrahent, którego w sieci krytykowano za brak profesjonalizmu. Nowy zarząd CPK wydał lakoniczny komunikat.

Audyt najtańszej firmy

O firmie, przeprowadzającej audyt na zlecenie rządu, zrobiło się głośno w środę. Maciej Wilk, zwolennik budowy hubu lotniczo-kolejowego, ujawnił, że stoi za nim "konsorcjum firm HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z ofertą 387 450 zł - najniższą z 3 złożonych ofert, pomimo oceny doświadczenia eksperta w zakresie inwestycji kolejowych na zero punktów". 


Wilk zauważył, że "jest to rzeczą absolutnie zatrważającą, że przyszłość strategicznego projektu o budżecie 155 mld zł (Faza 1 do 2030 r. – lotnisko + kolejowy Y), nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów, powierzona zostaje trzem firmom-krzakom". Ekspert wyliczał, że w 2022 r. firmy te miały w sumie 4,78 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,19 mln zł kapitału własnego, 229 tys. zł zysku netto oraz zaledwie ok. 20 pracowników. Za firmą stał Armand Brzosko, nakreślający wizję hangarów na lotniskach, które służyłyby do parkowania samolotów.

Od początku za brak kontynuacji inwestycji CPK krytykowany jest Maciej Lasek, pełnomocnik rządu, który do zarządu spółki powołał osoby, będące przeciwne budowie hubu. Sam Lasek, były pilot i szef komisji, wyjaśniającej przyczyny katastrofy smoleńskiej, wspierał aktywistów zrzeszonych wokół inicjatywy "Stop CPK" i mówił wielokrotnie o "wywłaszczeniach" gruntów pod Baranowem. 

Przerwany audyt ws. CPK. "Bez przyczyny"

Teraz zarząd Centralnego Portu Komunikacyjnego wydało taki komunikat, by uspokoić zainteresowanych: "W trosce o zapewnienie najwyższej jakości audytu obejmującego weryfikację i ocenę harmonogramów spółki Centralny Port Komunikacyjny dla części lotniskowej oraz kolejowej (w zakresie linii kolejowych tzw. „Y”) Zamawiający zdecydował o unieważnieniu postępowania przetargowego w tej sprawie bez podania przyczyny". 


GW


Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka