Sparaliżowane urzędy w całej Polsce. Kluczowy system ma awarię

Redakcja Redakcja Głos Regionów Obserwuj temat Obserwuj notkę 15
W piątek doszło do ogólnopolskiej awarii systemu paszportowego. Problemy pojawiły się w godzinach porannych i całkowicie sparaliżowały obsługę interesantów w urzędach paszportowych na terenie całej Polski. Powoli system wraca do normalnego funkcjonowania.

Awaria dotyczy centralnego rejestru dokumentów paszportowych - informował rano Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu. Z tego powodu nie ma możliwości składania nowych wniosków ani odbioru gotowych paszportów. Utrudnienia mają charakter ogólnokrajowy i obejmują wszystkie punkty obsługi paszportowej. 

Doniesienia potwierdza MSWiA. - Centralny Ośrodek Informatyki przekazał, że funkcjonalność powinna być przywrócona w ciągu kilkunastu minut. Przyczyny jeszcze nie są znane - powiedziała rzeczniczka MSWiA Katarzyna Gałecka. Najnowszy komunikat z MSWiA brzmi: Centralny Ośrodek Informatyki przywrócił już funkcjonalność rejestru. 

Wnioski paszportowe i odbiór dokumentów wstrzymane

Urzędy apelują do obywateli, aby uzbroili się w cierpliwość. Do czasu usunięcia usterki niemożliwe jest zarówno złożenie wniosku o nowy paszport, jak i odebranie wcześniej wyrobionego dokumentu. Powoli systemy zaczynają działać w wielu urzędach. 

"Uprzejmie prosimy o cierpliwość i śledzenie komunikatów. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje, gdy system powróci do poprawnego funkcjonowania” – czytamy w oficjalnym komunikacie wrocławskiego urzędu. 

Na razie nie podano terminu zakończenia prac technicznych. Wiadomo jedynie, że odpowiednie służby informatyczne intensywnie pracują nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu. Do tego czasu osoby planujące wyrobić paszport lub odebrać gotowy dokument muszą odłożyć swoje plany.  


Co zrobić w chwili awarii?

Osoby, które miały w najbliższym czasie podróż zagraniczną i potrzebują dokumentu, powinny śledzić komunikaty urzędów wojewódzkich oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. W takich kryzysowych chwilach jedynym rozwiązaniem jest czekanie na przywrócenie sprawności systemu. 

 

Fot. Paszport/gov.pl

Red. 

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj15 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (15)

Inne tematy w dziale Społeczeństwo