W najbliższy weekend klienci dwóch największych banków w Polsce – PKO BP i Pekao – muszą przygotować się na poważne utrudnienia. Oba banki zapowiedziały wykonanie prac serwisowych, które spowodują problemy z dostępem do aplikacji mobilnych, bankowości internetowej oraz z realizacją niektórych płatności. Utrudnienia w Pekao potrwają jeszcze w poniedziałek.
PKO BP - prace serwisowe w niedzielę
PKO Bank Polski poinformował, że w niedzielę 21 września 2025 roku w godz. 00:00–13:00 zaplanowane zostały prace techniczne. Obecnie:
- niedostępne są serwisy internetowe iPKO oraz iPKO biznes
- nie będzie działała aplikacja PKO Junior
- aplikacja IKO umożliwi jedynie wypłaty z bankomatów oraz płatności BLIKIEM, inne funkcje zostaną wyłączone
- nie będzie działać usługa otwartej bankowości (Open Banking) ani opcja „Płacę z iPKO” przy zakupach w Internecie
Bank zakomunikował klientom, że wszystkie karty będą działały w bankomatach i sklepach stacjonarnych, a autoryzacja internetowych płatności kartą w systemie 3D-Secure 2 będzie możliwa wyłącznie przez SMS i PIN karty. Ponadto zostali poproszeni, aby zaplanowali ważne transakcje z wyprzedzeniem.
Pekao – przerwy w niedzielę i poniedziałek
Problemy czekają także klientów Banku Pekao. Pierwsze utrudnienia pojawią się w niedzielę 21 września w godz. 0:30–4:30, gdy nie będzie można korzystać z przelewów natychmiastowych Express Elixir ani przelewów na telefon BLIK w aplikacji PeoPay.
Kolejna przerwa techniczna zaplanowana została na poniedziałek 22 września w godz. 1:00–4:25. W tym czasie klienci nie zalogują się do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay i platformy eTrader Pekao. Niedostępny będzie także BLIK, przelewy (w tym z kart kredytowych), transakcje internetowe z kodem 3D-Secure, a także aplikacja PeoPay KIDS. Możliwe będą trudności z kartami debetowymi, bankomatami i terminalami płatniczymi.
Najlepiej zrobić przelewy wcześniej
Zarówno PKO BP, jak i Pekao apelują do swoich klientów, by wszystkie ważne operacje bankowe zaplanować z wyprzedzeniem. Prace serwisowe mają na celu poprawę jakości usług, ale w praktyce oznaczają kilkanaście godzin poważnych utrudnień w dostępie do kont i podstawowych funkcji płatniczych.
Fot. zdjęcie ilustracyjne/PKO BP
Red.
Inne tematy w dziale Gospodarka