Popeyes, amerykańska sieć fast food znana z kurczaka w chrupiącej panierce, przyspiesza rozwój w Polsce. W najbliższych miesiącach marka uruchomi siedem nowych restauracji, debiutując m.in. w Olsztynie i Częstochowie. Ekspansja ma przynieść setki nowych miejsc pracy i umocnić pozycję rywala KFC na krajowym rynku szybkich usług i fast foodów.
Popeyes - Kraków, Olsztyn i nie tylko
Według doniesień "Faktu", nowe lokale zostaną otwarte we Wrocławiu (centrum handlowe Wroclavia) oraz Krakowie (Centrum Serenada), a także po raz pierwszy w historii marki w Olsztynie (Galeria Warmińska), Częstochowie (format drive-thru), Tarnowie (Gemini Park), Gorzowie Wielkopolskim i Długołęce pod Wrocławiem (również drive-thru). Będą to debiuty Popeyes w tych miastach, co znacząco zwiększy dostępność oferty sieci poza największymi metropoliami.
Obecnie Popeyes ma w Polsce 20 restauracji, a otwarcia zapowiedziane na najbliższe miesiące to nie koniec – przedstawiciele firmy zakładają, że do końca 2025 r. pojawi się jeszcze kilka kolejnych lokalizacji.
Nowe miejsca pracy
Rozwój konkurenta dla KFC przełoży się na zatrudnienie. Jakub Aleksandrowicz, dyrektor marketingu Popeyes w Polsce, twierdzi, że każde otwarcie generuje nowe etaty i "stwarza szansę na budowanie lokalnych społeczności”. Jedna restauracja zatrudnia średnio kilkadziesiąt osób, a różnorodność formatów (galerie handlowe i punkty drive-thru) oznacza nabór zarówno do obsługi gości i logistyki.
Kuchnia luizjańska - cechy charakterystyczne
DNA marki tworzy kuchnia luizjańska: kurczak marynowany w przyprawach Louisiana Cajun (wersje łagodna i pikantna), charakterystyczna chrupiąca panierka oraz kultowa kanapka Chicken Sandwich, która stała się wizytówką sieci na wielu rynkach. Taki profil oferty, z wyrazistymi przyprawami i powtarzalną jakością, ma przyciągać zarówno fanów street-foodu, jak i klientów szukających alternatywy dla innych sieci kurczaka.
Popeyes działa od lat 70. w USA
Popeyes powstał w 1972 r. w Nowym Orleanie, a dziś należy do Restaurant Brands International (RBI) – właściciela również Burger Kinga, Tim Hortons i Firehouse Subs. Grupa kontroluje ponad 30 tys. restauracji na świecie, co zapewnia sieciom wsparcie kapitałowe, informacje biznesowe i siłę zakupową niezbędną do szybkiego skalowania.
Wejście marki do Polski rozpoczęło się w 2023 r. od lokalu we Wrocławiu (Pasaż Grunwaldzki), a następnie w Warszawie (Złote Tarasy). Otwarciom towarzyszyły długie kolejki – część gości ustawiała się na wiele godzin przed startem sprzedaży. Jak opisywaliśmy w Salonie24, niektórzy zaciekawieni ofertą nowej sieci fast foodów w Polsce potrafili czekać aż 40 godzin na obsłużenie. Popeyes kusił klientów stolicy darmowymi kuponami na kultową kanapkę Chicken Sandwich na cały rok.
Zobacz:
Inne tematy w dziale Gospodarka