Tusk przenosi aktywność na Tik-Toka. Tam jest liderem

Redakcja Redakcja Donald Tusk Obserwuj temat Obserwuj notkę 20
Donald Tusk bije rekordy popularności na TikToku. Z najnowszej analizy Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że premier zdobywa serce generacji Z – setki tysięcy polskich dzieci i nastolatków nałogowo ogląda filmiki lidera KO w mediach społecznościowych.

Tusk przeważa na Tik-Toku nad Mentzenem i Nawrockim

W obecnych warunkach politycznych jednym z najważniejszych elementów walki o elektorat jest bycie aktywnym na platformach społecznościowych popularnych wśród dzieci i młodzieży. Aplikacje jak TikTok, jeszcze niedawno uważane za niepoważne, dziś aż pękają w szwach od treści politycznych.

Konta w chińskim serwisie internetowym prowadzą postacie jak Karol Nawrocki, Grzegorz Braun, Sławomir Mentzen czy Donald Tusk. Jak jednak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, to właśnie lider Koalicji Obywatelskiej jest niekwestionowanym królem politycznej strony TikToka.  


"Wnuczka" z in vitro, żurek, gra w piłkę 

Według analizy IMM profil premiera zanotował aż osiem milionów wyświetleń, co pozwoliło mu przeskoczyć z dziewiątej pozycji na sam szczyt zestawienia. Z najświeższych danych wynika, że na TikToku najlepiej wypadły dwa nagrania Donalda Tuska: poruszająca historia o "wnuczce" z in vitro, kopanie piłki, ironiczny filmik o żurku – każde z nich osiągnęło około dwóch milionów odsłon. Specjaliści podkreślają, że taki wynik nie jest dziełem przypadku. Doradcy Donalda Tuska dokładają wszelkich starań, by język i stylistyka krótkich filmików zamieszczanych w serwisie trafiały do serc polskiej młodzieży.

“Widać wyraźną zmianę w komunikacji całej Koalicji Obywatelskiej na TikToku. Ich treści są teraz precyzyjnie skierowane do Generacji Z. W październiku Koalicja Obywatelska dodatkowo wyprowadziła podwójny cios: emocjonalny storytelling lidera plus precyzyjna strategia partyjna pod Gen Z” – ocenił Mateusz Sabat, specjalista od komunikacji internetowej. Dorota Drozd, ekspertka od wizerunku politycznego podziela tę opinię. “Widać, że za TikToka zabrali się profesjonaliści z młodszego pokolenia, spoza bańki politycznej i spoza KPRM” – stwierdziła.

Kampania Tuska w mediach społecznościowych wyróżnia się nie tylko na tle polskiej, ale i europejskiej sceny politycznej. Z analiz wynika, że pod względem popularności na TikToku premier Polski ustępuje jedynie Giorgi Meloni i Viktorowi Orbanowi, przeganiając polityków tak wpływowych, jak Emmanuel Macron czy Pedro Sánchez. 

 

Fot. Premier Donald Tusk/PAP

Salonik24

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj20 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (20)

Inne tematy w dziale Polityka