Młodzi na melanżu. Mocna kampania społeczna GIS

Redakcja Redakcja Wychowanie Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Kampania społeczna "Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość" ma uświadomić, jak niebezpieczne są używki stosowane przez młodzież.

90 proc. polskich nastolatków piło już alkohol, dwie trzecie przynajmniej raz paliło papierosy, a co trzeci marihuanę i podobne substancje. Co drugi nastolatek żałuje po czasie swojego zachowania na imprezie. Takie są wyniki styczniowych badań firmy Kantar Public (dawniej TNS Polska).

Główny Inspektorat Sanitarny rozpoczął kampanię społeczną pod hasłem "Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość". Melanż oznacza w języku młodzieży imprezę, domówkę. Zwykle towarzyszy jej alkohol i inne używki.

W ramach kampanii powstało 10 spotów, każdy z mocnym przekazem. - Szukaliśmy sposobu na przekonanie nastolatków, że używki mogą być nie tylko groźne, ale wpływają na ich wizerunek w grupie rówieśniczej – mówi dyrektor generalny GIS Marcin Bombrych.

 



- Pokazujemy nastolatkom, że rzeczywiste oddziaływanie używek na organizm i wizerunek towarzyski, w zderzeniu z wyobrażeniami, rozczarowuje, a zachowanie ich samych pod wpływem tych substancji często jest żenujące. Przede wszystkim chcemy przemówić do wyobraźni młodzieży, pozostawiając ich z refleksją, a nie gotową tezą – mówi Bombrych.




W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową www.melanz.tv, zaplanowano też produkcję limitowanej linii odzieży. Kampania jest adresowana nie tylko do młodzieży, ale również do rodziców, opiekunów i pedagogów. Przygotowano dla nich serię artykułów o tym, jak rozmawiać z nastolatkami o używkach oraz jak rozpoznać pierwsze oznaki uzależnienia.

źródło: PAP

BG

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Artykuł współfinansowany z funduszu prewencyjnego PZU.


Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo