Szopi.pl umożliwia robienie zakupów przez internet w sklepach, które nie prowadzą sprzedaży on-line. To jedyna firma z Polski wybrana przez Google do uczestnictwa w dużym programie wsparcia dla szybko rozwijających się start-upów.
Launchpad Accelerator to projekt Google Developers przeznaczony dla szybko rosnących startupów z potwierdzoną historią sukcesów rynkowych. W 2017 r. program po raz drugi objął firmy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Do tegorocznej edycji programu zakwalifikowano dwadzieścia cztery start-upy.
Internetowe zakupy w Biedronce? Zrobisz je z Szopi.pl
Szopi.pl działa od połowy 2016 r. Firma umożliwia zakupy przez internet choćby w Biedronce Biedronce, Lidlu, Rossmannie Auchan, Rossmannie, czyli sieciach, które wciąż nie mają własnego e-sklepu. Dzięki start-upowi klienci zrobią również e-zakupy w kilka mniejszych punktach, na przykład w Galerii Wypieków. Serwis stawia na szybką obsługę: dostarczenie zamówionych towarów pod wskazany adres nie zajmuje zwykle firmie więcej niż godzinę. Możliwe jest uzgodnienie z klientem terminu przekazania zakupów.
Serwis gwarantuje również stały kontakt szopera z klientem. Jeśli któregoś z zamówionych towarów nie ma na półce, pracownik firmy dzwoni z pytaniem, czy kupić coś w zamian, czy skreślić pozycję z listy. Dla usprawnienia obsługi klient dostaje smsa z imieniem szopera, który go obsługuje. Zakupy doręczane są w eleganckich, papierowych torbach. Szopi.pl działa obecnie w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu.
Współpraca z Google: duży krok do przodu
Początek współpracy Szopi.pl z internetowym gigantem to dwutygodniowe szkolenia w San Francisco. Jego głównym elementem są sesje mentoringowe z inżynierami i menedżerami produktów z Google. Do dyspozycji start-upowców będzie także międzynarodowy zespół mentorów zewnętrznych.
– To dla nas ogromne wyróżnienie, że nasz projekt został dostrzeżony przez specjalistów z Google. Wsparcie, z jakiego mamy szansę skorzystać, może znacząco wpłynąć na nasz dalszy, szybki rozwój – mówi Zbigniew Płuciennik, szef i twórca serwisu.
3 miliony złotych dla Szopi.pl
Współpraca z Google to nie koniec sukcesów Szopi.pl. Start-up otrzymał wsparcie w wysokości 3 mln zł od funduszu Impera Alfa, który prowadzi działalność venture capital. Fundusz współpracuje z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu BRidge Alfa i wspiera innowacyjne start-upy, które mają szansę na komercjalizację.
– Finansowanie pozwoli nam na dalsze inwestycje, zarówno technologiczne, jak i umożliwiające ekspansję firmy i pojawienie się naszego serwisu w kolejnych miastach Polski – przekonuje Płuciennik.
Firma chce zainwestować część zdobytych pieniędzy w algorytm, dzięki któremu szoperzy będą otrzymywać zadania w czasie rzeczywistym. – Takie rozwiązanie będzie unikalnym systemem przydziału zleceń, zbliżonym do stosowanych przez firmy logistyczne. Pozwoli znacznie usprawnić system obsługi klienta. W naszym przypadku oznacza to jeszcze szybsze dostawy zakupów do domów – wyjaśnia szef Szopi.pl.
Według informacji Szopi.pl firma w pierwszym roku działalności dostarczyła zakupy ponad 20 tys. razy. Start-up wypracowuje 5 mln zł obrotu rocznie, zwiększając go średnio o 10 proc. miesięcznie.
Źródło: money.pl, wirtualnemedia.pl
KW
© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.
Inne tematy w dziale Gospodarka