kierownik karuzeli kierownik karuzeli
438
BLOG

" Zapłakane matki niepełnosprawnych" na Salonie 24

kierownik karuzeli kierownik karuzeli Rozmaitości Obserwuj notkę 28


Jeszcze niedawno kontrowersje wzbudzały żółte paski w TVPinfo. Rozmaite organizacje, w tym Watchdog Polska@sieć obywatelska zasypywała TVP pytaniami, kto tworzy i akceptuje paski informacyjne u dołu ekranu. Z kolei WP – podobno, w trakcie swojego śledztwa ustaliło, że dziennikarze na dyżurze za owe paski zarabiają 300 złotych. Ktoś inny przebił do 500. Czyli afera żółto - paskowa na całą Polskę.  

Raczej jestem spokojny i spolegliwy. „ Do rany przyłóż’, ale tytuły ostatnich newsów zamieszczanych przez Salon 24 przyprawia mnie o dreszcze. Chciałbym ich nie widzieć, ale trudno oderwać mi oko od tej infantylnej, czułostkowej, a może i intencjonalnej praktyki dziennikarskiej. A raczej pseudodziennikarskiej. Gdy pisze coś od siebie, rodzaj felietonu politycznego, czy satyry, mogę sobie pozwolić na subiektywny dobór słów. Określeń. Mój tekst może być emocjonalny, a nawet powinien być taki. Lecz kiedy z definicji występuje, jako dziennikarz newsowy, podobny styl i zgoda na taką  dziwną emocje jest zabroniona.

Te „ zapłakane matki niepełnosprawnych ”, jako tytuł newsa. na Salonie 24 ( podpisany przez GW) to nic innego jak przykład nie zrozumienia istoty dziennikarskiej pracy. Przykład manipulacji, i to wykonanej w jakimś prowincjonalnym łzawym stylu. To Dziennikarstwo dla kucharek. A nawet nie – przepraszam wszystkie kucharki i pomywaczki na całym świecie. Więc jeżeli nie dla kucharek, nie dla pomywaczek. to chyba także nie dla wyrafinowanych czytelników Salonu 24?

Taką mam przynajmniej nadzieje.

MC


Link do mojego bloga Mój Blog

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości