Moja jednoznaczna opinia na temat budowy CPK znajduje kolejne uzasadnienia, chociaż zmniejszenie ruchu możliwe przez działania Ryanaira jest przeciwstawne do informacji lotniska Okęcie.
A otóż ta wiadomość:
Za nami dwa najgorętsze, wakacyjne miesiące z rekordowym ruchem na Lotnisku Chopina. W lipcu i sierpniu Port obsłużył ponad 3,4 mln pasażerów i jest to o blisko jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie rok temu.
https://www.lotnisko-chopina.pl/pl/aktualnosci-i-wydarzenia/0/629/szczegoly.html
Połączmy to jeszcze z inną notką na stronie lotniska :
W myśl założeń, „Core night” miałby być wprowadzony wraz z nowym rozkładem letnim na przełomie marca i kwietnia przyszłego roku. Zakaz miałby obowiązywać we wszystkie dni tygodnia między godz. 23:30 a 5:30 i dotyczyłby wszystkich operacji lotniczych.......Obecnie na Lotnisku Chopina liczba operacji planowanych w ciągu nocy jest regulowana przy wykorzystaniu Systemu Quota Count. Umożliwia on koordynację rozkładów lotów linii lotniczych z uwzględnieniem parametrów akustycznych samolotów oraz obowiązujących limitów hałasu w środowisku w porze nocnej. Nowe rozwiązanie idzie krok dalej, ograniczając do minimum możliwość wykonywania operacji lotniczych samolotów pasażerskich między 23:30 a 5:30 rano.
Core night to nadgorliwość lotniska:
Zakaz, obowiązujący już na niektórych europejskich lotniskach, to przede wszystkim ważny gest wobec zamieszkujących okolice lotniska mieszkańców,...
Widać więc 3 rzeczy:
- w tej chwili lotnisko jest w stanie obsłużyć 20,4 mln pasażerów
- w nocy mogą latać samoloty,
- lotnisko nie widzi zagrożenia dla zmniejszenia przepustowości lotniska, tak więc można śmiało oszacować już dzisiaj przepustowość na 22 mln pasażerów, utrzymując loty nocne.
I to bez inwestycji. CPK ma dać ledwie 8 mln więcej. Do tego Okęcie przewiduje utrzymanie tempa wzrostu:
Od początku roku na Lotnisku Chopina obsłużono prawie 10,4 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 24 proc. w stosunku rok do roku. W ruchu międzynarodowym podróżowało prawie 9 mln osób (wzrost o ok. 20 proc.), w ruchu krajowym ponad 1,4 mln (wzrost o 68,5 proc.).
– Przewidujemy, że ta wzrostowa tendencja utrzyma się. Mają na to wpływ zarówno nowo otwierane połączenia, jak i już te dotychczas obsługiwane przez przewoźników – powiedział Hubert Wojciechowski Dyrektor Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina
Policzmy ostrożnie ruch w 2017 na 15 mln., przy utrzymaniu wzrostu 20 % - do oddania CPK to będzie...ponad 100 mln, a przekroczone 30 mln juże za 4 lata. Jedyną możliwość obsłużenia takiego ruchu w tym czasie, daje rozbudowa Modlina (przy dziwacznych ograniczeniach ruchu na Okęciu). Najwyższa pora zacząć o tym myśleć, a nie słuchać podpowiedzi geszefciarzy wszelkiej maści. I wziąć pod uwagę, że wahania wielkości prognozowanych są niepewne i znaczne.
Warto też, żeby geszefciarze odpowiedzieli, czy trzeba będzie zwrócić kasę do UE po likwidacji Okęcia. Jak w linku:
Fundusze europejskie na Okęciu.
Inne tematy w dziale Gospodarka