AE911truth.org AE911truth.org
767
BLOG

Katastrofa smoleńska - praca rosyjskiej kontroli lotów - cytaty z komentarzem

AE911truth.org AE911truth.org Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 97

Potwierdzenie podległości służbowej w trakcie wykonywania podejścia do lotniska Siewiernyj, także polskich wojskowych wobec rosyjskich wojskowych.


5:11:22 Jak - 40 - Wieża, PAPA - LIMA - FOX zero - trzy - jeden, zezwólcie  na podejście do lądowania.  /Muś prosi/

5:13:34 Jak - 40  -  Zezwólcie na podejście z prostej (lub: na wprost). /Muś prosi/

5:13:36 Jak - 40  -  … zezwólcie na podejście z prostej (lub: na wprost).  /Muś prosi/

5:13:57 Jak - 40 - Wieża, PAPA - LIMA - FOX, y, zero - trzy - jeden,  zezwólcie na podejście z prostej (lub: na wprost). /Muś prosi/

5:14:14 P - Zezwalam.  /Rosyjski kontroler lotów DECYDUJE/

5:15:46 Ił - 76 - Y, siedemdziesiąt osiem - osiem - siedemnasty. Y,  radiolatarnia/prowadząca, y, trzy siedemset zwolniłem,  

zniżanie do trzech tysięcy, wasze kierowanie./Frołow poddaje się rozkazom KL Siewiernyj/

5:44:46 Ił - 76 - Y, można Wnukowo jako zapasowe? Y, w Twerze nie będzie jak zatankować. " /Frołow prosi/

6:25:04 101 - Y, dziękuję, ale jeśli można, to spróbujemy podejścia, ale jeśli nie będzie, y, pogody, to odejdziemy na drugi krąg.

/Protasiuk prosi/

6:39:49 101-  Tak jest . /mjr Protasiuk sygnalizuje podległość wojskową/


Różnice w naprowadzaniu samolotów.


5:14:43 (R) - Trzydzieści jeden, odległość dziesięć, sto w lewo, wejście  na ścieżkę. /KSL określa poprawkę kursu -100 m dla Jak-40/

5:25:27 (R) Osiem - siedemnaście, odległość dziesięć na kursie  wejście na ścieżkę. /żadnej poprawki, dla 1 podejścia Ił-a/

5:38:08 (R) - Osiem - siedemnasty, odległość dziesięć, na kursie,  wejście na ścieżkę./żadnej poprawki, dla 2 podejścia Ił-a/

5:38:37 (R) Osiem - siedemnasty, odległość osiem, w prawo o pół  setki, na ścieżce. / tu mamy obraz precyzji radaru 50 m w odl. 8 kilometrów/

5:38:56 (R) - Siedem na kursie, ścieżce. /informacja nadmiarowa tylko dla Frołowa/

Żarcik rosyjskich kontrolerów wobec polskiego pilota Jak-a.

5:17:00 P - Pas widzicie? Wyżej!  

5:17:06 P - Odejście na drugi krąg. /Po 6 sekundach komenda Odejście, bo poprzednia błędna spowodowała, że Jak znalazł się kilkadziesiąt metrów na progiem pasa, ledwo mieszcząc się przy lądowaniu w dopuszczalnym pasie przyziemienia/


Naprowadzanie polskiego samolotu kategorii A w/g klasyfikacji rosyjskiej - polski odpowiednik HEAD


6:39:12 (R) Sto pierwszy, odległość dziesięć, wejście na ścieżkę.


/KOMPLETNE KURIOZUM, polski pilot nie dostaje nie tylko poprawki, ale i potwierdzenia znajdowania się na kursie/


6:39:33 (R) - Osiem na kursie, ścieżce.   / To dopiero 2 kilometry lotu poziomego/okresowego wznoszenia, KSL uważa, że jest OK.

W sumie nie zobaczy, że SAMOLOT LECI POZIOMO PRZEZ 3 KILOMETRY - zamiast się zniżać, odchylenie tylko od ścieżki wyniesie 120 m, przy wymaganej kartą wysokości 300 m/

BRAK NAPROWADZANIA NA 5 KILOMETRZE

6:40:17 (R) - Cztery na kursie, ścieżce. 

6:40:30 (R) -  Trzy na kursie, ścieżce. 

6:40:42 (R) - Dwa na kursie ścieżce. 

6:40:55 (R) - Horyzont, sto jeden. /polecenie osoby nieuprawnionej - KSL Ryżenki/

/samolot na radarze jest gdzieś koło BRL i ma wyrównać lot ????? A jaka to procedura ??????

Taka, żeby wbić samolot w zbocze jaru ?


6:40:58 P -  Kontrola wysokości, horyzont. /drugi qwa inteligent - LEĆ POZIOMO/ 

6:41:01  Kurwa.    /ŚWIETNY KOMENTARZ ROSYJSKIEGO KONTROLERA DO WŁASNEJ PRACY

...................................../ OKRES INTENSYWNEGO WYSIŁKU INTELEKTUALNEGO ROSYJSKIEGO GANGU OLSENA/

6:41:05 P -  Odejście na drugi krąg!  /w KOŃCU ! Świetny pomysł, 600 m od progu pasa(100-200 m w/g odczytów radaru) polski samolot PO PRZELECENIU ODLEGŁOŚCI BLISKO 1-go KILOMETRA, już nie ma lecieć poziomo./ 

Czyli będąc 100 m nad PP miał.......lądować w razie uzyskania widoczności APM-ów ? Czy tylko tak - fajnie jakby sobie nad pasem przeleciał ? Przecież Jak wylądował. (sic!) Nawet po komendzie "Wyżej" podanej Wosztylowi, chyba dla żartu, żeby zaraz podać - Odejście na drugi krąg! Takie tam, żarciki.

MOŁODCY !/

Plusnin powie później - "Robiłem wszystko, żeby się nie rozbili"

To już lepiej gdyby nic nie robił, albo posadził szympansa jak jego rodak Rosjanin proponował.


Przekazywanie procedury podejścia i zasad w czasie jej wykonywania.


4:57:24 P - Kurs  lądowania dwa pół setki dziewięć, poziom przejścia tysiąc  pięćset, podejście według OSP z RSP. 

/rosyjski pilot zasłużył sobie na podanie informacji o sprawnym sprzęcie na lotnisku, Paliaki - NIET. Niech sobie zgadują co aktualnie działa na lotnisku. Radar ??  Hehehe - wzmocnienie mu wywala, obraz znika, ale nie przejmujcie się - dacie radę, albo nie/


5:21:00 P -  Y, będziecie się przymierzać do lądowania? /uzgadnianie decyzji o przyjętej procedurze z Frołowem/

5:25:19 P  Osiem - siedemnaście, przy podchodzeniu do lądowania  kontrola wysokości. /wskazanie wymogu procedury podejścia, przekazane tylko Frołowowi/

5:26:24 Ił - 76 - Osiem - siedemnaście, (na dalszą, podwozie  wypuszczone ?), pełna mechanizacja, lądowanie …/Frołow sugeruje wydanie zgody na lądowanie/

5:26:28 P - Osiem - siedemnaście, lądowanie dodatkowo, ....../ 1 podejście, nad DRL, KL nie wydaje zgody na lądowanie  dla Frołowa/


5:33:14 P - Y, osiem - siedemnaście, więc jeszcze podejście  będziemy wykonywać, do trawersu wypuszczajcie  podwozie

/Plusnin rozkazuje wykonanie 2-go podejścia, po sugestii osoby nieuprawnionej - Krasnokuckiego. MIMO WIDZIALNOŚCI OKOŁO 400 m i przekroczeniu wszelkich minimów/

5:31:23 Ił - 76 - Y, na kierunku odwrotnym/pomocniczym, y, podpowiedzcie pogódkę.  

5:31:26 P Tam jest jeszcze gorzej. I w ogóle niczego nie ma. 

/Tak skończyła się próba Frołowa, żeby wykonać procedurę podejścia z kierunku przeciwnego. Zapytał się, to się dowiedział. Polacy też mogli zapytać, a co to rosyjska kontrola cokolwiek musi ?

Jak się jej zachce to poda dostępną procedurę, jak znajdą czas, bo strasznie zarobieni są. Mnóstwo-raz samolotów podchodzi jednocześnie i nie ma czasu na plotkowanie z pilotami. Jak powiedział Krasnokucki:

"6:37:44 K - Sam podjął decyzję, niech sami dalej ……/"


5:36:41 P - Na podejściu jeszcze raz kontrola wysokości, 

5:36:53 P - Przygotować się do odejścia na drugi i odejście potem  będzie na zapasowe w Twerze./wyjątkowo te komendy wydano Frołowowi przed 4-tym zakrętem/

5:39:00 (R) - Kontrola wysokości. /wskazanie wymogu procedury podejścia PO RAZ 3-ci, przekazane tylko Frołowowi/

5:39:17 P -  Lądowanie dodatkowo, osiem - siedemnaście./nad DRL  2-gie podejście, znowu brak zgody na lądowanie dla Frołowa/

5:39:22 P - Przygotować się do odejścia na drugi krąg, sto  dwadzieścia, dwa metry./dla Frołowa za DRL/

6:34:58 P  - Y, pięćset metrów, y, wykonywaliście lądowanie na  lotnisku wojskowym? 

KOLEJNE MAKSYMALNE KURIOZUM - TA INFORMACJA WYSTARCZYŁA ROSJANINOWI DO USTALENIA STOSOWANEJ PROCEDURY PODEJŚCIA. Skoro Polak nie pyta co działa na lotnisku, to pewnie sam sobie ustali procedurę.


6:39:44 P.- Lądowanie dodatkowo,   /rozkaz wydany Protasiukowi 1 km przed DRL/


Komendy - "Odejście na drugie!", porównawczo.


5:17:06 P - Odejście na drugi krąg. /dla Jak-40/

5:28:05 P - Odejście na drugi krąg. Odejście /dla Ił-76,  1 podejście/

5:40:42 P - Wykonujcie Odejście na drugi krąg. /dla Ił-76,  2 podejście/

I dla porównania komendy dla Tu-154:

6:40:55 (R) -  Horyzont, sto jeden. /nieuprawniona osoba do wydania takiej komendy/

6:40:58 P  - Kontrola wysokości, horyzont.  /osoba uprawniona do wydania takiej komendy - komenda niewłaściwa /

6:41:05 P - Odejście na drugi krąg! 


Do wydania prawidłowej komendy mija 10 sekund wprowadzania w błąd Załogi Tupolewa - LEĆ POZIOMO. 

W tym czasie pierwszą komendę wydaje osoba nieuprawniona (Ryżenko zamiast Plusnina). To pierwsza nieprawidłowa komenda, której wykonanie prowadziło do rozbicia samolotu już na zboczu jaru, przed BRL. Potem pada druga podobnie nieprawidłowa i niebezpieczna komenda, wydana już przez osobę uprawnioną - Plusnina.


PRAWIDŁOWA KOMENDA PADA DOPIERO W ODLEGŁOŚCI    600 m    od Progu Pasa.

Kiedy samolot minął już ulicę Kutuzowa.


Dla sekty smoleńskiej i nie tylko, to może być szok:

- rosyjski pilot DWUKROTNIE PODSZEDŁ DO LĄDOWANIA MIMO BRAKU ZGODY NA WYKONANIE LĄDOWANIA.

NARAZIŁ ŻYCIE OCZEKUJĄCYCH NA PŁYCIE LOTNISKA OBYWATELI OBCEGO I WŁASNEGO PAŃSTWA

TAK ROSJANIE ŁAMALI PRZEPISY 10-04-2010 na Siewiernym..

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka