10 obserwujących
282 notki
192k odsłony
730 odsłon

Katastrofa smoleńska - praca rosyjskiej kontroli lotów - cytaty z komentarzem

Wykop Skomentuj97

Potwierdzenie podległości służbowej w trakcie wykonywania podejścia do lotniska Siewiernyj, także polskich wojskowych wobec rosyjskich wojskowych.


5:11:22 Jak - 40 - Wieża, PAPA - LIMA - FOX zero - trzy - jeden, zezwólcie  na podejście do lądowania.  /Muś prosi/

5:13:34 Jak - 40  -  Zezwólcie na podejście z prostej (lub: na wprost). /Muś prosi/

5:13:36 Jak - 40  -  … zezwólcie na podejście z prostej (lub: na wprost).  /Muś prosi/

5:13:57 Jak - 40 - Wieża, PAPA - LIMA - FOX, y, zero - trzy - jeden,  zezwólcie na podejście z prostej (lub: na wprost). /Muś prosi/

5:14:14 P - Zezwalam.  /Rosyjski kontroler lotów DECYDUJE/

5:15:46 Ił - 76 - Y, siedemdziesiąt osiem - osiem - siedemnasty. Y,  radiolatarnia/prowadząca, y, trzy siedemset zwolniłem,  

zniżanie do trzech tysięcy, wasze kierowanie./Frołow poddaje się rozkazom KL Siewiernyj/

5:44:46 Ił - 76 - Y, można Wnukowo jako zapasowe? Y, w Twerze nie będzie jak zatankować. " /Frołow prosi/

6:25:04 101 - Y, dziękuję, ale jeśli można, to spróbujemy podejścia, ale jeśli nie będzie, y, pogody, to odejdziemy na drugi krąg.

/Protasiuk prosi/

6:39:49 101-  Tak jest . /mjr Protasiuk sygnalizuje podległość wojskową/


Różnice w naprowadzaniu samolotów.


5:14:43 (R) - Trzydzieści jeden, odległość dziesięć, sto w lewo, wejście  na ścieżkę. /KSL określa poprawkę kursu -100 m dla Jak-40/

5:25:27 (R) Osiem - siedemnaście, odległość dziesięć na kursie  wejście na ścieżkę. /żadnej poprawki, dla 1 podejścia Ił-a/

5:38:08 (R) - Osiem - siedemnasty, odległość dziesięć, na kursie,  wejście na ścieżkę./żadnej poprawki, dla 2 podejścia Ił-a/

5:38:37 (R) Osiem - siedemnasty, odległość osiem, w prawo o pół  setki, na ścieżce. / tu mamy obraz precyzji radaru 50 m w odl. 8 kilometrów/

5:38:56 (R) - Siedem na kursie, ścieżce. /informacja nadmiarowa tylko dla Frołowa/

Żarcik rosyjskich kontrolerów wobec polskiego pilota Jak-a.

5:17:00 P - Pas widzicie? Wyżej!  

5:17:06 P - Odejście na drugi krąg. /Po 6 sekundach komenda Odejście, bo poprzednia błędna spowodowała, że Jak znalazł się kilkadziesiąt metrów na progiem pasa, ledwo mieszcząc się przy lądowaniu w dopuszczalnym pasie przyziemienia/


Naprowadzanie polskiego samolotu kategorii A w/g klasyfikacji rosyjskiej - polski odpowiednik HEAD


6:39:12 (R) Sto pierwszy, odległość dziesięć, wejście na ścieżkę.


/KOMPLETNE KURIOZUM, polski pilot nie dostaje nie tylko poprawki, ale i potwierdzenia znajdowania się na kursie/


6:39:33 (R) - Osiem na kursie, ścieżce.   / To dopiero 2 kilometry lotu poziomego/okresowego wznoszenia, KSL uważa, że jest OK.

W sumie nie zobaczy, że SAMOLOT LECI POZIOMO PRZEZ 3 KILOMETRY - zamiast się zniżać, odchylenie tylko od ścieżki wyniesie 120 m, przy wymaganej kartą wysokości 300 m/

BRAK NAPROWADZANIA NA 5 KILOMETRZE

6:40:17 (R) - Cztery na kursie, ścieżce. 

6:40:30 (R) -  Trzy na kursie, ścieżce. 

6:40:42 (R) - Dwa na kursie ścieżce. 

6:40:55 (R) - Horyzont, sto jeden. /polecenie osoby nieuprawnionej - KSL Ryżenki/

/samolot na radarze jest gdzieś koło BRL i ma wyrównać lot ????? A jaka to procedura ??????

Taka, żeby wbić samolot w zbocze jaru ?


6:40:58 P -  Kontrola wysokości, horyzont. /drugi qwa inteligent - LEĆ POZIOMO/ 

6:41:01  Kurwa.    /ŚWIETNY KOMENTARZ ROSYJSKIEGO KONTROLERA DO WŁASNEJ PRACY

...................................../ OKRES INTENSYWNEGO WYSIŁKU INTELEKTUALNEGO ROSYJSKIEGO GANGU OLSENA/

6:41:05 P -  Odejście na drugi krąg!  /w KOŃCU ! Świetny pomysł, 600 m od progu pasa(100-200 m w/g odczytów radaru) polski samolot PO PRZELECENIU ODLEGŁOŚCI BLISKO 1-go KILOMETRA, już nie ma lecieć poziomo./ 

Czyli będąc 100 m nad PP miał.......lądować w razie uzyskania widoczności APM-ów ? Czy tylko tak - fajnie jakby sobie nad pasem przeleciał ? Przecież Jak wylądował. (sic!) Nawet po komendzie "Wyżej" podanej Wosztylowi, chyba dla żartu, żeby zaraz podać - Odejście na drugi krąg! Takie tam, żarciki.

MOŁODCY !/

Plusnin powie później - "Robiłem wszystko, żeby się nie rozbili"

To już lepiej gdyby nic nie robił, albo posadził szympansa jak jego rodak Rosjanin proponował.


Przekazywanie procedury podejścia i zasad w czasie jej wykonywania.


4:57:24 P - Kurs  lądowania dwa pół setki dziewięć, poziom przejścia tysiąc  pięćset, podejście według OSP z RSP. 

/rosyjski pilot zasłużył sobie na podanie informacji o sprawnym sprzęcie na lotnisku, Paliaki - NIET. Niech sobie zgadują co aktualnie działa na lotnisku. Radar ??  Hehehe - wzmocnienie mu wywala, obraz znika, ale nie przejmujcie się - dacie radę, albo nie/


5:21:00 P -  Y, będziecie się przymierzać do lądowania? /uzgadnianie decyzji o przyjętej procedurze z Frołowem/

5:25:19 P  Osiem - siedemnaście, przy podchodzeniu do lądowania  kontrola wysokości. /wskazanie wymogu procedury podejścia, przekazane tylko Frołowowi/

5:26:24 Ił - 76 - Osiem - siedemnaście, (na dalszą, podwozie  wypuszczone ?), pełna mechanizacja, lądowanie …/Frołow sugeruje wydanie zgody na lądowanie/

5:26:28 P - Osiem - siedemnaście, lądowanie dodatkowo, ....../ 1 podejście, nad DRL, KL nie wydaje zgody na lądowanie  dla Frołowa/

Wykop Skomentuj97
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka