Ajgor Ajgor
348
BLOG

Niby pierdoła, ale jednak niekompetencja

Ajgor Ajgor Technologie Obserwuj notkę 21

Moja mama ma telewizor, LCD ale niezbyt nowy. Poprosiła mnie kilka miesięcy temu, żebym sprawdził czy będzie on odbierał wg nowego standardu DVB-T2. Nadawca włączył kanał testowy z informacją, 

"jeżeli widzisz ten obraz i słyszysz komunikat, twój telewizor jest przystosowany do nowego standardu"

Uspokojona mama zapomniała o problemie aż do 23.05. 2022 roku, bo wtedy telewizor przestał odbierać większość programów.

Przyszedłem, zrobiłem ponowne wyszukiwanie stacji i nic to nie pomogło. Acha, kanał testowy nadal wyświetlał się prawidłowo.

Zacząłem zgłębiać problem i co się okazało? Standard DVB-T2 używa dwóch rodzajów kompresji wideo (przynajmniej na razie)

MPEG-4

oraz 

HEVC

Starsze telewizory, jak mojej mamy, odbierają sygnał z kompresją MPEG-4, ale nie odbierają kompresji HEVC, natomiast sygnał testowy jak się domyślacie nadaje w kompresji MPEG-4. Logicznym jest chyba, że sygnał ten powinien być nadawany z kompresją HEVC, tak aby ludzie wiedzieli, że większości programów na starym telewizorze nie obejrzą.

 


Ajgor
O mnie Ajgor

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie