Albatros ... z lotu ptaka
Droga do Prawdy nie zawsze jest kręta.
76 obserwujących
1843 notki
1470k odsłon
  592   0

Zostało zawinkulowane w całości?: PRL Zapłaciło za roszczenia tzw. Ustawy 447 - w całości!


Abraham ibn Daud z Toledo, Hiszpania, w The Book of Tradition (1161):


„Znajdziesz społeczności Izraela rozproszone za granicą … aż do Dailam i rzeki Itil, gdzie żyją ludy Chazar, które stały się prozelitami. Król Chazar Józef wysłał list do Hasdai ibn-Shaprut i poinformował go, że on i cały jego lud podążali za rabiniczną wiarą. Widzieliśmy potomków Chazarów w Toledo, studentów mądrych, i powiedzieli nam, że pozostałość po nich pochodzi z rabinicznej wiary ”.


image


Rabiniczna wiara Edomitów….

Dimashqi (1327):


„Ibn-al-Athir opowiada, jak w czasach Haruna cesarz Bizancjum zmusił Żydów do emigracji. Przybyli do kraju Chazar, gdzie znaleźli inteligentną, ale nieuczoną rasę i ofiarowali im swoją religię. Mieszkańcy znaleźli ją lepiej niż ich i zaakceptowali ”.


Oto lista źródeł żydowskich, które zachowują wiedzę o nawróceniu Chazarów na judaizm:


Elchanan the Merchant alias Eldad the Danite – IX wiek

Anonimowy autor Listu Schechtera – X wiek

Hasdai ibn Shaprut – 10 wiek

Król Józef Chazarów – 10. wiek

Yehuda HaLevi – XII wiek

Rabin Jehuda al-Barseloni – XII wiek

Rabin Abraham ibn Daud – XII wiek

Rabin Mojżesz ben Nahman alias Nahmanides – XIII wiek

Rabbi Shem Tov ibn Shem Tov – XV wiek

Rabin Gedaliasz – XVI wiek

Icchak Aqrish – XVI wiek

Rabin Yehuda Moscato – XVI wiek 


Oto fragment książki rabina Moscato Kol Yehuda :

     „Czy nie należy wierzyć, że ta wspaniała i inspirująca historia, która jest podstawą i istotą tej książki [ Kuzari Yehudy HaLevi], jest prawdziwa i naprawdę by się wydarzyła? nie tak, dlaczego autor tej książki miałby kłamać? Albowiem napisał na początku swojej książki: „Jak zostało zapisane i znane z dzieł historycznych”. Powtórzył to we wstępie do drugiej części swojej książki: „To stało się później w odniesieniu do Kuzari, jak wiadomo w książkach Chazarii …” ”(tłumaczenie Rabbi Gershom Barnard)


Oto fragment listu Hasdai ibn Shaprut do króla Józefa:

     „Żyjemy w diasporze i nie mamy mocy w naszych rękach. Mówią nam codziennie:„ Każdy naród ma królestwo, ale nie ma się o nim żadnej pamięci Ziemia.’ Ale gdy usłyszeliśmy o moim panu, królu [Chazar], potędze jego monarchii i jego potężnej armii, byliśmy zdumieni. Podnieśliśmy głowy, wróciil nam duch, nasze ręce zostały wzmocnione, a królestwo mojego pana było naszą odpowiedzią obrony. Gdyby te wieści zyskałyby dodatkową siłę, bo dzięki niemu wyniesiemy się dalej. ” (tłumaczenie: rabin N. Daniel Korobkin)


Aby uzyskać więcej informacji o powyższych źródłach, a także cytaty i cytaty z innych źródeł dotyczących konwersji chazarskiej (autorstwa pisarzy karaimskich, zaratusztryjskich i bizantyjskich) oraz dwa znane przykłady dowodów archeologicznych, przeczytaj Żydzi z Chazarii, wydanie trzecie ( 2018), w szczególności rozdział 6, ale także rozdział 4 na stronach 65-66 i rozdział 9 na stronie 159.


SZAMANIZM CHAZARSKI


 Co do szamańskiego aspektu starej religii tureckiej, ogólnie dotyczy szamanów, którzy wkraczają w transopodobne stany, próbując „wejść w bezpośredni i bezpośredni kontakt z istotami w królestwie duchowym, aby spełnić różne życzenia”. (strona 397)


Być może na tym polega chrzest w fałszywym duchu świętym.


Jedną z praktyk szamanistycznych Turków, którą przyjęli Chazarowie, była metoda instalowania nowego władcy. Uroczyste uduszenie nowo wybranego władcy spowodowało, że ów władca wszedł w „stan nieprzytomności pozbawiony śmierci”, aby „mógł stać się środkiem przyjmowania i przekazywania wyroczni”. (strona 397) W przypadku Turków Niebieskiego Nieba (Kök) nowy kagan został podniesiony na filcowym kocu i obrócony 9 razy, w sposób związany z indukcją nowych szamanów. W przypadku Madziarów, idąc za przykładem zwyczaju Chazara,


 Richarda Mason koncentruje się na specyficznych praktykach Chazarów i Północnych Kaukaskich Hunów.


      Mason pisze:


„Na przykład syryjska kronika tak zwanego | Pseudo-Dionizy z Tell-Mahrê, autor donosi pod rokiem 1042, tj. 730/731 ne, że turcy chazarowie są rasą bez boga, że ​​są w rzeczywistości Magami, chociaż autor tutaj prawdopodobnie oznacza „poganami”, a nie zoroastryjskie magoi z Persji, choć pewna liczba prozelitów zoroastryjskich została osiedlona w Dagistanie przez Chsro I. w szóstym wieku. W roku 1043, tj. , AD 731/732, choć prawdopodobnie datuje się przed 730 rokiem, ten sam autor odnotowuje, że chrześcijański książę Maslama zawarł traktat z Turkikami Chazarami, w którym strony przysięgały na imię Boga, że ​​żadne z nich nie dopuszcza się pogwałcenia granic terytorium drugiej osoby, ale «Turcy, którzy nie znają Boga, którzy nie znają Boga, którzy nie rozumieją, że są Jego stworzeniami,którzy nie zgadzają się, że istnieje Bóg w Niebie, nie dotrzymali swoich obietnic. »” (strony 399-400)


Teraz uwaga:

 „W miejscach przypisanych tak zwanemu kompleksowi kulturowemu Saltovo lub Mayaki odkryto wiele amuletów z kości lub zębów psów lub wilków. Najczęstszym motywem jest ciało słoneczne, szczególnie na terytorium przez Khazar Qaghanate amulety reprezentujące różne formy zwierzęce są dość powszechne. ””

Lubię to! Skomentuj13 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale