Drogi do prawdy.
Pociąg „Ratowniczy”- hipoteza
i inne potwierdzone dziwne okoliczności zdarzeń jakie miały miejsce
dnia 9 i 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku i okolicach.
Pamiętam dyskusję na tak licznie odwiedzanym i komentowanym Forum u FYM-a pod koniec m-ca marca i na początku kwietnia 2011 roku na temat tego jak doszło do inscenizacji „maskirowki” miejsca zdarzania z dnia 10 kwietnia 2010 roku i dostarczenia niezbędnych do inscenizacji teatralnej rekwizytów. Skąd dostarczono odpowiednią ilość rekwizytów, których w FR nie brakuje w postaci wraków samolotu TU-154M z kilku miejsc utylizacji - do końca nie wiadomo, może z zakładu lotniczego w Smoleńsku?:
Wraków TU154M wycofanych z użytku i eksploatacji w liniach pasażerskich, po całej serii wypadków lotniczych w ubiegłych latach w Rosji nie brakuje.
Do takich ale sprawnych bo dopuszczonych do lotów z udziałem VIP-ów należał oddany świeżo po generalnym remoncie w grudniu 2009 roku w SamarzeTU-154M PLF 101:
Tj. „bardzo solidnych ale często już mocno wyeksploatowanych latających czasami przez ponad 20 lat ptaków TU-154M”. Patrz Notki u Fym-a: marzec- kwiecień 2011 roku.
http://p.web-album.org/5c/1e/5c1e5a63b670606fc18ce3338e8c688ea,4,0.png

Zdjęcie nr1 Lotnisko Sieviernyj w dniu 10 kwietnia 2010 roku, Autor zdjęcia Nick TjaldaW
www.panoramio.com/photo/47221215

Zdjęcie Nr2 Oficjalne miejsce katastrofy w dniu 10 kwietnia 2010 roku godzina 08:41:06 CMT Warszawa

Zdjęcie Nr3 Dymy nad lotniskiem w Smoleńsku, zdjęcie Google Earth z dnia 11.04.2010 roku.
U góry zdjęcia mały czerwony przecinek – analizowane w notce miejsce pożaru w dniu 9 kwietnia 2010 roku.
http://p.web-album.org/05/53/055392c68f94e98557044dd872ea6c82a,4,0.png

Zdjęcie nr 4 Transparentność dostępu do danych satelitarnych z dnia katastrofy 10.04.2010 roku , położenie satelity Aqua/MODIS Subset WestRussia.2010100.aqua.250m UTC 06:35 i UTC 06:40 tj godzina: CET Warszawa 08:35 i CET Warszawa 08:40.
Co na to ICAO i światowe służby meteorologiczne?
Po dłuższych rzeczowych i merytorycznych debatach wielu Komentatorów, wykluczono transport drogą lotniczą, gdyż Rosjanie co prawda już posiadają „Ciche helikoptery” i samoloty bezzałogowe ale widok ich w locie mimo „Smoleńskiej mgły” byłby z całą pewnością, jeśli nie widoczny to słyszalny. Sam brałem udział w tych dyskusjach. Bardzo rzeczowy wtedy wkład w analizę problemu wniósł Bloger A-Tem Salon24.
Czemu nie samolot lub helikopter?
Udźwig też musiał by być znaczny i precyzja położenia rekwizytu także.
To wszystko wymagałoby czasu i zabiegów widocznych gołym okiem dla wielu ludzi.
Lot taki przy panującej mgle wiązałby się z ryzykiem prawdziwej katastrofy lotniczej np. śmigłowca MI-8 lub IŁ-a 76 i wtedy kompromitacja byłaby absolutna. Świat przejrzał by natychmiast na oczy.
Wobec ciekawskich tego świata organizatorzy musieli wykluczyć transport drogą powietrzną i lądową – po drogach publicznych, przynajmniej do terenu miejsc zastrzeżonych lub zamkniętych tego dnia dróg publicznych.!.
Zawsze ktoś dociekliwy i nie powołany mógłby cały zabieg niechybnie zdemaskować nagrywając film komórką jak ten: „ Koli 1,24 Samolot płonie” ( Film został przygotowany specjalnie dla Państwa tj. odbiorców w Polsce przez Spec Służby FSB Specjalistów od dezinformacji).
Po raz pierwszy opublikował go w Polsce przed 13 kwietnia 2010 roku, od kiedy zaistniał na wielu forach w sieci pan Andrzej Kijowski.
Popatrz !?:
http://kijowski.salon24.pl/168698,sztuczna-mgla
10.04.2010 12:1011
„Sztuczna Mgła ?
Dla Michaela Jacksona można było coś rozpylić i usunąć chmury znad Moskwy.”
Należałoby zapytać pana Andrzeja Kijowskiego od kogo pozyskał już dnia 10 kwietnia 2010 roku przed godziną 12:01 czasu lokalnego w Polsce ten film „Koli”?!. Tak, ażeby poziom traumy oglądających przekaz medialny był absolutny i nie do zniesienia.
A tutaj zaraz po godzinie 10:07 czasu CEST Warszawa dnia 10 kwietnia 2010 roku mamy inny już przekaz medialny „Na żywo” z TV Rossija24.
http://p.web-album.org/9a/a4/9aa4466b7269bf3672efa7a405423d9ca,4,0.jpg

Zdjęcie nr5 Przekaz medialny z miejsca katastrofy dnia 10 kwietnia 2010 roku? godz.12:07 MSD czasu Moskiewskiego
Tam dnia 9 kwietnia 2010 roku został prawdopodobnie przygotowany film przez operatorów TV 1- RU i Spec Służby FSB do którego nasz montażysta Sławomir Wiśniewski po „przeleceniu się” przez „pole Księżycowe” w dniu 10 kwietnia 2010 roku (w dniu 9 kwietnia 2010 roku ?): dołożył po prostu dźwięk swój głos, a kilka m-cy później uzupełnił o czas nagrania.
http://p.web-album.org/3e/c7/3ec72da7ad69d343c74f12ad1dc2ebf8a,4,0.jpg

Zdjęcie nr6 „Samolot płonie”. Film 1,24 min Kola poszedł w świat.
Wiadomo nie operator tylko montażysta, co sam wielokrotnie podkreślał podczas składania wyczerpując zeznań przed Komisją Parlamentarną j Sejmu Rzeczypospolitej ds. Wyjaśnienia Katastrofy Smoleńskiej po koniec lutego tego roku 2011.
Czarną skrzynkę (pomarańczową) i oczywiście szachownicę na stateczniku pionowym wypatrzył zdziwiony SW już w pierwszych minutach swojego przekazu.
Wg Raportu Końcowego MAK czarne skrzynki odnaleziono dopiero o godzinie wg czasu MSD Moskwa:
13:02 - na miejscu AP znaleziono 2 rejestratory pokładowe;
http://p.web-album.org/62/17/62176719a1863a019a8839ac5c79f281a,4,0.jpg

Zdjęcie nr7 Akcja gaśnicza wg Sławomira Wiśniewskiego i Opiekunów Medialnych.
Z dokumentacji MAK wynika, że 1 i 2 Czarna skrzynka została znaleziona i wydobyta z miejsca katastrofy dopiero około godziny 13:02 czasu lokalnego. Patrz raport MAK:
Patrz Przypisy:
http://www.naszdziennik.pl/zasoby/raport-mak/raport_polski.pdf
Dla przypomnienia
Film Sławomira Wiśniewskiego w TV 24 RUSSIJA
http://www.youtube.com/watch?v=-kzDds7q3Xk
Cały film - Katastrofa w Smoleńsku 10 kwietnia - Sławomir Wiśniewski
O dziwo nie podpowiedział ratownikom o tak ważnym znalezisku tj. „czarnej skrzynki” podstawowym niezastąpionym przedmiocie badań tj. rejestratora parametróew lotu i prowadzonej korespondencji z załogą samolotu przez ośrodki i wieze kontroli ruchu lotniczego. Dzięki dowodom rzeczowym mozna dojść przyczyn katstrofy lotniczej.
I sam film jeszcze bez późniejszej obróbki medialnej
http://www.youtube.com/watch?v=nS8fd5tJP2Q
Wstrząsający film z miejsca katastrofy Fakt pl
To wszystko dla osób posługujących się językiem angielskim, a więc bardzo rozpowszechnionym w świecie. Ale przede wszystkim do Polski i Rodaków na świecie.
Odnośnie poprawnie zdefiniowanych stref czasowych zgodnie z czasem rzeczywistym.
http://p.web-album.org/ff/8b/ff8b78db38bba4b55ea55cd80a10ad60a,4,0.png

Zdjęcie8
Porównanie czasu UTC/GMT z czasem strefa CEST Warszawa (UTC/GMT 2 godz.). Bieżąca różnica czasu 2h. Tutaj portal zegara światowego nie buntuje się!.
http://p.web-album.org/fe/38/fe38866299a503c2ae3b1ac5e12fabcda,4,0.png

Zdjęcie9
Porównanie czasu UTC/GMT z czasem strefa MSK Moskwa (UTC/GMT 4 godz.. Bieżąca różnica czasu 4h. Tutaj portal zegara światowego nie buntuje się!.
Ponieważ dalsze badania tego tematu upewniły nas w przekonaniu co do inscenizacji zdarzenia katastrofy i miejsca na lotnisku Sieviernyj pod Smoleńskiem o godzinie 08:41:06 wg strefy czasowej CEST Warszawa w dniu 10 kwietnia 2010 roku podane oficjalnie współrzędne punktu:
54o 45’ 46.00 N 32o 01’ 47.00” E – Oficjalne miejsce katastrofy Strefa – : „- o –„
Wracając do tematu:
Dzisiaj chciałbym przedstawić spójną i logiczną hipotezę popartą udokumentowanym przekazem satelitarnym satelity Agencji NASA Terra/MODIS i Aqua/MODIS z dnia: 9 i10 kwietnia 2010 roku oraz miejscem lokalizacji pożaru wg współrzędnych Googla Earth w dniu 9 kwietnia 2010 roku i braku pożaru na lotnisku Sieviernyj w dniu 10 kwietnia 2010 roku.
Hipoteza ta może stać się dowodem w sprawie o ile zostanie potwierdzono przez inne niezależne źródła informacji!!!.
Mój przekaz opiera się o miejsce pożaru w dniu 9 kwietnia 2010 roku.
Współrzędne geograficzne lokalizacji pożaru:
54o 52’ 52.20 N 31o 57’ 40.17” E
http://p.web-album.org/6e/fc/6efc577b50a48b14f2e3215ec4c850d4a,4,0.jpg

Zdjęcie nr 10
Miejsce zainicjalizowania pożaru w pasie leśnym przy torowisku w dniu 9 kwietnia 2010 roku.
http://p.web-album.org/e8/22/e822e6e9f13dca947f1e72a285b0d890a,4,0.jpg

Zdjęcie nr 11
Miejsce pożaru – jeszcze nic się nie pali ale drzewostanu już brak! Obszar ściółki leśnej zupełnie odbiega od stanu zadrzewienia z roku 2007
http://p.web-album.org/a7/76/a776b6c2340a998b04f49f3c85784ae6a,4,0.jpg

Zdjęcie nr 12
Wizualizacja z dnia 11 kwietnia 2010 roku dogaszających się ognisk pożaru w analizowanym miejscu.

Zdjęcie nr 13
Lokalizacja na podstawie Google Earth Pozycjonowanie pożaru i skala pożar w dniu 09.04.2010

Zdjęcie nr14 Pożar w okolicach Ol’shy w dniu 09.04.2010 miejsce lokalizacji przesieka leśna przy torowisku kolejowym

Zdjęcie nr15 Lokalizacja ognisk pożaru w okolicach Ol’shy i lotniska Sieviernyj w dniu 10.04.2010 – brak lokalizacji ognisk pożaru w miejscu wskazanym wyżej tj. miejsce lokalizacji przesieka leśna przy torowisku kolejowym.
Czy Państwo nie pomyśleliście o tym, że najlepszym rozwiązaniem jeśli mielibyśmy skonstruować THEARUM MUNDI Katastrofy Smoleńskiej wg Shake’speare , gdzieś w pobliżu rzadko uczęszczanego torowiska, na zamkniętym terenie poligonu wojskowego lub w jego bliskim sąsiedztwie, byłby odpowiednio przygotowany i wyposażony w stosowne urządzenia:
„Pociąg Ratowniczy”: pod specjalnym nadzorem.
Jest tam wszystko co trzeba. Także odpowiednio przygotowane i wygodne „wagony dla ratowników”.
Na skromnym przykładzie: Ratownictwo Kolejowe w Polsce
http://www.pozarnik.republika.pl/RATOWNICTWO%20KOLEJOWE.htm
Wiadomo kolejarze na całym świecie to są służby mundurowe. A w Federacji Rosyjskiej oczywiście także. Kolejarzy obowiązuje ścisła tajemnica służbowa co do miejsca, rodzaju i sposoby przewożenia ładunku i ludzi.
Rosjanie są lepiej wyposażeni bo pożary lasów w niedostępnych miejscach Syberii i innych zdarzają się stosunkowo często.
- [ Translate this page ]
Pożary w Rosji. 13.06.11 10:40. fot. Wikipedia ... niemal 80 procent ciężkiego sprzętu gaśniczego, w tym: samoloty, śmigłowce i pociągi ratownicze. ...
www.radio.katowice.pl/index.php?id=356&tx...15686... –
A więc mamy już pociąg :
Pociąg należy wyposażyć w odpowiedni sprzęt do transportu poziomego i pionowego do ładunków o obciążeniu nawet do 150 ton na odległości do 25 m i dalej.
http://www.ru.all.biz/g259108/
http://p.web-album.org/e8/44/e844815eb4df9896431889418ea16974a,4,0.png

Zdjęcie nr16 Żuraw kolejowy typ CM539 do transportu do 150 ton - bardzo ciężkich ładunków i konstrukcji stalowych.
Описание
|
Краны железнодорожные СМ 539, грузоподъёмностью 150т
Назначение: для погрузо-разгрузочных работ, строительно-монтажных и аварийно-восстановительных работ на железнодорожных путях колеи 1520 мм.
Поворотная часть крана, имеющая рабочую зону вращения 360°, размещена на специальной железнодорожной платформе, имеющей две четырехосные тележки и гидропривод передвижения.
На поворотной части крана размещены телескопическая стрела, механизм изменения вылета с двумя гидроцилиндрами, механизм поворота, гидрооборудование, дизель-генератор мощностью 200 кВт и кабина управления.
|
http://3293.ru.all.biz/pl/

Zdjęcie nr17 Żuraw kolejowy WYSIĘGNIK HYDRAULICZNY BARDZO MOBILNY TYP KŻ -472 628251 do transportu do 15 ton - ładunków i konstrukcji stalowych. Wysięgnik od 8,75 m do 20,75 m.
http://ru.all.biz/img/ru/catalog/628251.jpeg
i
http://98147.ru.all.biz/cat.php?oid=628251
Asortyment jest szeroki.
Wiadomo zdarzają się bardzo tragiczne wypadki, w których ten sprzęt bardzo często ratuje ludzkie życie i jest niezastąpiony w akcji ratowniczej i usuwania skutków katastrofy.
http://ru.all.biz/img/ru/catalog/256239.jpeg

Zdjęcie nr18 Żuraw kolejowy - wysięg ramienia do 30 m do transportu ciężkich ładunków i konstrukcji stalowych.
http://ru.all.biz/img/ru/catalog/464055.jpeg
http://p.web-album.org/56/dc/56dc5747dbb594c8e6b3b70d60b6ad54a,4,0.png

Zdjęcie nr19 Żuraw kolejowy – wysięg ramienia 30 m do transportu ciężkich ładunków i konstrukcji stalowych.
i tu
http://ru.all.biz/img/ru/catalog/259108.jpeg
Proszę popatrzeć na zakres usług w tym temacie:
http://www.ru.all.biz/g628251/
http://3293.ru.all.biz/cat.php?oid=248735
http://www.ru.all.biz/zoom_item.php?oid=259108
http://www.ru.all.biz/zoom_item.php?oid=259108
W każdym przypadku dla zakrycia towaru przed wścibskimi oczami gapiów i przypadkowych osób:
towar musi być oczywiście specjalnie ukryty w np. w wagonie takim jak ten
http://www.kolejland.rail.pl/archiwum/wag_tow/rils.jpg
lub po prostu wagonie do transportu dłużycy leśnej (drewna) o długości nawet do 25m przykryty odpowiednim brezentem.
http://p.web-album.org/63/48/6348c40814f13fc8fbb594add076f7c5a,4,0.jpg

Zdjęcie nr 20 Wagon do transportu gabarytowego kryty wcelu zabezpieczenia ładunku gabarytowego.
Transport dłużycy leśnej drogą kolejową do miejsca przeznaczenia,
a później przerzucić odpowiednim sprzętem transportu leśnego.
http://www.translas.com.pl/z_4.jpg
http://p.web-album.org/c4/2b/c42bb8341f674d2dc1b38e7d9f04eea4a,4,0.jpg

Zdjęcie nr 21 Gabaryty wraku TU154M PLF No101? a skrajnia transportu ładunków kolejowych
Należy sprawdzić gabaryty rekwizytów na zdjęciach Sławomira Wiśniewskiego czy nie przekraczają skrajni wymaganej przy transporcie drogą kolejową , ktorej nie można przekroczyć !!!. Na zdjęciu w części ogonowej we wraku widać przebite na wylot z jednej i drugiej strony otwory, dziury pod zawiesie do transportu pionowego.
Czy tego dnia w nocy z 8/9 kwietnia 2010 roku dopuszczono w transporciedrogą kolejową przekroczenie "skrajni kolejowej" ?.
2002.11.24 - Ponadgabaryt kolejowy - logistics-consultancy.pl
- [ Translate this page ]
Za ponadgabarytowy uznaje się przewóz kolejowy, jeżeli maksymalne wymiary ładunku lub ... Pomimo jednolitej szerokości torów - 1.435 mm - skrajnia ładunkowa poszczególnych ... tak aby wielkość rysunku nie przekroczyła formatu A-35; ...
www.logistics-consultancy.pl/felietony/_.../20021124.html - Cached

Zdjęcie nr 22
Badania w miejscu wypadku lotniczego – Komisja ekspertów MAK?
Pociąg ratowniczy
W dniu 9 kwietnia 2010 roku na podstawie podjętych wcześnie działań w przygotowanej również i tego dnia „Smoleńskie mgle” co rozpoznano na przekazie satelitarnym:
Ruszył na wybrane miejsce inscenizacji z reżyserem i choreografem oraz inspicjentem oraz aktorami wozów bojowych straży pożarnej – „pociąg ratowniczy”.
Podróż wg hipotezy transportu wraku drogą kolejową.
Mamy dzień: 09.04.2010 Pogoda w Smoleńsku:
http://www.wunderground.com/history/station/26781/2010/4/9/DailyHistory.html
Proszę obejrzeć film, bardzo interesujący dla przykładu film:
http://www.youtube.com/watch?v=hmipYAbWozw
SM42+Pociąg Ratowniczy+Dźwig
Film w wydaniu polskim jest tylko przykładem zestawu i mobilności „pociągu ratowniczego”.
http://www.youtube.com/watch?v=hmipYAbWozw
Pociąg ratowniczy mógł wyruszyć na szlak do miejsca przeznaczenia ze stacji Gnyzdowo
Po polsku Gniezdowo, złowieszcze Gniezdowo z kwietnia 1940 roku. To stąd rozpoczynała się w m-cu kwietniu ostania podróż 70 lat temu kilku tysięcy Polskich Oficerów Chorązych i Podchorązych do Dołów ŚMIERCI W LESIE Katyńskim
http://p.web-album.org/7f/73/7f73b67920e5c90c015975f7d072c5a8a,4,0.png

Zdjęcie nr 23 Początek trasy kolejowej
Na początku odgałęzienie od głównego szlaku:
Posterunek Rakitnya-2

Zdjęcie nr 24 Część przemysłowa Gniezdowa.

Zdjęcie nr 25 Dalej Zakład przetwórstwa drewna
i
Dalej las z świeżo przysypanym żwirem torowiskiem

Zdjęcie nr 26 Przesieka leśna - Torowisko przesypane żwirem lub kolejna maskirowka.
aż do budki: Budka zheleznoy dorogi 12-y km.

Zdjęcie nr 27 Dojeżdżamy do Drogi E30 Smoleńsk - Mińsk
Dalej już tylko kolonia Bliznaki i przystanek docelowy w pobliżu terenów poligonu wojskowego.
http://p.web-album.org/a8/ee/a8eed0037e6a77944a896b77c6c7ae77a,4,0.png

Zdjęcie nr 28 I dalej już tylko poligon.

Zdjęcie nr 29 Widok z lotu ptaka na miejscu pożaru w dniu 9 kwietnia 2010 roku.

Zdjęcie nr 30 Miejsce pożaru w dniu 09.04.2010
Po dotarciu w końcu do celu podróży, przystąpiono sprawnie do rozładunku towaru.
Po przygotowaniu wszystkich rekwizytów można było rozpocząć spektakl bez widowni, tylko z udziałem samych aktorów , operatora TV 1-Ru i montażysty SW (lub nawet bez niego). Dźwięk można było dograć w podkładzie studyjnym.
Przystąpiono do spektaklu i do gaszenia powstałego z bliżej nieokreślonych przyczyn pożaru.
Czy tu tego dnia odbyła się inscenizacja katastrofy Smoleńskiej i przygotowanie filmów medialnych dla oczu Świata?.
Jest dzień 9 kwietnia 2010 roku, piątek. „Mgła Smoleńska” z dnia 9 kwietnia 2010 roku powstała około godziny 7:00 AM rano i stopniowo narastała, aż do godziny 10:00 AM po godzinie 13:00 zdążyła już opaść. Mamy godzinę 15:00 PM wg czasu lokalnego po południu, przedstawienie czas zamknąć zgodnie z planem.
Do soboty 10 kwietnia 2010 roku pozostała tylko niecała doba. Jaki to będzie dzień dla PRZYSZŁOŚCI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKI i ŚWIATA ??? Tragiczny pod każdym wymiarem.
Tragiczny z powodu następstw i OFIAR tragedii niewinnych ludzi i Ich RODZIN, a także tragedii zakłamania opinii publicznej w Polsce i na Świecie.
Niech mowa Wasza będzie TAK, TAK - NIE, NIE a to co obce od ZŁEGO DUCHA pochodzi (Mt5,37).
http://p.web-album.org/25/5c/255c38e87f4fa14bd0842dd7480e825ca,4,0.png

Zdjęcie nr 31 Przekaz medialny z dnia 9 kwietnia 2010 roku
azerbaycan-tv.com „O katastrofie samolotu Prezydenta Polski – przekaz ukazał się z datą 09 apr 2010 !!!, autor Nick "swenweb" - strona azerbaycan-tv .com: już nie istnieje, zostało stworzona doraźnie na potrzeby dezinformacji !!!
Niech wasza mowa... (6 NZ) :: Tygodnik Salwatorski :: Czytaj z NAMI TS
- [ Translate this page ]
11 Mar 2011 ... Dlatego dzisiaj słyszymy to mocne: „Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie. A co nadto jest, od Złego pochodzi” (Mt 5,37). ...
tygodniksalwatorski.icm.com.pl/modules.php?op=modload... -
Żyjemy NADZIEJĄ, że przyjdą jeszcze dobre dni i dla Polski i dla Cywilizowanego Świata.
Przypisy:
http://www.naszdziennik.pl/zasoby/raport-mak/raport_polski.pdf
tamże
str. 32
1.6. Informacje o statku powietrznym
Podstawowe dane o samolocie
Typ statku powietrznego Samolot, Tu-154M
Numer fabryczny 90A837
Producent, rok produkcji Kujbyszewski Zakład Lotniczy, 26. 06. 1990
Oznaczenie rejestracyjne
i państwowe : 101, Rzeczpospolita Polska
Świadectwo rejestracji
państwowej : Sz-428 z 24. 01. 2005
Certyfikat zdatności do
lotów : Strona polska nie przedstawiła
Właściciel Rzeczpospolita Polska
Użytkownik Ministerstwo Obrony Narodowej Rzeczpospolitej Polskiej.
Certyfikatu użytkownika nie wydawano.
Nalot od początku eksploatacji
Na 08. 04. 2010: 5143 godziny, 3899 lądowań
Nalot od ostatniego remontu Na 08. 04. 2010: 139 godziny, 76 lądowań
Informacje o remontach Przeszedł 3 remonty, ostatni 21. 12. 2009 w OAO „Awiator
– Zakład Lotniczy” (Samara)
……………….
W okresie od 02. 06. 2009 do 23. 12. 2009 samolot przeszedł trzeci remont kapitalny
w OAO „Awiakor – Zakład Lotniczy” (certyfikat zgodności Nr 2021090164, wydany przez
Federalną Agencję Transportu Powietrznego Federacji Rosyjskiej 16. 04. 2009, termin waŜności
do 16. 04. 2011; Licencja na prowadzenie remontów techniki lotniczej Nr 3811-A-AT-Pm wydana
przez Federalną Agencję Przemysłu 02.04.2007, termin waŜności do 02. 04. 2012) zgodnie
z technologią remontu i biuletynu resursowego 154-998 BU/AB. Oprócz tego, w czasie remontu
wykonano prace zgodnie z „Programem badań stanu technicznego samolotu Tu-154M
(nr fabryczny 90A837), należącego do Rzeczpospolitej Polskiej, w celu określenia stanu
technicznego samolotu, jego agregatów i wyrobów z celem określenia możliwości nadania resursu
międzyremontowego i okresu eksploatacji po trzecim remoncie 7500 godzin lotu, 4500 lądowań,
6-ciu lat kalendarzowych, nadanego okresu eksploatacji 25 lat kalendarzowych
6 miesięcy i dopuszczenia samolotu do eksploatacji z nadanym resursem 30000 godzin lotu, 15000
lądowań” zatwierdzonym przez OAO „Tupolew 01 lipca 2009 r. Na podstawie przeprowadzonych
prac sporządzono „Akt oceny stanu technicznego samolotu”, zatwierdzony przez głównego
inżyniera OAO „Awiakor – Zakład Lotniczy” 16. 11. 2009, zgodnie z wnioskami którego wady, Raport końcowy Tu-154M numer boczny 101 Rzeczpospolitej Polskiej
MIĘDZYPAŃSTWOWY KOMITET LOTNICZY 37
wpływające na wytrzymałość samolotu i bezpieczeństwo jego eksploatacji usunięto
i samolot Tu-154M nr fabryczny 90A837 z zamontowanymi na nim agregatami
i wyrobami jest w stanie zadowalającym.
…………………………….
http://www.naszdziennik.pl/zasoby/raport-mak/comment_polsk2_opt.pdf
………………………………
Raport końcowy Tu-154M numer boczny 101 Rzeczpospolitej Polskiej
MIĘDZYPAŃSTWOWY KOMITET LOTNICZY 47
1.7. Dane meteorologiczne.
Przeanalizowany został następujący materiał aerosynoptyczny i dokumenty meteorologiczne :
• Pierścieniowe mapy pogody z 10.04.2010 godziny 00:00, 03:00, 06:00, 09:00 UTC;
• Dane geostacjonarnego satelity Meteosat-8 godziny 03:00, 06:00, 08:00 UTC
z 10.04.2010;
• Mapy topografii barycznej AT925hPa, AT850hPa, AT700hPa, AT500hPa z 00:00 UTC
z dnia 10.04.2010:
• Dane o faktycznej pogodzie na lotnisku Smoleńsk „Północny” z dnia 10.04.2010;
• Prognozy pogody dla lotniska Smoleńsk „Północny” z dnia 10.04.2010;
• Kompleksowe mapy radarowe z godziny 00:00, 03:00, 06:00, UTC z 10.04.2010;
• Kopia dziennika służbowego meteorologa lotniska Smoleńsk „Północny”;
• Kopia Dziennika pogody AW–6 ;
• Kopia „ Ostrzeżenia sztormowego dla rejonu lotniska Smoleńsk ”Północny” nr 3;
• Kopia dziennika służbowego synoptyka służby meteorologicznej bazy lotniczej miasta
Twer;
• Schemat obiektów naziemnych dla wizualnego wyznaczenia widzialności poziomej z AMS
BSKP, BPRM – 261, DPRM – 261
13
na lotnisku Smoleńsk „Północny”;
• Schemat rozmieszczenia środków technicznych służby meteorologicznej na lotnisku
Smoleńsk „Północny”;
• Wyjaśnienie kierownika stacji meteorologicznej, kontrolera, kierownika lotów JW 06755,
dyżurnych synoptyków biura meteorologicznego miasta Twer;
• Dane obserwacyjne pogody stacji meteorologicznej Smoleńskiego CGMS z dnia
10.04.2010;
• Kopia Aktu (protokołu) oblotu mierników wysokości chmur DWO – 2 i RWO – 2M ;
• Instrukcja dla dyżurnych obliczeń (sic!) stacji meteorologicznej JW 06755;
• Dokumentacja meteorologiczna , wręczona załodze Tu – 154 M przed wylotem
z Warszawy: blankiet z prognozami i faktyczną pogodą Warszawy, Mińska, Witebska
w kodzie TAF i METAR, Mapy prognozy szczególnych zjawisk pogody FL 100–450
10.04.2010 z 06 i 12 UTC, Mapy prognozy wiatru i temperatury dla FL 240– 400 i FL 300
10.04.2010 z 12 UTC, mapa danych radiolokacji Polski 10.04.2010 z 04:00UTC,
fotografia zachmurzenia ISZ 10.04.2010 z 00 UTC.
13
W tym dokumencie przyjęte przestarzałe oznaczenia BPRM – 261 i DPRM – 2
Tam że …
Str.103
„
13:00 - przybycie na lotnisko Smoleńsk „Północny” naczelnika ekspertyz medycyny
sądowej, z nim 7 ludzi, 16 patologów, starszy - kierownik okręgowego instytutu anatomi
patologicznej
13:00 – narada KCzS i OPB przy administracji Okręgu Smoleńskiego do spraw CzS pod
kierownictwem gubernatora okręgu;
13:02 - na miejscu AP znaleziono 2 rejestratory pokładowe;
14:00 - rozstawiony PU FSO FAPSI (w pomieszczeniu hotelu „Nowej”);
14:27 - przybycie na miejsce zdarzenia lotniczego śmigłowca BK-117 (nr 01885)
z Ministrami MCzS Rosji i MWD Rosji;
14:58 – przybycie na miejsce zdarzenia lotniczego śmigłowca Mi-8 z Ministrem transportu
Rosji; …”
Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka