Motto:
Spadkobiercy z konieczności, nie z wyboru
http://www.youtube.com/watch?v=yl0eTI7stVs&feature=related
Smoleńsk - ja nie katastrofę widziałem ale inne rzeczy... -Reuters
Reuters:
10.04.2010 Katastrofa Lotnicza film z miejsca zdarzenia (Polish plane crash)
Przesłane przez sesiak dnia 10 kwi 2010
PL/ENG text (down) Samolot TU-154, którym na uroczystości obchodów 70. rocznicy zbrodni katyńskiej leciały najważniejsze osoby w państwie, rozbił się o godzinie 08:56 w odległości 1,5 km od lotniska w Smoleńsku. Na pokładzie znajdowało się 96 osób. Nikt nie przeżył katastrofy.
Zgodnie z programem Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa, na liście pasażerów prezydenckiego samolotu TU-154 powinni byli znajdować się: Lech Kaczyński, Maria Kaczyńska, ostatni prezydent RP na uchodźstwie Ryszard Kaczorowski, Krzysztof Putra - wicemarszałek Sejmu, Krystyna Bochenek - wicemarszałek Senatu, Jerzy Szmajdziński, Władysław Stasiak, Aleksander Szczygło, Jacek Sasin, Paweł Wypych, Stanisław Komorowski, Tomasz Merta, Maciej Płażyński, Mariusz Kazana, Paweł Wypych, Mariusz Handzlik, Andrzej Kremer, szef sztabu generalnego WP gen. Franciszek Gągor, Andrzej Przewoźnik, Grzegorz Dolniak, Przemysław Gosiewski, Zbigniew Wassermann, Janusz Kochanowski, Sławomir Skrzypek, Janusz Kurtyka, bp Tadeusz Płoski, Aleksandra Natali-Świat, Leszek Deptuła, Grażyna Gęsicka, Arkadiusz Rybicki, Sebastian Karpiniuk, Jolanta Szymanek-Deresz, Wiesław Woda, Edward Wojtas, Janina Fetlińska, Stanisław Zając, Izabela Jaruga-Nowacka, Jerzy Bar - ambasador RP w Rosji, Janusz Kochanowski, Janusz Krupski, ks. biskup gen. dyw. Tadeusz Płoski, Miron Chodakowski - prawosławny ordynariusz WP, ks. płk. Adam Pilch, ks. ppłk. Jan Osiński, Edward Duchnowski, ks. Prałat Bronisław Gostomski, ks. Józef Joniec, ks. Zdzisław Król, ks. Andrzej Kwaśnik, Tadeusz Lutoborski, Bożena Łojek, Stefan Melak, Stanisław Mikke, Bronisława Orawiec-Lofler, Katarzyna Piskorska, Andrzej Sariusz-Skąpski, Wojciech Seweryn, Leszek Solski, Teresa Walewska-Przyjałkowska, Gabriela Zych, Ewa Bąkowska, Maria Borowska, Bartosz Borowski, Dariusz Malinowski. Przedstawiciele Sił Zbrojnych RP: gen. broni Bronisław Kwiatkowski (Dowódca Sił Operacyjnych), gen. Andrzej Błasik (Dowódca Sił Powietrznych ), gen. Tadeusz Buk (Dowódca Sił Lądowych), gen. Wojciech Potasiński (Dowódca Sił Specjalnych), Wiceadmirał Andrzej Karweta (Dowódca Marynarki Wojennej), gen.Kazimierz Gilarski (Dowódca Garnizonu Warszawa)
10.04.2010
ENG
TU-154 plane, where the celebration of the 70th celebrations anniversary of the Katyn massacre, were flying the most important person in the country, crashed at 08:56 at a distance of 1.5 km from the airport in Smolensk. On board were 96 people. Nobody survived the crash.
According to the program, Council for the Protection of Monuments to Struggle and Martyrdom, the list of passengers Presidential plane TU-154 should have been placed: Lech Kaczynski, Maria Kaczynska, the last president in exile Ryszard Kaczorowski, Krzysztof Putra - Deputy Speaker of Parliament, Krystyna Bochenek - Deputy Speaker of the Senate, George Szmajdzinski, Wladyslaw Stasiak, Aleksander Szczyglo, Jacek Sasin, Pawel Wypych, Stanislaw Komorowski, Tomasz Merta, Maciej Plazynski, Mariusz Kazan, Pawel Wypych, Mariusz Handzlik, Andrzej Kremer, Chief of General Staff Gen. Franciszek Gągor HR, Andrew Carrier, Gregory Dolniak, Przemyslaw Gosiewski, Zbigniew Wassermann, Janusz Kochanowski, Slawomir Skrzypek, Janusz Kurtyka, Bishop Tadeusz Płoski, Alexander Natali-World, Leszek Deptuła, Grazyna Gęsicka, Arkadiusz Rybicki, Sebastian Karpiniuk, Jolanta Szymanek-Deresz, Wieslaw Water, Edward Wojtas, Janina Fetlińska, Stanislaw Zajac, Izabela Jaruga-Nowacka, George Bar - Polish ambassador in Russia, Janusz Kochanowski, Janusz Krupski, Fr. Bishop Maj.-Gen. Tadeusz Płoski, Miron Chodakowski - Orthodox Bishop of HR, Fr. col. Adam Pilch, Fr. Lt.-Col. John Osinski, Edward Duchnowski, Fr. Monsignor Bronislaw Gostomski, Fr. Joniec Joseph, Fr. Zdzislaw Krol, Fr. Andrew Kwaśnik, Tadeusz Lutoborski, Bozena Łojek, Stefan Melaka, Stanisław Mikke, Bronislaw Orawiec-Lofler, Catherine Piskorska, Andrew Sariusz-Skąpski, Wojciech Seweryn, Leszek Solski, Teresa Walewska-Przyjałkowska, Gabriel Zych, Ewa Bąkowska, Maria Borowska, Bartosz Borowski Dariusz Malinowski. Representatives of the Armed Forces: Gen. Bronislaw Kwiatkowski (Operational Commander), Major General Andrzej Błasik (Air Force Commander), General Tadeusz Buk (Commander of Land Forces), General Wojciech Potasiński (Commander of Special Forces), Vice-Admiral Andrzej Karweta ( Commander of the Navy), Gen. Casimir Gilarski (Commander, Training Centre)
http://www.agimo.ugu.pl/ - serwis w trakcie rozwoju.
Kategoria:
Wiadomości i polityka
Licencja:
Standardowa licencja YouTube
· 40 7
· Zawiera treść pochodzącą z: ActualidadRT
Najlepsze komentarze
· No ale poczekajcie... To oni nie wiedzieli, że polski samolot z prezydentem będzie lądował ? Aż trudno uwierzyć, że brakuje jakiegokolwiek nagrania lądowania prezydenckiego samolotu. Poza tym samo lotnisko powinno chyba monitorować wszystkie lądowania jakie mają tam miejsce... Nie mówiąc już o obecności czekających dziennikarzy
KismetAurea 2 lata temu
· musimy zarządać aby wszystko zbadała komisja międzynarodowa bo inaczej prawdy dowiemy się za 100 lat
eresz11 2 lata temu
Reuters – “zaloga zyje” Smolensk 2010 pl
Przesłane przez galileo777100 dnia 15 lis 2010
Opis jest niedostępny.
· 24 głosy na tak, 5 głosów na nie
1.
|
► 10:01► 10:01
|
www.youtube.com/watch?v=HVdE_mNa-I06 Sie 2010 - 10 minut(y) - Przesłany przez: DrabikPanyChannel
Do pobrania - http://www.multiupload.com/6SNRTCTEEI Pył na wietrze. Relacja ze Smoleńska (Ang ...
|
2.
|
► 10:01► 10:01
|
www.youtube.com/watch?v=Hq4JotNL_6M7 Sie 2010 - 10 minut(y) - Przesłany przez: DrabikPanyChannel
Do pobrania - http://www.multiupload.com/LUNN6YC3CJ Pył na wietrze. Relacja ze Smoleńska (Ang ...
|
3.
|
► 10:01► 10:01
|
www.youtube.com/watch?v=A3rBcrI1Nbw8 Sie 2010 - 10 minut(y) - Przesłany przez: DrabikPanyChannel
Do pobrania - http://www.multiupload.com/IM01F1GS6H Pył na wietrze. Relacja ze Smoleńska (Ang ...
|
4.
|
► 8:55► 8:55
|
www.dailymotion.com/.../xedc2w_pyy-na-wietrze...9 Sie 2010 - 9 minut(y)
DrabikPany Channel 2010 Ostatnia część mojego filmu dokumentalnego pokazujące relację mediów w ...
|
5.
|
► 58:55► 58:55
|
www.dailymotion.com/.../xgyayz_pyy-na-wietrze...8 Lut 2011 - 59 minut(y)
Pył na wietrze. Relacja ze Smoleńska (Ang. Dust in the Wind. Live from Smolensk), 2010Reżyseria ...
|
6.
|
► 7:21► 7:21
|
www.dailymotion.com/.../xek7zj_pyy-na-wietrze-...25 Sie 2010 - 7 minut(y)
DrabikPany Channel 2010Pierwsza część mojego filmu dokumentalnego pokazujące relację mediów w ...
|
7. Więcej filmów dla zapytania pył na wietrze. relacja ze smoleńska »
Pył na wietrze. Relacja ze Smoleńska (2/6)
Przesłane przez DrabikPanyChannel dnia 7 sie 2010
Do pobrania - http://www.multiupload.com/LUNN6YC3CJ
Pył na wietrze. Relacja ze Smoleńska (Ang. Dust in the Wind. Live from Smolensk), 2010
Reżyseria, scenariusz, montaż - Piotr Drabik
Produkcja - DrabikPany Channel (DPC.tv)
{Wszystkie wykorzystane w filmie materiały zostały wcześniej udostępnione publicznie w internecie i są własnością ich twórców.}
Spis treści:
0:18 - Informacje o katastrofie podane przez Reuters (TVN24)
1:00 - Fakty radia RMF FM z godz. 9.30
1:19 - Piotr Paszkowski, rzecznik MSZ (TVN24)
2:29 - Pierwsze informacje o katastrofie (Rossija 24)
2:49 - 87 osób zginęło w Smoleńsku (TVP Info)
3:07 - Relacja dziennikarza w drodze do Smoleńska (TVP Info)
4:00 - Relacja Pospieszalskiego z Katynia (TVP1)
4:44 - Relacja z Katynia dziennikarza TVP (TVP Info)
5:14 - Wypowiedz Wojciecha Łuczaka z magazynu "Raport" (TVP Info)
5:58 - Modlitwa ks. Isakowicza-Zalewskiego (TVP1)
6:39 - Łuczak o pilotowaniu Tu-154M (TVP Info)
7:39 - Zdjęcia z Lasu Katyńskiego (TVN24)
8:01 - Wypowiedz Piotra Paszkowskiego (TVP Info)
8:32 - Pierwsze informacje o katastrofie (Russia Today)
9:30 - Relacja reportera ze Smoleńska (TVP Info)
9:57 - "Nikt nie przeżył" (TVN24)
Kategoria:
Społeczne i non-profit
Licencja:
Standardowa licencja YouTube
http://alexirin.wordpress.com/tajemnicze-zgony/
24 Luty 2011 @ 20:50
Czy bestialski mord dokonany na wykładowcy Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach miał na celu zlikwidowanie człowieka, który byłby w stanie w sposób merytoryczny zweryfikować zapis raportu MAK i obalić rosyjskie matactwa przy śledztwie, czy może także zastraszenie pozostałych ekspertów? Kto w sposób pośredni i bezpośredni jest odpowiedzialny za to morderstwo? Czy w całe zdarzenie w jakikolwiek sposób wmieszane są rosyjskie lub polskie służby specjalne? Czy śledztwo w sprawie tej zbrodni jest prowadzone w ten sam sposób, co wyjaśnianie katastrofy smoleńskiej?Na zdjęciu :ś.p. Prof.E.Wróbel http://zamach.eu/110217/Untitled_1.htm
Profesor Tomasz Nałęcz oświadczył, że “na ołtarzu spotkania z Putinem w Katyniu warto było złożyć każdą ofiarę”. Czyżby Eugeniusz Wróbel był kolejną z nich?
Po tajemniczej śmierci Eugeniusza Wróbla część ekspertów odmówiła współpracy z komisją badającą przyczyny katastrofy rządowego samolotu pod Smoleńskiem – dowiedziała się “Nasza Polska”. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji nie chciało odpowiedzieć na pytanie, ilu specjalistów z różnych dziedzin zrezygnowało z przeprowadzania ekspertyz. Zapytana o to rzecznik prasowy MSWiA Małgorzata Woźniak oświadczyła, że “komisja pracuje w trybie niejawnym”. – Przed zakończeniem dochodzenia komisja nie udziela informacji, na jakim jest etapie wyjaśniania przyczyn katastrofy – dodała, nie chcąc komentować sprawy. Czy bestialski mord dokonany na wykładowcy Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach miał na celu zlikwidowanie człowieka, który byłby w stanie w sposób merytoryczny zweryfikować zapis raportu MAK i obalić rosyjskie matactwa przy śledztwie, czy może także zastraszenie pozostałych ekspertów? Kto w sposób pośredni i bezpośredni jest odpowiedzialny za to morderstwo? Czy w całe zdarzenie w jakikolwiek sposób wmieszane są rosyjskie lub polskie służby specjalne? Czy śledztwo w sprawie tej zbrodni jest prowadzone w ten sam sposób, co wyjaśnianie katastrofy smoleńskiej?
- Jeśli ich tak zastraszyli, to jakbym mógł podawać personalia? – oświadczyła dobrze poinformowana osoba związana z kręgami eksperckimi, do której dotarła “Nasza Polska”. Przyznała, iż eksperci obawiają się między innymi tego, że w przyszłości mogą stać się kozłami ofiarnymi w sytuacji, kiedy dojdzie do rozliczenia sposobu prowadzenia postępowania wyjaśniającego w sprawie przyczyn katastrofy pod Smoleńskiem. Nie wierzą w ewentualne pociągnięcie do odpowiedzialności za mataczenie przy śledztwie Donalda Tuska i jego współpracowników. Za zupełnie prawdopodobne uważają obarczenie ekspertów winą za niewłaściwe prowadzenie postępowania, dokładnie tak, jak odpowiedzialność za katastrofę usiłuje się obecnie scedować na pilotów. Nie sposób także nie odnieść wrażenia, że naukowcy obawiają się o życie swoje i swoich rodzin.
Znajomi Eugeniusza Wróbla, podobnie jak i znajomi jego syna, nie wierzą, iż to Grzegorz dokonał mordu na swoim ojcu.Wątpliwości nie ma jedynie prokuratura. – Do tej pory nie znaleziono żadnych dowodów, żadnych poszlak ani okoliczności świadczących o udziale osób trzecich w całym zdarzeniu – stwierdził w rozmowie z nami prokurator Jacek Sławik, szef Prokuratury Rejonowej w Rybniku. – Grzegorz Wróbel przyznał się do stawianych mu zarzutów przed prokuratorem i złożył bardzo obszerne, szczegółowe wyjaśnienia. W czasie posiedzenia sądu w sposób werbalny nie przyznał się do popełnienia czynu, to znaczy, na pytanie, czy pan się przyznaje, odpowiedział, że nie, natomiast odpowiedział na pytania sądu, które wskazują na jego udział w tym zdarzeniu – tłumaczył Sławik. – Z prowadzonego postępowania w żaden sposób nie wynika, aby z tym zdarzeniem miały związek jakiekolwiek służby, nazwijmy to specjalne, w szerokim słowa tego znaczeniu – stwierdził w odpowiedzi na nasze pytania w tej kwestii.
Śledztwo okrywa mgła dezinformacji
- Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie, w toku prowadzonego śledztwa, nie powołała dotychczas zespołu biegłych mających odtworzyć przebieg oraz wskazać przyczyny katastrofy samolotu TU-154M nr 101. Będzie to możliwe po uzyskaniu niezbędnych danych oraz dowodów, które znajdują się obecnie m.in. w dyspozycji strony rosyjskiej, w szczególności dostępu do oryginalnych nośników z czarnych skrzynek samolotu TU-154M nr 101 – poinformował “Naszą Polskę” płk Zbigniew Rzepa, rzecznik prasowy NPW, zapytany czy Prokuratura Wojskowa zwróciła się do wydziału MEL Politechniki Warszawskiej lub innego ośrodka badawczego z wnioskiem o zbadanie, czy TU-154, który rozbił się 10 kwietnia 2010 roku pod Smoleńskiem, uległ zgnieceniu czy rozerwaniu. Cały jednak problem w tym, iż nie wiadomo, czy pozostałości maszyny, w tym czarne skrzynki, wrócą do kraju i czy strona polska podejmuje jakiekolwiek działania w tej materii? Szef rosyjskiej dyplomacji Siergiej Ławrow podczas swojej ostatniej wizyty w Polsce zapowiedział, że wrak maszyny wróci do naszego kraju, “gdy polska i rosyjska prokuratura zakończą śledztwo w sprawie katastrofy” (notabene nikt ze strony polskiej nie zaprzeczył stwierdzeniu rosyjskiego ministra, tym samym wyrażając zgodę na taki skandaliczny scenariusz). Jak można zakończyć postępowanie wyjaśniające bez dokonania analizy jednego z kluczowych dowodów w sprawie? Jak widać w ramach “poprawy” polsko-rosyjskich relacji niemożliwe staje się rzeczywistością, natomiast serwilistyczna postawa polskiego rządu coraz bardziej przypomina doświadczenia poprzedniego systemu.
Tymczasem liczba niejasności sukcesywnie rośnie. Wątpliwości budzi m.in. kwestia, czy Prokuratura Wojskowa rzeczywiście jest w posiadaniu zdjęć i filmów satelitarnych wykonanych przez CIA, armię USA oraz NATO oraz czy w ogóle starała się o te materiały? – rzecznik prasowy NPW w tej sprawie zachował milczenie. Natomiast na pytanie, czy PW bada ewentualność zamachu przy pomocy niekonwencjonalnych środków, na przykład bomby wolumetrycznej, płk. Rzepa odpowiedział: “Jak niejednokrotnie podkreślano, prokuratura dotychczas nie zweryfikowała (a tym samym nie wykluczyła) żadnej z założonej na początku postępowania wersji śledczej”. Należy w tym momencie wspomnieć, że 8 listopada 2010 roku prof. Mirosław Dakowski dołączył do swoich zeznań przed Prokuraturą Wojskową pismo, w którym przytoczył fakty świadczące, iż 10 kwietnia 2010 roku doszło do zamachu. Wynika z nich, że zamachowcy posłużyli się meaconingiem oraz bombą wolumetryczną, zwaną przez Rosjan termobaryczną. Potwierdzić teorię o eksplozji wolumetrycznej w kabinie, obok analizy wraku samolotu, mogłaby jedynie ekshumacja ciał ofiar, ale na to nie chcą się zgodzić polscy prokuratorzy [!!!]. Polscy śledczy nie przeprowadzili dotychczas analizy spektrometrycznej ani zwłok ofiar, ani szczątków maszyny, ograniczając się do przyjmowania kolejnych wersji wydarzeń przekazywanych nam przez stronę rosyjską.
W tej sytuacji oficjalnie podawana sekwencja zdarzeń prowadzących do tajemniczej i niespodziewanej śmierci wybitnego specjalisty, jakim niewątpliwie był Eugeniusz Wróbel (dokonana przez niego ekspertyza mogłaby zburzyć kruche fundamenty, na których Rosja buduje swoją “legendę” katastrofy), siłą rzeczy musi budzić wątpliwości.
Anna Wiejak
Odpowiedz
Analiza zdjęć satelitarnych TU 154M Siewiernyj Smoleńsk
Przesłane przez analizafilmu dnia 17 lis 2010
Opis jest niedostępny.
· 98 głosów na tak, 38 głosów na nie
Lekcja z GIS przy TABLICY: Pomocnik – lektura obowiązkowa dla Zespołu Parlamentarnego RP 2010-2012 ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy Smoleńskiej pod przewodnictwem Posła Antoniego Macierewicza
Z inspiracji i pomocy Przyjaciela:
@Albatros ... z lotu ptaka :-)
Jak minęły WAKACJE?
Thanks for asking, but I didn't have any...:-)
Here I wanted to bring your attention (again) to the fact, that images with "crash wrack" are only imitation of satellite images.
Claim "On the next day after the disaster GeoEye-1 satellite of the American GeoEye company flying over the crash site captured high resolution (0.5 m) images of the area, ordered in behalf of the Russian Emercom by ScanEx RDC, which provided these images to the editorial office of the R&D." ---
is poor Engl. translation of idiotic propaganda.
Please search for "Smolensk" or "Russia" or "Western Russia" in GeoEye site and see if any such images "flying over the crash site captured high resolution (0.5 m) images of the area, ordered in behalf of the Russian Emercom by ScanEx RDC" are listed anywhere on Site, Gallery or Archive:
GeoEye Gallery Index:
http://www.geoeye.com/CorpSite/gallery/gallery-index.aspx
http://www.geoeye.com/CorpSite/gallery/
http://www.geoeye.com/CorpSite/gallery/search-gallery.aspx?search=russia
Publishing Guidelines:
Any use of the images published on the World Wide Web must include the following words, reasonably conspicuously displayed:
"Copyright © 2011 GeoEye" or "GeoEye" or "Satellite mage courtesy of GeoEye." Wherever possible, the word "GeoEye" must be hot-linked to the GeoEye Web site (www.geoeye.com).
GeoEye makes no claim or representation and accepts no responsibility or liability regarding how others display or utilize the imagery in broadcast, print, or Web.
http://geoeye.mediaroom.com/index.php?s=27301
Resolution
The satellite collects images at .41-meter panchromatic (black and white) and 1.65-meter multispectral resolution. (NOAA requires GeoEye to resample images to .50-meter resolution for commercial use.)
http://www.geoeye.com/GeoEye101/satellite-imagery/collection-method.aspx
SEACLUSION01870 | 29.08.2012 20:11
link nadużycie odpowiedz
Nowy rok szkolny 2012/2013 dla Zespołu Parlamentarnego ds.Zbadania Przyczyn Katastrofy Smoleńskiej
30.08.2012 01:43145
opublikowana w: Księga Hańby, Smoleńsk 10.04.2010
„28 miesięcy...” – falstart raportu-widmo
lamelka222.salon24.pl/443950,28-miesiecy-falstart-raportu-widmo
5 dni temu – Nie dość, że pozycja ta niby fizycznie jest, bo przecież została zakupiona przez blogera Wywczasa ( http://wywczas.salon24.pl/443718 ...
Excellence in Aviation Safety Training
Motto:
Panie Antoni Macierewicz Przywiózł Pan ze Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej USA czy nie?
ŹRODŁO: Blog A-Tem http://atemcom.blogspot.com/
Saturday, August 11, 2012
Wielkość samolotu Tupolew-154M w porównaniu do pobojowiska na polanie.
Napis w lewym dolnym rogu brzmi: [to] ON upadł?
http://rnd.cnews.ru/tech/news/line/index_science.shtml?2010/04/10/386142
Под Смоленском разбился пассажирский Ту-154 с Президентом Польши на борту
Версия для КПК | Распечатать
Авиация и космос
10.04.10, Сб, 11:56, Мск
По предварительным данным, все 87 человек, находившихся на борту, погибли.
+ ś.p.87 Osób - ??? все 87 человек!
A gdzie zginęły pozostałe OFIARY?
ŹRODŁO: Blog A-Tem http://atemcom.blogspot.com/
Saturday, August 11, 2012
Dodatkowo:
koniecznie do przerobienia. Proszę Panie Pośle Antoni Macierewicz koniecznie pokazać CERTYFIKAT kogokolwiek z Zespołu Parlamentarnego kto ukończył z wynikiem CELUJACYM szkolenia organizowane prze FAA lub ICEAO szczególnie przez Panow EKSPERTÓW: Biniendę, Szuladzińskiego, Nowaczyka.
@biedronka 22:15
Szanowna Pani:
Piszę o Wszystkich Posłach!
Ale w tym wypadku na Pani odzew zaznaczę wyraźnie i jednoznacznie.
Pozostaje jeszcze jedno zasadnicze PYTANIE:
Czy wyniki prac Zespołu Parlamentarnego ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy Smoleńskiej nie powinny być publikowane jako Informacja Jawna BIP na stronie Zespołu w formie nie odpłatnej i dostępne w każdej chwili (czasie) i miejscu na Ziemi.
Chyba Posłowie Zespołu Parlamentarnego ds Zbadania Przyczyn Katastrofy Smoleńskiej mają z czego żyć!
ALBATROS ... Z LOTU PTAKA1001273 | 28.08.2012 22:21
@Albatros ... z lotu ptaka nie muszę nikogo czytać słuchałam wywodu o 'zero prawdopodobieństwa'
przykro mi ale to mi wystarcza -przykro mi ale linków zakończonych na ru nie czytam :).
Akurat pracowałam w naukach doświadczalnych nie na forach jak Pan i wiem jak można używać matematyki a jak nie.
To tyle.
Przykro mi bo to starszy Pan - być może w swojej dziedzinie ma wiedzę ale jako atak na p. Macierewicza ten argument nie przejdzie.
BIEDRONKA013515 | 29.08.2012 10:01
@biedronka - "...jako atak na p. Macierewicza ten argument nie przejdzie." - OUCH!
2 categories of people still deny the obvious,
that Mr. Macierewicz has been generating a lot of smoke instead of "investigation of causes of aircraft accident".
People, employed to yell "ATTACK!" when natural questions rise, and people who have difficulty processing information.
I'd hate to burst "Don't touch A.M.!" bubble, but fact is, any true Investigation involves...actually arriving to crash site...not to mention professional study of it....
Whole conduct and management of investigation, regulatory requirements and qualifications of AIRCRAFT ACCIDENT BOARD OF INQUIRY are outlined by ICAO and NATO.
All information is publicly available.
Please let Public determine whever Mr. Macierewicz or any of Zespol members have necessary qualifications, or if 28-month activity has anything to do with aircraft accident investigation.
COLLECTION OF DATA
Collection of evidence are paramount and actually the AGARD AR-361, discussed the directions and procedures used by various NATO countries in order to collect and interchange data coming from the investigation in order to reach a potential common file.
Information collected and examination of damage should be used for appropiate acquisition of key accident information such, angle of impact, airspeed at impact, attitude at impact, evidence of inflight fire, evidence of ground fire, in-flight structural failure, aircraft configuration and integrity of impact, whether the power plant was producing thrust, if and when ejection or bailout was attempted, phase of flight at impact (recovery, stall, spin, inverted..), evidence of mid-air collision, evidence of fuselage or cockpit intrusion and evidence of inflight incapacitation...
In the case of a mass casualty situation preliminary evaluation of the location and nature of the disaster, number of casualties and availability of resources should be performed in conjunction to careful documentation of injury patterns and accurate identification of data that can be associated to the victim, plus biological sampling for further positive identification procedures.General Aspects in Aircraft Accident Investigation
http://ftp.rta.nato.int/public//PubFullText/RTO/EN/RTO-EN-HFM-113///EN-HFM-113-01.pdf
===============================
There is simple 10-day course (one of many available), with Certificate upon completion, A.M. may find beneficial:
<<< Who Should Attend:<br />
This course is for individuals who may become involved in aircraft accident investigations in any capacity and need to understand basic investigation technology.
This course covers all aspects of investigation from applicable rules and regulations through investigation technology, analysis and reports.
The participant develops an understanding of the entire investigation process and is well prepared to participate in future investigations.
This course is accepted by the Board of Certified Safety Professionals for Continuance of Certification Credit.
SCSI will award 8.0 CEUs to each participant who successfully completes this course.
Course Topics:
International Investigation Procedures (ICAO)
Preparing for Investigation
Safety at the Crash Site
Priorities and Initial Actions
Investigation Techniques for: Engines, Structures, Fire, Aircraft Systems, Instruments, and Recording Devices
Wreckage Recovery and Reconstruction
Photography and Diagrams
Midair Collisions
Interviewing Witnesses
Behavior of Materials
Using the Global Positioning Satellite (GPS) System
Aircraft Performance Factors
Computers and Simulation
Human Factors and Accident Pathology
Analytical Techniques
Reporting Requirements
Construction of Reports
In this course you will become familiar with the regulatory requirements...of ICAO Annex 13 upon which almost all modern individual reporting and investigating requirements are based regardless of nation.
You will learn about how to comply with the operator's responsibilities to preserve evidence and support the investigation.
You will learn how to set up an interim response team that will collect and preserve evidence.
You will learn the process of investigation from initial actions and set up to how to investigate each area of specialty, systems, structures, engines, and operations.
You will be introduced to the areas of aircraft performance and structures that contribute to aircraft accidents and how they can be identified.
You will also learn about specialized areas of investigation such as fire, midair collision, and in-flight explosion.
You will learn how the use of recording devices and simulation have enhanced and improved the process of finding accident causes.
http://www.scsi-inc.com/aai.php
>>>
SEACLUSION01870 | 29.08.2012 17:21
Z wielkim zainteresowaniem korzystając ze wskazowek Blogera @Seaclusion zajrzałem na strony firmowe GeoEye.
A w dniu wczorajszym dokonałem kolejnego odkrycia:
Okazuje się że w odpowiednim czasie Portal Google Earth przeniósł historyczne mapy pozyskane z GeoEye na swój znakomity portal umożliwiający historycznie zaglądanie do okien wielu miejsc na Świecie.
Gdyby kogoś interesowało gdzie gospodarz postawił „psią budę” na swojej posesji to też ją znajdzie.
Na ile te mapy Świata są prawdziwe a na ile zmanipulowane można dowieść dopiero w układach formalnych zakupów map satelitarnych w firmach oferujących tego typu USŁUGI gdzie PRODUKT w postaci cyfrowej mapy satelitarnej chroniony jest prawem handlowym i międzynarodowym w celu uniknięcia szkód materialnych i pozamaterialnych m.inn. moralnych i duchowych w przypadku oszustwa i manipulacji!!!
Jakie możliwości obserwacji naukowej Ziemi i inwigilacji Świata otwiera technika satelitarna w dobrym i złym znaczeniu o tym poniżej w Aneksie w j. angielskim.
Poniższe DANE i opracowanie ma być inspiracją do dalszego poszukiwania PRAWDY także dla Zespołu Parlamentarnego RP ds. Zbadania Katastrofy Smoleńskiej i głoszonej przez Zespół HIPOTEZY DWÓCH WYBUCHÓW” ustami Przewodniczącego Antoniego Macierewicza.
1. Obrazy Google Earth
Rys.1 Zrzut z ekranu zdjęcie satelitarne obszaru Rejon Smoleńsk –mapa z dnia 4/9/2010 – 9 kwietnia 2010 roku
Rys.2 Zrzut z ekranu, zdjęcie satelitarne obszaru Rejon Pieczersk, Smoleńsk –mapa z dnia 4/9/2010 – 9 kwietnia 2010 roku. Obszar nie obejmuje miejsca katastrofy – przygotowania do maskirowki zostały ukryte?
Rys.3 Zrzut z ekranu- w jasnym odcieniu, zdjęcie satelitarne obszaru Rejon Pieczersk, Smoleńsk –XUBS mapa z dnia 4/9/2010 – 9 kwietnia 2010 roku. Obszar nie obejmuje miejsca katastrofy – przygotowania do maskirowki zostały ukryte?
Rys.4 Zrzut z ekranu- w jasnym odcieniu, zdjęcie satelitarne obszaru Rejon lotniska Smoleńsk –XUBS mapa z dnia 4/9/2010 – 9 kwietnia 2010 roku. Obszar nie obejmuje miejsca katastrofy – przygotowania do maskirowki zostały ukryte?
Rys.5 Zrzut z ekranu- w jasnym odcieniu, zdjęcie satelitarne obszaru Rejon lotniska Smoleńsk –XUBS mapa z dnia 4/9/2010 – 9 kwietnia 2010 roku. Obszar nie obejmuje miejsca katastrofy – przygotowania do maskirowki zostały ukryte?
Rys.6 Zrzut z ekranu- zdjęcie satelitarne obszaru Rejon lotniska Smoleńsk –XUBS mapa z dnia 4/11/2010 – 11 kwietnia 2010 roku. Obszar obejmuje miejsca katastrofy – „maskirowki TU-154M PLF”?
Rys.7 Zrzut z ekranu- zdjęcie satelitarne obszaru Rejon lotniska Smoleńsk –XUBS mapa z dnia 4/11/2010 – 11 kwietnia 2010 roku. Obszar obejmuje miejsca katastrofy – „maskirowki TU-154M PLF”- widoczne rozrzucone szczątki na złomowisku?
Rys.8a Zrzut z ekranu- zdjęcie satelitarne obszaru Rejon lotniska Smoleńsk –XUBS mapa z dnia 30/10/2007 – 30 października 2007 roku. Obszar obejmuje miejsca „przyszłej” katastrofy – „maskirowki TU-154M PLF”.
Rys.8b Zrzut z ekranu- ten sam obszar- zdjęcie satelitarne obszaru Rejon lotniska Smoleńsk –XUBS mapa z dnia 4/11/2010 – 11 kwietnia 2010 roku. Obszar obejmuje miejsca katastrofy – „maskirowki TU-154M PLF”- widoczne rozrzucone szczątki na złomowisku, gdzie są fotele, gdzie miał miejsce pożar paliwa lotniczego!, gdzie żleb!?
Rys.8c Zrzut z ekranu- ten sam obszar- zdjęcie satelitarne obszaru Rejon lotniska Smoleńsk –XUBS mapa z dnia 4/11/2010 – 11 kwietnia 2010 roku. Obszar obejmuje miejsca katastrofy – „maskirowki TU-154M PLF”- ten sam obszar – wszystko pozamiatane!?
2. Obrazy GeoEye
Smoleńsk:
http://geofuse.geoeye.com/maps/Map.aspx
http://geofuse.geoeye.com/landing/image-details/Default.aspx?id=20100409091552216030316005252010040909155221603031600525_000
Image Details
http://geofuse.geoeye.com/static/browse/geoeye/ge1/2010/4/9/2010040909155221603031600525_0.jpg
http://geofuse.geoeye.com/static/browse/geoeye/ge1/2010/4/9/2010040909155221603031600525_0.jpg
Komentarz:
Oryginał w bardzo wysokiej rozdzielczości :
Obraz został celowo obcięty??? Czy przypadkiem.
Tam gdzie miało miejsce zabiegi pielęgnacyjne drzew i krzewów nie ma dostępnego obrazu w wysokiej rozdzielczości: MASKIROWKA!
Map data ©2012 GIS Innovatsia - Terms of Use
Attribute Details for Image ID:20100409091552216030316005252010040909155221603031600525_000
http://geofuse.geoeye.com/landing/image-details/Default.aspx?id=20100409091517416030316005242010040909151741603031600524_000
Image Details
http://geofuse.geoeye.com/static/browse/geoeye/ge1/2010/4/9/2010040909151741603031600524_0.jpg
Komentarz Autora:
Oryginał w bardzo wysokiej rozdzielczości :
Koniecznie należy zwrócić uwagę na ogniska pożarów. Może wypatrzymy wozy bojowe straży pożarnej ze Smoleńska i Pana Sławomira Wiśniewskiego vel Sliwińskiego na skraju polany leśnej.
Map data ©2012 GIS Innovatsia - Terms of Use
Attribute Details for Image ID:20100409091517416030316005242010040909151741603031600524_000
http://geofuse.geoeye.com/landing/image-details/Default.aspx?id=20100411084901416030316013112010041108490141603031601311_000
Image Details
http://geofuse.geoeye.com/static/browse/geoeye/ge1/2010/4/11/2010041108490141603031601311_0.jpg
Komentarz Autora:
Oryginał w bardzo wysokiej rozdzielczości data i godzina :2010-04-11; 08:49:01
Przygotowania do maski rowki zakończone z sukcesem. Koniecznie należy zwrócić uwagę na ogniska pożarów. Informacja z przekazu Sławomira Wiśniewskiego „poszła w świat” w dniu 10 kwietnia 2010 za RIA Novosti
Map data ©2012 GIS Innovatsia - Terms of Use
Attribute Details for Image ID:20100411084901416030316013112010041108490141603031601311_000
Image Details
http://geofuse.geoeye.com/static/browse/geoeye/ge1/2010/6/25/2010062509213241603031604047_1.jpg
Komentarz Autora:
Oryginał w bardzo wysokiej rozdzielczości data i godzina :2010-06-25; 09:21:32
Teren Smoleńska i okolice Smoleńska w dniu 25 czerwca 2010 roku.
Map data ©2012 GIS Innovatsia - Terms of Use
Attribute Details for Image ID:20100625092132416030316040472010062509213241603031604047_001
http://geofuse.geoeye.com/landing/image-details/Default.aspx?id=20100625092132416030316040472010062509213241603031604047_000
Image Details
http://geofuse.geoeye.com/static/browse/geoeye/ge1/2010/6/25/2010062509213241603031604047_0.jpg
Komentarz Autora:
Oryginał w bardzo wysokiej rozdzielczości data i godzina :2010-06-25; 09:21:32
Teren Smoleńska i okolice Smoleńska, Baza lotnicza Smoleńsk-Sieviernyj XUBS w dniu 25 czerwca 2010 roku.
Map data ©2012 GIS Innovatsia - Terms of Use
Attribute Details for Image ID:20100625092132416030316040472010062509213241603031604047_000
http://geofuse.geoeye.com/landing/image-details/Default.aspx?id=20101018091051016030316024442010101809105101603031602444_000
Image Details
Image Details
Map data ©2012 GIS Innovatsia, Google - Terms of Use
Attribute Details for Image ID:20101018091051016030316024442010101809105101603031602444_000
http://geofuse.geoeye.com/static/browse/geoeye/ge1/2010/10/18/2010101809105101603031602444_0.jpg
Map data ©2012 GIS Innovatsia - Terms of Use
Attribute Details for Image ID:20101018091051016030316024442010101809105101603031602444_000
http://geofuse.geoeye.com/landing/image-details/Default.aspx?id=20120521092641600000116245602000092396801THC
Image Details
http://geofuse.geoeye.com/static/browse/ikonos/2/kpms/2012/05/2012052109264160000011624560_1.jpg
Map data ©2012 GIS Innovatsia, Google - Terms of Use
Attribute Details for Image ID:20120521092641600000116245602000092396801THC
LITERATURA:
http://www.kosmonauta.net/index.php/Przyszlosc/Inne/usa-kontrakt-nga.html
sobota, 14 sierpnia 2010 06:00Hubert Bartkowiak
- poprzednia
- 1 of 2
- następna
Rząd Stanów Zjednoczonych przyznał dwóm firmom szereg umów o łącznej wartości 7,3 mld. USD na budowę nowych satelitów wywiadowczych i koniecznej do ich obsługi infrastruktury. Satelity powstaną w partnerstwie publiczno-prywatnym - metodzie finansowania coraz częściej wykorzystywanej w dziedzinie wojskowości.
Zawiązanie umowy, o nazwie własnej EnhancedView, ogłosiła w piątek Narodowa Agencja Wywiadu Geoprzestrzennego (NGA). Przyznane umowy dotyczą realizacji usług wywiadowczych na następne 10 lat. Firma GeoEye Inc. otrzymała z tej puli 3,8 mld. USD, a DigitalGlobe Inc., 3,55 mld. USD. Środki te obejmują koszty budowy nowych satelitów, infrastruktury oraz prac badawczo-rozwojowych. Umowy składają się z jednorocznych opcji, które rokrocznie będzie zatwierdzał Kongres. Dodatkowo, rząd USA przeznaczy 2,8 mld. USD na wykup zdjęć satelitarnych i przeznaczy kolejne fundusze na poprawę infrastruktury wywiadu satelitarnego i budowę satelitów tego typu.
GeoEye i DigitalGlobe to prywatne firmy posiadające własne satelity do wykonywania satelitarnych zdjęć powierzchni Ziemi o wysokiej rozdzielczości. Korzystają z nich zarówno klienci rządowi, instytucjonalni, jak i komercyjni.
Część budżetu przeznaczona dla GeoEye zawiera 337 mln. USD dotacji na rozwój projektu satelity GeoEye-2. Będzie on komercyjnym satelitą teledetekcyjnym o najwyżej na świecie rozdzielczości zdjęć - 33 cm. Obecnie rekord rozdzielczości zdjęć komercyjnych wynosi 41 cm i należy do satelity GeoEye-1. Jedna trzecia tej kwoty będzie dostępna dla firmy w 2012 roku, a reszta zostanie przekazana po starcie GeoEye-2. Koszt satelity szacowany jest na 750-800 mln. USD. Jego poprzednik, GeoEye-1, kosztował 502 mln. USD. Firma jak na razie zainwestowała w nowego sputnika około 145 mln. USD. Za konstrukcje odpowiada Lockheed Martin. Rakieta nośna nie jest jeszcze znana. Rzeczniczka GeoEye zastrzegła jednak, że firma nie jest zobowiązana do wybrania amerykańskiej rakiety (GeoEye wyniosła rakieta Delta II), mimo że misję współfinansuje wywiad. GeoEye planuje też satelitę kolejnej generacji. Prace nad nim mają się rozpocząć w 2013, a start miałby nastąpić w 2017 roku.
Konkurencyjna dla GeoEye spółka DigitalGlobe zapowiedziała natychmiastowe przystąpienie do prac nad satelitą WorldView-3, który miałby zostać wyniesiony w 2014 roku. Prezes i dyrektor wykonawczy spółki, Jill Smith, powiedziała, że satelita będzie względnie podobny do WorldView-2, i tym samym będzie czerpał z cennych doświadczeń zebranych podczas użytkowania dwóch poprzednich statków tego typu. Poprzednie dwa WorldView zostały wyprodukowane przez Ball Aerospace & Technologies Corp. i wystrzelone rakietami Delta II. Nie ogłoszono jednak, czy trzeci satelita powstanie i zostanie wyniesiony przez te same firmy, co poprzednio.
Nowy satelita jest ważny dla DigitalGlobe również ze względu na planowone zakończenie działania przez satelitę QuickBird, znajdującego się w jej flocie. Nowy WorldView powinien z naddatkiem wyrównać tę stratę. W 2015 DigitalGlobe liczy na 60% wzrost ilości wykonywanych zdjęć. Zgodnie z umową z NGA, firma planuje również we wrześniu 2011 roku obniżenie orbity satelity WorldView-2, aby otrzymać zdjęcia o rozdzielczości 41 cm (wobec dotychczasowych 46 cm). Będą one dostępne tylko dla rządu USA. Prawo amerykańskie ogranicza rozdzielczość zdjęć dostępnych komercyjnie do 50 cm. NGA może we wrześniu 2013 roku poprosić o dalsze obniżenie wysokości satelity, do wysokości orbity zajmowanej przez WorldView-1.
Smith powiedziała również, że przez pierwsze 5 lat obowiązywania umowy EnhancedView, NGA będzie dysponowała 50% wydajności konstelacji satelitów DigitalGlobe. Po wyniesieniu WorldView-3 odsetek ten wzrośnie do 60%. Z 3,55 mld. USD przeznaczonych dla DigitalGlobe, 750 mln. USD będzie przeznaczone na produkty poboczne, ulepszenia w infrastrukturze i inne usługi. DigitalGlobe myśli również o planie zastąpienia WorldView-1, wyniesionego w 2007, pod koniec bieżącej dekady (2010-2019).
Źródło: Space Flight Now
Treść tego artykułu udostępniona na licencji CC-BY-SA 3.0. Licencjonowanie materiałów zdjęciowych w ich opisie.
http://www.spaceflightnow.com/news/n1008/10ngacontract/
Government imaging contract will hasten new satellites
BY STEPHEN CLARK
SPACEFLIGHT NOW
Posted: August 10, 2010
A $7.3 billion imaging contract awarded by the U.S. government to two commercial satellite operators will help accelerate the launch of new privately-owned reconnaissance spacecraft.
Artist's concept of the GeoEye 2 satellite scheduled for launch in late 2012.Credit: Lockheed Martin
|
The contract covers commercial imaging services for the next decade and provides $3.8 billion GeoEye Inc. and $3.55 billion to DigitalGlobe Inc., including money to help build new satellites. The agreement is broken into one-year options pending the approval of Congress.
Both companies will receive up to $2.8 billion for imagery purchases, plus different levels of funding for infrastructure enhancements and satellite construction.
The deal was announced Friday by the National Geospatial-Intelligence Agency, and executives at the winning companies provided investors with details in conference calls Monday and Tuesday.
GeoEye and DigitalGlobe operate fleets of polar-orbiting satellites to collect high-resolution imagery for government and commercial clients around the world.
"Taken together, the two awards are clear evidence that the nation has made a large and long-term commitment to the commercial imaging providers and that we're going to be a part of the national imagery system for a long time going forward," said Matthew O'Connell, president and CEO of GeoEye of Dulles, Va.
NGA provides satellite and airborne imagery from private and government-owned platforms to military users. GeoEye and DigitalGlobe satellites supplement the government's secretive constellation of even more powerful imaging spacecraft.
The EnhancedView contract unveiled Friday covers services for the next 10 years.
GeoEye's $3.8 billion award includes up to $337 million to go toward the development and launch of GeoEye 2, which will be the world's most sensitive commercial remote sensing satellite. One-third of the government's cost-sharing investment will be available in 2012, and the remainder will be transferred to GeoEye after the launch of GeoEye 2.
The combination of private and public financing should provide "more than sufficient capital" to complete construction of GeoEye 2, said Joseph Greeves, GeoEye's executive vice president and chief financial officer.
With a resolution of 33 centimeters, or 13 inches, GeoEye 2 will be ready for launch by late 2012, according to O'Connell. The GeoEye 1 craft produces imagery with a resolution of 41 centimeters, or 16.1 inches.
"As GeoEye 1 set a new standard in resolution, GeoEye 2 will set an even newer standard," O'Connell told investment analysts Monday.
GeoEye, which also provides imagery to Google Maps, estimates GeoEye 2 will cost between $750 million and $800 million, more than the $502 million cost of GeoEye 1. The company has invested about $145 million the new satellite so far.
"With those new capabilities, plus the control moment gyros that are going to speed collection of points, you have added capability, and I think you have to pay more for that kind of capability," O'Connell said. "It's going to be the best."
Lockheed Martin Corp. is charged with building GeoEye 2, but the operator has not selected a launch provider.
Valerie Webb, a GeoEye spokesperson, said the firm is not restricted to U.S. rockets despite the cost-sharing agreement with NGA. GeoEye 1 launched in 2008 on a Delta 2 rocket, while the older Ikonos satellite blasted off on an Athena rocket in 1999.
A third-generation GeoEye spacecraft should begin development in 2013 for launch in 2017, company officials said.
According to Jill Smith, president and CEO of DigitalGlobe, the company will immediately begin procurement of a new satellite named WorldView 3 for launch in 2014.
Artist's concept of the WorldView 2 satellite.Credit: Ball Aerospace
|
"WorldView 3 will be substantially the same as WorldView 2 and will, therefore, benefit from the extensive experience and the associated risk reduction already gained from building and launching WorldView 1 and WorldView 2," Smith said in a conference call Tuesday morning. "By accelerating WorldView 3, we are effectively increasing our total capacity and moving to a core long-term constellation of three WorldView satellites."
WorldView 1 and 2 were manufactured by Ball Aerospace and Technologies Corp. and launched on Delta 2 rockets. DigitalGlobe has not announced a spacecraft or launch contractor for the WorldView 3 mission.
The launch of WorldView 3 and upgrades to ground infrastructure will more than offset the expected end-of-life of the less capable QuickBird satellite, increasing the company's overall capacity by 60 percent by 2015, DigitalGlobe officials said.
DigitalGlobe plans to drop the orbital altitude of WorldView 2 in September 2011, improving its peak resolution from 46 centimeters to 41 centimeters, or about 16.1 inches, for U.S. government clients. Imagery for other users will continue to be downgraded to 50 centimeters, or 19.7 inches, based on regulatory requirements, Smith said.
The NGA also has the option to order another altitude reduction after September 2013 to as low as 308 miles, close to the orbits of the WorldView 1 and QuickBird satellites.
Smith said the NGA will have access to 50 percent of the DigitalGlobe constellation's capacity for the first four years of the EnhancedView contract. That will increase to 60 percent after the launch of WorldView 3.
DigitalGlobe says its $3.55 billion contract includes $750 million for value-added products, infrastructure improvements and other services.
"The U.S. government will have certain priority rights that may require some adjustments in our operational planning and certain product offerings," Smith said Tuesday.
Smith assured investment analysts the NGA deal will not come at the expense of the company's business and international customers.
DigitalGlobe is also developing plans for the replacement of WorldView 1 later in the decade. WorldView 1 was launched in 2007, and WorldView 2 arrived in orbit in 2009.
STS-134 Patch
Free shipping to U.S. addresses!
The final planned flight of space shuttle Endeavour is symbolized in the official embroidered crew patch for STS-134. Available in our store!
U.S. STORE
WORLDWIDE STORE
Final Shuttle Mission Patch
Free shipping to U.S. addresses!
The crew emblem for the final space shuttle mission is now available in our store. Get this piece of history!
U.S. STORE
WORLDWIDE STORE
Apollo Collage
This beautiful one piece set features the Apollo program emblem surrounded by the individual mission logos.
U.S. STORE
STS-133 Patch
Free shipping to U.S. addresses!
The final planned flight of space shuttle Discovery is symbolized in the official embroidered crew patch for STS-133. Available in our store!
U.S. STORE
WORLDWIDE STORE
Anniversary Shuttle Patch
Free shipping to U.S. addresses!
This embroidered patch commemorates the 30th anniversary of the Space Shuttle Program. The design features the space shuttle Columbia's historic maiden flight of April 12, 1981.
U.S. STORE
WORLDWIDE STORE
Mercury anniversary
Free shipping to U.S. addresses!
Celebrate the 50th anniversary of Alan Shephard's historic Mercury mission with this collectors' item, the official commemorative embroidered patch.
U.S. STORE
WORLDWIDE STORE
Fallen Heroes Patch Collection
The official patches from Apollo 1, the shuttle Challenger and Columbia crews are available in the store.
U.S. STORE
WORLDWIDE STORE
INDEX |PLUS |NEWS ARCHIVE |LAUNCH SCHEDULE
ASTRONOMY NOW |STORE
ADVERTISE
© 2012 Spaceflight Now Inc.
http://www.satimagingcorp.com/satellite-sensors/geoeye-2.html
Satellite Imaging Corporation is the official Value Added Reseller (VAR) of imaging and geospatial data products for:
GeoEye-2
For more information on the upcoming GeoEye-2 launch, please contact us.
»Contact Us
Satellite Sensors
Learn more about each sensor and view sample satellite imagery.
»ALOS
»ASTER
»CARTOSAT-1
»CBERS-2
»FORMOSAT-2
»GeoEye-1
» GeoEye-2
»IKONOS
»LANDSAT 7
»Pleiades-1
»QuickBird
»RapidEye
»SPOT-5
»WorldView-1
»WorldView-2
Remote Sensing Resources
»Characterization of Satellite Remote Sensing Systems
»Pixel, Spatial, Spectral, Temporal and Radiometric Resolutions
GeoEye-2 Satellite Sensor
GeoEye's next satellite, GeoEye-2, is in a phased development process for an advanced, third-generation satellite capable of discerning objects on the Earth's surface as small as 0.25-meter (9.75 inch) in size. The company expects to contract with a satellite builder in 2008 and launch the satellite approximately three years after work begins under that contract.
GeoEye-2 will be of the same general class asGeoEye-1 launched on September 6th, 2008(Article: GeoEye-1 Satellite Sensor Launch) and became commercially available on February 5th, 2009. The GeoEye-2 Satellite sensor will benefit from significant improvements in capability, including enhanced direct tasking, and the potential to collect imagery of the Earth’s surface at 0.25-meter or 9.75-inch ground resolution. While GeoEye has an operating license from the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) to build and launch a satellite constellation with this extremely high ground resolution, the final decision regarding GeoEye-2’s resolution will be made in response to how best to serve customer requirements, as well as consideration of the current regulatory environment. Under current licensing constraints, only U.S. Government customers and specifically designated allies have access to imagery at this highest resolution while commercial customers receive imagery at the highest resolution allowed by U.S. regulations, currently 0.5-meter or 19.5 inch ground resolution.
Satellites Currently Operated by GeoEye
GeoEye-2 Satellite Imagery Gallery
Please check back for our new GeoEye-2 image gallery once the satellite sensor has launched.
For More Information
Please check back for more information and GeoEye-2 specifications as they become available. For more information pertaining to GeoEye-2, pleasecontact us.
http://www.satimagingcorp.com/satellite-sensors/ikonos.html
IKONOS Satellite Images and Sensor Specifications
Satellite Imaging Corporation (SIC) acquires and processes imagery from satellites worldwide, including theGeoEye-1,Worldview-1,QuickBird,ASTER,EO-1,Landsat TM7 +ETM andSPOT satellites.
IKONOS Satellite Launch; IKONOS in Orbit
About the IKONOS Satellite
The IKONOS Satellite is a high-resolution satellite operated by GeoEye. Its capabilities include capturing a 3.2m multispectral,Near-Infrared (NIR)/0.82m panchromatic resolution at nadir. Its applications include both urban and rural mapping of natural resources and of natural disasters, tax mapping, agriculture and forestry analysis, mining, engineering, construction, and change detection. It can yield relevant data for nearly all aspects of environmental study. IKONOS images have also been procured by SIC for use in the media and motion picture industries, providing aerial views and satellite photos for many areas around the world. Its high resolution data makes an integral contribution to homeland security, coastal monitoring and facilitates3D Terrain analysis.
IKONOS Satellite System: Sensor Characteristics
Launch Date
|
24 September 1999 at Vandenberg Air Force Base, California, USA
|
Operational Life
|
Over 7 years
|
Orbit
|
98.1 degree, sun synchronous
|
Speed on Orbit
|
7.5 kilometers per second
|
Speed Over the Ground
|
6.8 kilometers per second
|
Revolutions Around the Earth
|
14.7, every 24 hours
|
Altitude
|
681 kilometers
|
Resolution at Nadir
|
0.82 meters panchromatic; 3.2 meters multispectral
|
Resolution 26° Off-Nadir
|
1.0 meter panchromatic; 4.0 meters multispectral
|
Image Swath
|
11.3 kilometers at nadir; 13.8 kilometers at 26° off-nadir
|
Equator Crossing Time
|
Nominally 10:30 AM solar time
|
Revisit Time
|
Approximately 3 days at 40° latitude
|
Dynamic Range
|
11-bits per pixel
|
Image Bands
|
Panchromatic, blue, green, red, near IR
|
IKONOS Stereo Satellite Imagery
The IKONOS Satellite sensor can be programmed to acquire Stereo IKONOS Satellite Image data for the production ofDigital Surface Models (DSM's) orDigital Elevation Models (DEM's) with postings of ≤5m. From the Stereo pair the near Nadir scene will be utilized to produce <1m Natural Color Satellite Image mosaic. The DSM/DEM's and IKONOS Image mosaic are used to provide3D Terrain Visualization for the planning of:
In addition the Geospatial data sets are used to support ongoing operations for Mining, Oil and Gas Exploration and many other applications.
For more details please visit theStereo IKONOS Satellite section.
Archived IKONOS Imagery
For many image requests, a matching image can already be located in the archives of high-resolution IKONOS imagery from around the world. If no image data is available in the archives, new IKONOS satellite image data can be acquired through a satellite tasking process. For more information andpricing, or to have us search the stock imagery database to see if an archived photo of your area of interest already exists, please visit ourContact Us page.
IKONOS Satellite Services
With our satellite imagery from the IKONOS and other satellites, Satellite Imaging Corp. provides the followingservices for multiple industries, includingoil and gas, agriculture and land management,environmental analysis, andmotion pictures:
- We obtain and provide aerial and satellite images along with professional advice to help you in finding the best solution for your project.
- We process imagery, includingorthorectification, culture extraction,Digital Terrain Models, and raster-to-vector translation.
- We incorporate third-party service data forGeographic Information System (GIS) projects.
- We consult on band combinations most appropriate for remote sensing applications, including environmental impact studies (EIS), regional environmental monitoring, and change detection to bring out the geographical and manmade features that are pertinent to your project.
IKONOS Satellite Imagery Gallery
For IKONOS sample images, please visit theIKONOS Gallery.
http://www.satimagingcorp.com/satellite-sensors/geoeye-1.html
GeoEye-1 Satellite Sensor
Satellite Imaging Corporation acquires and processes imagery from the groundbreaking GeoEye-1 satellite sensor. The satellite sensor launched on September 6, 2008 (view launch video).
About the GeoEye-1 Satellite
The GeoEye-1 Satellite sensor was developed by GeoEye and features the most sophisticated technology ever used in a commercial remote sensing system.
GeoEye-1 is capable of acquiring image data at 0.41 meterpanchromatic (B&W) and 1.65 metermultispectral resolution. It also features a revisit time of less than three days, as well as the ability to locate an object within just three meters of its physical location.
This newly developed sensor is optimized for large projects, as it can collect over 350,000 square kilometers of pan-sharpened multispectralsatellite imagery every day.
Click to watch a video presentation about GeoEye-1
Above: GeoEye-1 Satellite Sensor - Image Credit: GeoEye
GeoEye-1: Satellite Sensor Characteristics
The following specifications are courtesy of GeoEye, and are subject to change.
IMAGING & COLLECTION SPECIFICATIONS
Launch Date
|
September 6, 2008
11:50:57 to 11:52:21 AM PST
|
Camera Modes
|
• Simultaneous panchromatic and multispectral (pan-sharpened)
• Panchromatic only
• Multispectral only
|
Resolution
|
0.41 m / 1.34 ft* panchromatic (nominal atNadir)
1.65 m / 5.41 ft* multispectral (nominal atNadir)
|
Spectral Range
|
Panchromatic: 450 - 800 nm
Blue: 450 - 510 nm
Green: 510 - 580 nm
Red: 655 - 690 nm
Near Infra Red: 780 - 920 nm
|
Metric Accuracy/Geolocation
|
CE stereo: 2 m / 6.6 ft
LE stereo: 3 m / 9.84 ft
CE mono: 2.5 m / 8.20 ft
These are specified as 90% CE (circular error) for the horizontal and 90% LE (linear error) for the vertical with no ground control points (GCP's)
|
Swath Widths & Representative Area Sizes
|
• Nominal swath width - 15.2 km / 9.44 mi atNadir
• Single-point scene - 225 sq km (15x15 km)
• Contiguous large area - 15,000 sq km (300x50 km)
• Contiguous 1° cell size areas - 10,000 sq km
(100x100 km)
• Contiguous stereo area - 6,270 sq km (224x28 km)
(Area assumes pan mode at highest line rate)
|
Imaging Angle
|
Capable of imaging in any direction
|
Revisit Frequency at 684 km Altitude (40° Latitude Target)
|
Max Pan GSD (m)
|
OffNadirLook Angle (deg)
|
Average Revisit (days)
|
0.42
|
10
|
8.3
|
0.50
|
28
|
2.8
|
0.59
|
35
|
2.1
|
|
Daily Monoscopic Area Collection Capacity
|
Up to 700,000 sq km/day (270,271 sq mi/day) of pan area (about the size of Texas). Up to 350,000 sq km/day (135,135 sq mi/day) of pan-sharpened multispectral area (about the size of New Mexico)
|
* Data reflects ground sample distance resolution atNadirfor exclusive use by the U.S. government and any foreign government that the U.S. government may designate. Imagery sold to commercial customers will be resampled to 0.5-meter resolution. GeoEye’s current operating license with NOAA does not permit the commercial sale of imagery below 0.5-meter resolution.
TECHNICAL INFORMATION
Launch Vehicle
|
Delta II
|
Launch Vehicle Manufacturer
|
Boeing Corporation
|
Launch Location
|
Vandenberg Air Force Base, California
|
Satellite Weight
|
1955 kg / 4310 lbs
|
Satellite Storage and Downlink
|
1 Terabit recorder; X-band downlink (at 740 mb/sec or 150 mb/sec)
|
Operational Life
|
Fully redundant 7+ year design life; fuel for 15 years
|
Satellite Modes of Operation
|
• Store and forward
• Real-time image and downlink
• Direct uplink with real-time downlink
|
Orbital Altitude
|
684 kilometers / 425 miles
|
Orbital Velocity
|
About 7.5 km/sec or 17,000 mi/hr
|
Inclination/Equator Crossing Time
|
98 degrees / 10:30am
|
Orbit type/period
|
Sun-synchronous / 98 minutes
|
GeoEye-1 Satellite Imagery Gallery
Please take a look at ourGeoEye-1 Satellite Sensor Gallery to view captivating images produced by this sensor.
For More Information
For more information pertaining to GeoEye-1, pleasecontact us.
Additional Resources
http://www.satimagingcorp.com/satellite-sensors/quickbird.html
QuickBird Satellite Sensor
Because of our relationship with DigitalGlobe, developer and owner of the QuickBird Sensor, Satellite Imaging Corporation (SIC) acquires QuickBird Satellite Imagery worldwide for our customers seeking high-resolution, digital aerial photographs.
QuickBird at Launch; QuickBird in Orbit
About the QuickBird Satellite Sensor
QuickBird is a high resolution satellite owned and operated by DigitalGlobe. Using a state-of-the-artBGIS 2000 sensor (PDF), QuickBird collects image data to 0.61m pixel resolution degree of detail. This satellite is an excellent source of environmental data useful for analyses ofchanges in land usage,agricultural andforest climates. QuickBird's imaging capabilities can be applied to a host of industries, includingOil and Gas Exploration & Production (E&P), Engineering and Construction andenvironmental studies
QuickBird Satellite Sensor Characteristics
Launch Date
|
October 18, 2001
|
Launch Vehicle
|
Boeing Delta II
|
Launch Location
|
Vandenberg Air Force Base, California, USA
|
Orbit Altitude
|
450 Km
|
Orbit Inclination
|
97.2°, sun-synchronous
|
Speed
|
7.1 Km/sec (25,560 Km/hour)
|
Equator Crossing Time
|
10:30 AM (descending node)
|
Orbit Time
|
93.5 minutes
|
Revisit Time
|
1-3.5 days, depending on latitude (30° off-nadir)
|
Swath Width
|
16.5 Km x 16.5 Km at nadir
|
Metric Accuracy
|
23 meter horizontal (CE90%)
|
Digitization
|
11 bits
|
Resolution
|
Pan: 61 cm (nadir) to 72 cm (25° off-nadir)
MS: 2.44 m (nadir) to 2.88 m (25° off-nadir)
|
Image Bands
|
Pan: 450-900 nm
Blue: 450-520 nm
Green: 520-600 nm
Red: 630-690 nm
Near IR: 760-900 nm
|
Archived or New QuickBird Imagery from the QuickBird Satellite Sensor
For many image requests, a matching image can already be located in the archives of high-resolution QuickBird imagery from around the world. If no image data is available in the archives, new QuickBird satellite image data can be acquired through a satellite tasking process. For more information andpricing, please visit ourContact Us page.
We care and pride ourselves in maintaining a high standard of customer service by sharing our technical know-how and use our worldwide experiences inremote sensing,geodesy,GIS,GPS surveying and mapping. The Satellite Imaging Corporation (SIC) customer support team and senior staff assure that suitable archived image data is identified and ordered or collected through a new tasking order, to meet the project objectives and specifications by providing the following services:
- Negotiations to the attainment of archived or new images with DigitalGlobe
- Processing imagery services includingorthorectification, color balancing and mosaicing
- Advanced Image processing for agriculture, forest, coastal and resource management applications
- Extract culture and terrain data in support ofGIS and CAD projects
- 3D Terrain Visualization andmodeling for project planning and support
- Services to incorporate customer-provided, third party US, and InternationalGIS geospatial data inESRI's ArcGIS 9.x or other GIS or CAD projects
- Consultancy to customers to select band combinations and imaging processing techniques most appropriate to bring out the geographical and manmade features most pertinent to your project. SIC utilizes specialized pansharpening processing techniques to enhance coastal seafloor features and monitor environmental sensitive areas, such ascoral zones
- Information to customers to assure that correctgeodetic and mapping parameters are utilized in support to maintain a "seamless"GIS computer environment for projects involved and to further enhance the spectral analysis foroil and gas,landcover-use classifications, andEnvironmental Impact Studies (EIS)
- New QuickBird satellite image collection at pre-selected time intervals under a subscription tasking program, including attractive pricing discounts, to monitor changes in the environment and progress of construction projects worldwide
For more information andpricing, please visit ourContact Us page.
QuickBird Satellite Imagery Gallery
For QuickBird sample images, please visit ourQuickBird gallery.
RapidEye Satellite Sensor
RapidEye was successfully launched from the DNEPR-1 Rocket on August 29th, 2008 at Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. RapidEye built by MacDonald Dettwiler, Ltd. (MDA) will offer image users a data source containing an unrivaled combination of large-area coverage, frequent revisit intervals, high resolution and multispectral capabilities.
RapidEye's imaging capabilities can be applied to a host of industries, includingAgriculture,Forestry, Insurance,Exploration, Power and Communication,Governments,Cartography,Visualization, andSimulation.
Five Constellation Satellites
TACHYS - (Rapid); MATI - (Eye); CHOMA - (Earth); CHOROS - (Space); TROCHIA - (Orbit)
Image copyright © RapidEye. All rights reserved.
The RapidEye constellation of five satellites stands apart from other providers of satellite-basedgeospatial information in their unique ability to acquire high-resolution, large-area image data on a daily basis. The RapidEye system collects an unprecedented 4 million square kilometers of data per day at 6.5 meter nominal ground resolution. Each satellite measures less than one cubic meter and weighs 150 kg (bus + payload), and has been designed for at least a seven-year mission life. All five satellites are equipped with identical sensors and are located in the same orbital plane. RapidEye's satellites include the Red-Edge band, which is sensitive to changes in chlorophyll content.
RapidEye Satellite Launch
Image copyright © RapidEye. All rights reserved.
RapidEye Satellite Sensor Characteristics
Mission Characteristics
|
Information
|
Number of Satellites
|
5
|
Spacecraft Lifetime
|
7 years
|
Orbit Altitude
|
630 km in Sun-synchronous orbit
|
Equator Crossing Time
|
11:00 am local time (approximately)
|
Sensor Type
|
Multi-spectral push broom imager
|
Spectral Bands
|
Capable of capturing any of the following spectral bands:
Type
|
Wavelength (nm)
|
Blue
|
440 - 510
|
Green
|
520 - 590
|
Red
|
630 - 685
|
Red Edge
|
690 - 730
|
NIR
|
760 - 850
|
|
Ground sampling distance (nadir)
|
6.5 m
|
Pixel size (orthorectified)
|
5 m
|
Swath Width
|
77 km
|
On board data storage
|
1500 km of image data per orbit
|
Revisit time
|
Daily (off-nadir) / 5.5 days (at nadir)
|
Image capture capacity
|
4 million sq km/day
|
Dynamic Range
|
12 bit
|
RapidEye Satellite Imagery
RapidEye 2 Satellite - Urban Area with Agriculture, Forestry, Chemical Plant
Image copyright © RapidEye. All rights reserved.
For full 5m resolution, please click on the image. Also, please consider visiting ourRapidEye gallery.
For More Information
For more information pertaining to RapidEye, pleasecontact us.
Additional Resources
Download Data Demo Video
http://www.satimagingcorp.com/satellite-sensors/spot-5.html
SPOT-5 Satellite Sensor
Satellite Imaging Corporation acquires and provides SPOT-5 satellite imagery worldwide.
About the SPOT-5 Satellite Sensor
The SPOT-5 Earth observation satellite was successfully placed into orbit by an Ariane 4 from the Guiana Space Centre in Kourou during the night of 3 to 4 May 2002.
The VEGETATION 2 passenger instrument on SPOT-5 also provides continuity ofenvironmental monitoring around the globe, like its predecessor on SPOT-4.
SPOT Image Corporation is composed of four subsidiaries, including an office in Germany and a dense global network of receiving stations, channel partners, and distributors. Satellite Imaging Corporation is an official distributor for SPOT Image Corporation.
Compared to its predecessors, SPOT-5 offers greatly enhanced capabilities, which provide additional cost-effective imaging solutions. Thanks to SPOT-5's improved 5-metre and 2.5-metre resolution and wide imaging swath, which covers 60 x 60 km or 60 km x 120 km in twin-instrument mode, the SPOT-5 satellite provides an ideal balance between high resolution and wide-area coverage. The coverage offered by SPOT-5 is a key asset for applications such as medium-scale mapping (at 1:25 000 and 1:10 000 locally), urban and rural planning,oil and gas exploration, and natural disaster management. SPOT-5's other key feature is the unprecedented acquisition capability of the on-board HRS stereo viewing instrument, which can cover vast areas in a single pass. Stereo pair imagery is vital for applications that call for3D terrain modeling and computer environments, such as flight simulator databases, pipeline corridors, and mobile phone network planning.
SPOT-5 Satellite Sensor Characteristics
Launch Date
|
May 3, 2002
|
Launch Vehicle
|
Ariane 4
|
Launch Location
|
Guiana Space Centre, Kourou, French Guyana
|
Orbital Altitude
|
822 kilometers
|
Orbital Inclination
|
98.7°, sun-synchronous
|
Speed
|
7.4 Km/second (26,640 Km/hour)
|
Equator Crossing Time
|
10:30 AM (descending node)
|
Orbit Time
|
101.4 minutes
|
Revisit Time
|
2-3 days, depending on latitude
|
Swath Width
|
60 Km x 60 Km to 80 Km at nadir
|
Metric Accuracy
|
< 50m horizontal position accuracy (CE90%)
|
Digitization
|
8 bits
|
Resolution
|
Pan: 2.5m from 2 x 5m scenes
Pan: 5m (nadir)
MS: 10m (nadir)
SWI: 20m (nadir)
|
Image Bands
|
Pan: 480-710 nm
Green: 500-590 nm
Red: 610-680 nm
Near IR: 780-890 nm
Shortwave IR: 1,580-1,750 nm
|
Archived and New SPOT-5 Imagery
For many image requests, a matching image can already be located in the archives of SPOT-5 imagery from around the world. If no image data is available in the archives, new SPOT-5 satellite image data can be acquired through a satellite tasking process. Besides providing image data, Satellite Imaging Corporation also performs many tasks in the background to ensure that we meet customer specifications and time schedules.We:
- Negotiate the attainment of archived or new images
- Process imagery, including orthorectification, DSMs, DTMs, and culture and terrain extraction for GIS
- Incorporate third-party United States and international GIS data
- Consult on band combinations most appropriate to bring out the geographical and manmade features that are most relevant to your project
- Perform spectral analysis forlandcover use classifications andenvironmental changes
For more information and pricing, pleasecontact us.
SPOT-5 Satellite Imagery Gallery
For SPOT-5 sample images, please visit theSPOT-5 Gallery.
http://www.satimagingcorp.com/satellite-sensors/worldview-1.html
WorldView-1 Satellite Sensor
WorldView-1, DigitalGlobe's earth imaging satellite, completed a successful launch from Vandenberg Air Force Base, California, U.S.A., at 11:35 Hrs Pacific Daylight Time (PDT) on September 18th, 2007. The Delta II rocket lifted off in good weather and the WorldView-1 satellite is "currently undergoing a calibration and check-out period," according to DigitalGlobe. The first panchromatic image data should become available before October 18th, 2007.
To view a video of the WorldView-1 satellite launch,click here.
The high-capacity, panchromatic imaging system features half-meter resolution imagery. Operating at an altitude of 496 kilometers, WorldView-1 has an average revisit time of 1.7 days and is capable of collecting up to 750,000 square kilometers (290,000 square miles) per day of half-meter imagery. The satellite is also equipped with state-of-the-art geo-location capabilities and exhibits stunning agility with rapid targeting and efficient in-track stereo collection.
WorldView-1 Satellite Sensor Characteristics
Scheduled Launch Date
|
September 18, 2007
|
Launch Vehicle
|
Boeing Delta 7920 (9-strap-ons)
|
Launch Location
|
Vandenberg Air Force Base, California, USA
|
Orbit Altitude
|
496 Km
|
Orbit Inclination
|
sun-synchronous
|
Spacecraft Size, Mass & Power
|
3.6 meters (12 feet) tall x 2.5 meters (8 feet) across,
7.1 meters (23 feet) across the deployed solar arrays
2500 kilograms (5500 pounds)
3.2 kW solar array, 100 Ahr battery
|
Equator Crossing Time
|
10:30 AM (descending node)
|
Revisit Time
|
1.7 days at 1 meter GSD or less
5.9 days at 20° off-nadir or less (0.51 meter GSD)
|
Swath Width
|
17.6 Km at nadir
|
Full Scene
|
17.6 Km x 14 Km or 246.4 Km 2 atnadir
|
Orbit Time
|
94.6 minutes
|
Dynamic Range
|
11 bits per pixel
|
Resolution
|
0.50 meters GSD at nadir
0.55 meters GSD at 20° off-nadir
(note that imagery must be re-sampled to 0.5 meters for non-US Government customers)
|
Sensor Bands
|
Panchromatic
|
Metric Accuracy
|
Accuracy: <500 meters at image start and stop
Knowledge: Supports geolocation accuracy below
|
Geolocation Accuracy
(CE 90%)
|
Specification of 12.2 m CE90, with predicted performance in the range of 3.0 to 7.6 meters (10 to 25 feet) CE90, excluding terrain and off-nadir effects
With registration to GCPs in image: 2.0 meters (6.6 feet)
|
Retargeting Ability
|
Acceleration: 2.5 deg/s/s
Rate: 4.5 deg/s
Time to slew 300 kilometers: 9 seconds
|
Attitude Determination and Control
|
3-axis stabilized
Actuators: Control Moment Gyros (CMGs)
Sensors: Star trackers, solid state IRU, GPS
|
Onboard Storage
|
2199 gigabits solid state with EDAC
|
Communications
|
Image and Ancillary Data: 800 Mbps X-band
Housekeeping: 4, 16 or 32 kbps real-time, 524 kbps stored, X-band
Command: 2 or 64 kbps S-band
|
Max Viewing Angle /
Accessible Ground Swath
|
60 x 110 km mono
30 x 110 km stereo
|
For more information, pleasecontact us.
WorldView-1 Satellite Imagery Gallery
For WorldView-1 sample images, please visit theWorldView-1 Gallery.
http://www.satimagingcorp.com/satellite-sensors/worldview-2.html
WorldView-2 Satellite Sensor
DigitalGlobe'sWorldView-2 Satellite, launched October 8, 2009, provides 0.5m Panchromatic (B&W) mono and stereo satellite image data.Click here to watch the WorldView-2 launch (courtesy Boeing).
With its improved agility, WorldView-2 is able to act like a paintbrush, sweeping back and forth to collect very large areas of multispectral imagery in a single pass. WorldView-2 alone is able to collect nearly 1 million km2 every day, doubling the collection capacity of our constellation to nearly 2 million km2 per day. And the combination of WorldView-2’s increased agility and high altitude enables it to typically revisit any place on earth in 1.1 days. When added to the satellite constellation, revisit time drops below one day and never exceeds two days, providing the most same-day passes of any commercial high resolution constellation.
The WorldView-2 sensor provides a high resolution Panchromatic band and eight (8) Multispectral bands; four (4) standard colors (red, green, blue, and near-infrared 1) and four (4) new bands (coastal, yellow, red edge, and near-infrared 2), full-color images for enhancedspectral analysis, mapping and monitoringapplications,land-use planning,disaster relief,exploration,defense and intelligence, and visualization andsimulation environments.
Coastal Band (400 - 450 nm): This band supports vegetation identification and analysis, and supports bathymetric studies based upon its chlorophyll and water penetration characteristics. Also, this band is subject to atmospheric scattering and will be used to investigate atmospheric correction techniques.
Yellow Band (585 - 625 nm): Used to identify "yellow-ness" characteristics of targets, important for vegetation applications. Also, this band assists in the development of "true-color" hue correction for human vision representation.
Red Edge Band (705 - 745 nm): Aids in the analysis of vegetative condition. Directly related to plant health revealed through chlorophyll production.
Near Infrared 2 Band (860 - 1040 nm): This band overlaps the NIR 1 band but is less affected by atmospheric influence. It supports vegetation analysis and biomass studies.
The WorldView-2 imaging payload is the second such system engineered and manufactured by ITT Space Systems Division for DigitalGlobe. Once deployed, it will operate at an altitude of 770 kilometers, and the advanced on-boardimaging system will capture pan-sharpened,multispectral images (with better than 0.5-meter resolution) from almost 500 miles above the Earth. These images supply unprecedented detail andgeospatial accuracy, further expanding theapplications forsatellite imagery in both commercial and government markets. Added spectral diversity provides the ability to perform precisechange detection and mapping.
In addition to numerous other technical improvements, WorldView-2 also has the ability to accommodate direct tasking, which will allow select customers around the world to load imaging profiles directly up to the spacecraft and execute delivery of the data directly down to their own ground stations.
WorldView-2 Satellite Sensor Characteristics
Launch Date
|
October 8, 2009
|
Launch Vehicle
|
Delta 7920 (9 strap-ons)
|
Launch Site
|
Vandenberg Air Force Base
|
Orbit Altitude
|
770 kilometers
|
Orbit Type
|
Sun synchronous, 10:30 am (LT) descending Node
|
Orbit Period
|
100 minutes; 7.25 year mission life, including all consumables and degradables (e.g., propellant)
|
Spacecraft Size, Mass, & Power
|
4.3 meters (14 feet) tall x 2.5 meters (8 feet) across, 7.1 meters (23 feet) across the deployed solar arrays; 2800 kilograms (6200 pounds); 3.2 kW solar array, 100 Ahr battery
|
Sensor Bands
|
Panchromatic
8 Multispectral (4 standard colors: red, blue, green, near-IR), 4 new colors: red edge, coastal, yellow, near-IR2
|
Sensor Resolution GSD
|
Ground Sample Distance Panchromatic: 0.46 meters GSD atNadir, 0.52 meters GSD at 20° Off-Nadir
Multispectral: 1.8 meters GSD at Nadir, 2.4 meters GSD at 20° Off-Nadir
(note that imagery must be resampled to 0.5 meters for non-US Government customers)
|
Dynamic Range
|
11-bits per pixel
|
Time Delay Integration (TDI)
|
Panchromatic - 6 selectable levels from 8 to 64
Multispectral - 7 selectable levels from 3 to 24
|
Swath Width
|
16.4 kilometers at nadir
|
Attitude Determination and Control
|
3-axis stabilized
|
Actuators
|
Control Moment Gyros (CMGs)
|
Sensors
|
Star trackers, solid state IRU
|
GPS Position Accuracy & Knowledge
|
< 500 meters at image start and stop
Knowledge: Supports geolocation accuracy below Retargeting
|
Agility Acceleration
|
1.5 deg/s/s
Rate: 3.5 deg/s
Time to slew 300 kilometers: 9 seconds
|
Onboard Storage
|
2199 gigabits solid state with EDAC Communications
Image and Ancillary Data: 800 Mbps X-band
|
Housekeeping
|
4, 16 or 32 kbps real-time, 524 kbps stored, X-band
|
Command
|
2 or 64 kbps S-band
|
Max Viewing Angle
|
Accessible Ground Swath Nominally +/-40° off-nadir = 1355 km wide swath
Higher angles selectively available
Per Orbit Collection: 524 gigabits
Max Contiguous Area Collected in a Single Pass: 96 x 110 km mono, 48 x 110 km stereo
|
Revisit Frequency
|
1.1 days at 1 meter GSD or less 3.7 days at 20° off-nadir or less (0.52 meter GSD)
|
Geolocation Accuracy
|
(CE 90) Specification of 12.2m CE90, with predicted performance in the range of 4.6 to 10.7 meters (15 to 35 feet) CE90, excluding terrain and off-nadir effects
With registration to GCP's in image: <2.0 meters (6.6 ft)
|
For more information onCharacterization of Satellite Remote Sensing Systems, please click on the hyperlink.
DigitalGlobe currently operates theQuickBird satellite, which can collect black-and-white, or panchromatic, images with 0.61-meter resolution at Nadir. The satellite, launched in October 2001, also collects multispectral images with 2.5 meter resolution.WorldView-1 high-capacity, panchromatic imaging system features half-meter resolution imagery. Operating at an altitude of 496 kilometers, WorldView-1 has an average revisit time of 1.7 days and is capable of collecting up to 750,000 square kilometers (290,000 square miles) per day of half-meter imagery. The satellite also is equipped with state-of-the-art geo-location accuracy of <2m without GCP's while with one (1) or two (2) GCP's the geospatial accuracy is <1m and further exhibits stunning agility with rapid targeting and efficient in-track stereo collection.
Worldiew-2 Satellite Imagery Gallery
For Worldview-2 sample images, please visit ourWorldView-2 gallery.
For more information on ourproducts andservices, pleasecontact us.
DODATEK informacyjny
http://wiadomosci.wp.pl/gid,14562418,kat,355,title,Tomatina-bitwa-na-pomidory,galeria.html?ticaid=1f1b2
Tomatina - bitwa na pomidory
dodane 2012-06-11 (13:54)
.poprzednianastępna.1 / 9
"Zapasy" w pomidorach - zobacz zdjęcia
Około 4 ton pomidorów zużyli uczestnicy pomidorowej bitwy - tomatiny, która odbyła się w kolumbijskim miasteczku Sutamarchan, około 70 kilometrów na północny wschód od Bogoty.
Święto pomidora i pomidorowa bitwa organizowane są w kolumbijskim miasteczku od sześciu lat. Jej organizatorzy inspirowali się odbywającą się od 1944 roku "wojną pomidorową" w hiszpańskim miasteczku Buniol w autonomicznym regionie Walencji.
Organizatorzy co roku przygotowują do bitwy kilka ton przejrzałych pomidorów. Z kolei uczestnicy przed bitwą zwykle ubierają się w stroje sportowe i zdejmują buty.
W tym roku, choć użytych w walce pomidorów było mniej, niż w poprzednich latach, bitwa była tak samo zacięta jak zawsze. Między uczestnikami panowała jednak atmosfera radości i zabawy, a wiele osób, które wzięły w niej udział, to turyści.
(meg)
TopNews - najpopularniejsze materiały WP.PL
TAGI: bitwa na pomidory, tomatina, kolumbia
OCEŃ
0
3
PODZIEL SIĘ
Wiadomosci.wp.plZnajdź nas również na:
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego wydarzenia? wyślij nam zdjęcia
"Zapasy" w pomidorach - zobacz zdjęcia.
| Fernando Vergara
TopNews - najpopularniejsze materiały WP.PL
TAGI: bitwa na pomidory, tomatina, kolumbia
OCEŃ
0
1
PODZIEL SIĘ
Wiadomosci.wp.plZnajdź nas również na:
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego wydarzenia? wyślij nam zdjęcia
Ulice tonęły w pomidorowym sosie
| Fernando Vergara
Ulice utonęły w pomidorowym sosie
Około 4 ton pomidorów zużyli uczestnicy pomidorowej bitwy - tomatiny, która odbyła się w kolumbijskim miasteczku Sutamarchan, około 70 kilometrów na północny wschód od Bogoty.
Święto pomidora i pomidorowa bitwa organizowane są w kolumbijskim miasteczku od sześciu lat. Jej organizatorzy inspirowali się odbywającą się od 1944 roku "wojną pomidorową" w hiszpańskim miasteczku Buniol w autonomicznym regionie Walencji.
Organizatorzy co roku przygotowują do bitwy kilka ton przejrzałych pomidorów. Z kolei uczestnicy przed bitwą zwykle ubierają się w stroje sportowe i zdejmują buty.
W tym roku, choć użytych w walce pomidorów było mniej, niż w poprzednich latach, bitwa była tak samo zacięta jak zawsze. Między uczestnikami panowała jednak atmosfera radości i zabawy, a wiele osób, które wzięły w niej udział, to turyści.
Zobacz także zdjęcia z La Tomatiny w Hiszpanii
http://biblioteczka.wordpress.com/2008/08/04/suszymy-pomidory/
Suszymy pomidory
Posted on 2008/08/04
1 Votes
Okazuje się, że nie tylko młodzież na Przystanku Woodstock uwielbia taplanie się w błocie. Narody południowe – Hiszpanie, Włosi i mieszkańcy Ameryki Południowej uwielbiają pławić się w rozgniecionych pomidorach. Cóż za marnotrastwo!
http://biblioteczka.files.wordpress.com/2008/08/tomatina.jpg?w=640
Są nawet specjalne fiesty – walki na pomidory zwane la tomatinas. Buñol – małe hiszpańskie miasteczko w ostatnią środę sierpnia ściąga ok. 30 tys. amatorów tej zabawy. Podobno obrywa każdy, a ulicami płynie sobie doskonałej jakości… keczup.
http://wiadomosci.wp.pl/gid,14562418,kat,355,title,Tomatina-bitwa-na-pomidory,galeria.html?ticaid=1f1b2
Szanowna Pani Blogerko @MAHONIO Problematyka Smoleńska to nie walka w pomidorach albo taplanie się w błocie jak na Przystanku Woodstock – więc proszę sobie darować wysiłek na poziomie MAGLA atakowania innych Komentatorow na moim Blogu lub podjąć ten rzetelny I w końcu wziąść się solidnie do pracy korzystając z wiedzy.
Pozdrawiam
Albatros…
Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Technologie