Alpejski Alpejski
646
BLOG

Czytelnicy z Niemiec o Polsce i Polakach.

Alpejski Alpejski Rozmaitości Obserwuj notkę 8

Ku pokrzepieniu serc, w imię polsko-niemieckiej przyjaźni i na dobry humor - przytaczam kilka opinii, zamieszczonych przez czytelników "Die Welt".

Od pewnego czasu piszę o tym, że w Niemczech rośnie szacunek zwykłych ludzi dla Polski. Z drugiej strony widać, jak pogłębia się przepaść, pomiędzy usiłującymi wychować politpoprawnego obywatela przedstawicielami mediów i polityki, a opiniami przedstawicieli społeczeństwa. Przypomina to trochę sytuację w Polsce przez ostatnich osiem lat.

Przytaczam kilka opinii zamieszczonych pod artykułem krytykującym Polskę zamieszczonym w „Die Welt”. Artykuł ten pod tytułem Polska wykorzystuje Paryż do anty-imigracyjnej polityki napisał Jörg Winterbauer.

Przytoczę tylko kilka wybranych opinii czytelników zamieszczonych pod artykulem Winterbauera. Z braku czasu, wybrałem z niektórych tylko pojedyncze zdania podsumowujące intencje wpisu danego czytelnika. Przytaczam tylko przykłady pozytywne.

 

Polanski -Te parę lat do emerytury wykorzystam do nauki polskiego. A potem spróbuję wyjechać do Polski, jeśli mnie jeszcze tam wpuszczą.

Manuelf - Ja świetnie mogę zrozumieć polskie stanowisko.

Gast - Niemiecka polityka szuka winnych własnych błędów za granicą.

Schweizer - To jest prawo każdego kraju aby wpierw dbać o swoich obywateli. /-/ Moje najwyższe wyrazy uznania dla Polski. (ktoś odpowiedział na ten wpis - Nie nie prawo! To obowiązek!)

Pirat - Polska robi to, co każdy rozsądny rząd powinien robić w tej sytuacji robić, mieć się na baczności, ograniczać ryzyko, wykluczać grupy ryzyka. Rząd, który w tej sytuacji popuszcza cugli postępuje nierozważnie, a jego urzędnicy nie zasługują na swoje posady.

Urlike - Wkrótce być może będziemy musieli wyemigrować do Czech, Polski. To nie może tak być, że niemieccy politycy, politykom z innych krajów narzucają swoje wizje i przekonania. Na szczęście oni się bronią i ludność ich krajów ma wielkie szczęście, że posiada polityków spełniających wolę swojego ludu.

Fopa – Bardzo dobrze Polsko. Słowianie w czasach tych drastycznych zmian zachowują więcej odwagi i rozumu niż zachodnie kraje. To będzie się wkrótce opłacało.

Jan van Layden - Będę szczery wcześniej robiliśmy sobie, a i ja robiłem sobie żarty z Polaków. Ale pycha z nieba spycha. Teraz mogą sobie Polacy z nas żarty robić. I robią to. Mają do tego prawo. I oni nie będą w tym wystarczająco sarkastyczni.

Miłego dnia!

 

 

 

 

http://www.welt.de/politik/ausland/article148870908/Polen-nutzt-Paris-fuer-Anti-Fluechtlingspolitik.html

Alpejski
O mnie Alpejski

Nie czyńcie Prawdy groźną i złowrogą, Ani jej strójcie w hełmy i pancerze, Niech nie przeraża jej postać nikogo...                                                                     Spis treści bloga: https://www.salon24.pl/u/alpejski/1029935,1-000-000

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości