Dział: Polityka Temat: Katastrofa smoleńska
NIKT oficjalnie do tej pory nie wskazał ani też nie posłużył się dowodem w postaci barometru, jakim był (i jest) wysokościomierz WM-15PB (ВМ-15ПБ) nr 1188008, opisany i udokumentowany oficjalnym materiałem z rosyjskiego śledztwa załączonym jako zdjęcie (niezdigitalizowane) i akt bez tłumaczenia na język polski (z pominięciem prawa)! Patrz raport końcowy KBWLLP - Załącznik nr 4 - technika lotnicza i jej eksploatacja str. 312 (695).
Swoją drogą, czy ktoś formalnie związany z tzw. katastrofą smoleńską publicznie zadał sobie albo nam pytanie, dlaczego odrębne śledztwo prowadzi Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej, skoro lot wspólnie uznano za "cywilny", przyjęto konwencję chicagowską, MAK "tworzy", a KBWLLP "przepisuje i dopisuje" itd.? Ja sobie zadałem, otrzymując odpowiedzi od często nieżyjących już prawych ludzi, którzy tylko dokumentując system Aviakoru w Samarze (Deripaska) rekonstrukcji samolotów Tu-154 z wersji B czy B-2 i ich odbudowy (remontu) w oparciu o odzyskiwane elementy i części do wersji M Lux (https://youtu.be/Cge4B7nY0S8, http://anatomia-wybuchu.salon24.pl/772916,od-foteli-do-kadluba-i-przez-silnikowy-wal-czyli-anatomia-wybuchu, https://youtu.be/6ugFhLUA4oM), narazili się zwykłym bandytom legitymującym się pracą dla kilku tajnych służb.
Śledczy Ministerstwa Obrony FR przesyłają raport - podpisany dokument protokolarny, w składzie: В.А. Зотов, Р.Р. Султанов, Е.В. Вахрушев, А.В. Супружников, А.Ф. Корбут, П.Г. Сковытин, А.И. Рогаль, И.Н. Зелинский. Może by tak przesłuchać Panów na okoliczności jak niżej?
Dokument bardzo szczegółowy, jeśli chodzi o opis faktyczny doskonałego BAROMETRU (! tak odtąd będę nazywał trwały doskonały mechaniczny wysokościomierz barometryczny WM-15PB, a dlaczego doskonały to odrębna notka na temat jego rysunku przypominającego mechanizm i mechanikę Łągiewki!), a śledczy "mydlą się"(!) w odczycie zapisanej na nim (i zamrożonej na dany moment już na trwale po "przekręceniu się" na polance przed XUBS i po kolejnej zmianie - zmniejszeniu - ciśnienia atmosferycznego i wjeździe windą na 7 piętro podmoskiewskiego budynku MO FR dodatkowo) WYSOKOŚCI [patrz str. 327 (695)], więcej NIE PODAJĄ JEJ, czyli NIE ODCZYTUJĄ JEJ WPROST w LICZBIE METRÓW nad XUBS (czytając, domyślam się, że czekając na oficjalne pytanie w tej sprawie, bo przecież idiotami nie są), nie pozostawiając komentarza!
No, ale my Polacy z kolei nie jesteśmy przecież ani technicznymi laikami ani ignorantami, by nie odczytać sobie WYSOKOŚCI z przyrządu WM-15PB (ВМ-15ПБ) nr 1188008, wynoszącej 15 596m (!!! piętnaście kilometrów i pięćset dziewięćdziesiąt sześć metrów !!!) - zdjęcie j/w i tutaj: http://kizak.web-album.org/photo/1772555,tu-154m-klucz-tech
CO TO FAKTYCZNIE BAROMETRYCZNIE OZNACZA? Odp: BAROMETR nr 1188008 zarejestrował PODCIŚNIENIE poniżej 100 hPa! Nie jest tu w tej chwili ważna dokładna wartość podciśnienia (można habilitować się, ale po co?), ale sam fakt! WM-15PB to "niemy" mechaniczny REJESTRATOR PODCIŚNIENIA, które zanotował je, kiedy już rejestratory elektryczne nie mogły go i nie miały nawet prawa, tracąc wcześniej zasilanie (detonacja i deflagracja), go zarejestrować! TAK, to jest jeden (z trzech przyrządowych poza termometrami i wariometrem) z dowodów na WYBUCH o charakterze TERMOBARYCZNYM!
Jak zauważa rzeczowo jeden biegły "z punktu patofizjologii, najbardziej prawdopodobną przyczyną był wybuch termobaryczny na zewnątrz samolotu w momencie 'dodawania gazu'. Oczywiście jest mało oficjalnych danych dot. ciał, np. porządnie zrobionych sekcji zwłok uwzględniających nie tylko badanie 'złamań i urazów', ale też badań tkankowych, ale sam fakt 'nadreprezentacji' rozedmy płuc u młodych zdrowych osobników daje wiele do myślenia. Taki wybuch termobaryczny mógł być wypadkiem a nie zamachem [szczerze mówiąc nawet trudno mi sobie wyobrazić "zamach termobaryczny", choć na upartego ...]"
Dobrze, dobrze, ale co to znaczy wypadek (w zestawieniu z zamachem)? A "wypadek" to niby skąd się pojawił? Tak sobie termobarycznie wybuchło wypadkowo, jak w samochodzie to nieraz bywa z instalacją klimatyzacji (zmieszanie freonów), gazu LPG, czy zagotowanym akumulatorem (H). No tak, wszystko jasne, ale w każdym z tych przypadków jest jakaś przyczyna tkwiąca w mniej lub bardziej świadomym działaniu człowieka o charakterze SABOTAŻU TECHNICZNEGO. To, że w polskim kodeksie karnym penalizowany jest jedynie sabotaż komputerowy (art. 269 kk) jest odrębnym tematem.
Pozostaje jeszcze jedna odpowiedź i jedno pytanie kierowane nie tylko do @Kenam, ale i do tych którzy "nie chcą" wybuchu (odp: nikt nie majstrował ani młotkiem ani majzlem przy przyrządzie - nie ma żadnych zewnętrznych śladów ingerencji - przekręcił sam skalę po prostu po kolejnym spadku ciśnienia!). Skąd pochodzi i gdzie można zobaczyć oryginał zdjęcia j/n wysokościomierza WM-15PB (ВМ-15ПБ) nr 1188008 spoczywającego w rękach jakiegoś wojskowego (w czyich rękach?)???
Zdjęcie za @Kenam. Kolega koniecznie potrzebował znaleźć "młotek i majzel" by nie zauważano PODCIŚNIENIA?
O matactwie MAK i KBWLLP na potrzeby UASC i za wstawiennictwem Departamentu Handlu US w zakresie "PAR + ILS"
Komentarze