Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
1076
BLOG

Włączenie umysłu do fizyki

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 135

Kto nie ma wrogów … nie ma też przyjaciół. Tak mówią. I zapewne jest w tym sporo racji. Z drugiej strony, żeby mieć wrogów, trzeba na to zapracować. Zatem zabieram się do pracy. Notki winny pojawiać się regularnie, inaczej wrogowie odejdą … i będzie klapa. Dobrze jest jednak nie tylko utrzymywać istniejącą już armię wrogów w gotowości bojowej, ale także przysparzać sobie nowych wrogów. Inaczej grozi zastój. Co niniejszym robię.


Zapisałem się więc do brytyjskiego Society for Psychical Research.


THE SOCIETY for Psychical Research was set up in London in 1882, the first scientific organisation ever to examine claims of psychic and paranormal phenomena. We hold no corporate view about their existence or meaning; rather, our purpose is to gather information and foster understanding through research and education.


Myślę, że blogerzy Bjab, Deda i Tichy, nie mówiąc już o Eine, się z tego ,powodu ucieszą. Będzie o czym plotkować w towarzystwie.


Mało tego, złożyłem deklarację członkowską do Parapsychological Association. Żeby zostać członkiem trzeba mieć poręczenie od dwóch „Professional members”. Poręczenia napisali mi


1) Dean Radin, President, Parapsychological Association (skrzypek)

  1. Walter von Lucadou (fizyk i psycholog)

Czekam na decyzję ciała przyjmującego.


Jestem więc na dobrej drodze w para-przepaść. Jako mój pierwszy krok na tej drodze powróżyłem sobie z Księgi Przemian. Wyszedł heksagram 15 ze zmiennymi liniami 2,3,6. Według wersji Pu R'Tsy Yanga oznacza to m.in. że mam być umiarkowany:


Obraz:


Góra w środku ziemi. Skromność l umiar. Wybraniec pomniejsza to co wielkie l powlększa to co małe, doprowadzając wszystko do właściwych wymiarow.


Osąd:


Umiar prowadzi do sukcesu. Człowiek umiarkowany doprowadza sprawy do pożądanego finału.... Jeżeli istnieje jakieś działanie, do którego szczególnie się nadajesz, nie rozkoszuj się nim, nie rób planów, nie fantazjuj. Jest to dar od Boga. Po prostu zajmij się tym.


A zmienna linia 6:


Wołające umiarkowanie. Należy użyć armii do podporządkowania własnych ziem.


No dobra, użyję armii. Tylkow osądzie stoi: „Jeżeli istnieje jakieś działanie, do którego szczególnie się nadajesz”. Czy ja się do para-działania nadaję?


Hmmm.... Może się nie nadaję? Może nadaję się kwantowych fraktali i fikających nakrętek, zaś do pogranicza fizyki, filozofii, psycho-Bóg-wie czego, może się nie nadaję? Może Bjab i Tichy ma rację czekając aż powienie mi się noga? Może Eine ma rację mając cichą nadzieję, że Bóg mnie pokarze i nauczy nie pchać palca między drzwi nie dla mnie przeznaczone?


Serio się nad tym zastanowiłem. I oto do jakiego wniosku doszedłem: JEST NADZIEJA! I o tej nadziei niniejsza notka.


A oto jak odkryłem, że może się jednak nadaję. Odkryłem zerkając w odległą przeszłość.


W lipcowym numerze z roku 1994 prestiżowego czasopisma (bodaj „najprestożowszego”) Physical Review A (Volume 50, Number 1) ukazał się artykuł p.t. „Theoretical model of a purported empirical violation of the prediction of quantum theory”. Artykuł ten zawierał bardzo wielkie herezje. Trudno zrozumieć czemu takim herezjom pozwolono się ukazać drukiem. Może dlatego, że autor artykułu, Henry P. Stapp, był znanym i szanowanym fizykiem z bardzo zasłużonego amerykańskiego rządowego Lawrence Berkeley Laboratory.

image



Na czym polega herezyjność? Jest nieco ukryta. Można zacząć coś podejrzewać patrząc na cytowaną literaturę:


image


Widzimy tu Journal of Scientific Exploration i Parapsychological Journal. Skandal to niesamowity. A o co idzie? W środku artykułu znajdujemy taki fragment:


According to the report in Ref. [8], it would appear that in certain experimental situations willfull human acts, selected by pseudorandom numbers generated at one time, can shift, relative to the randomness predicted by normal quantum theory, the timings of radioactive decays that were detected and recorded months earlier on floppy discs, but that were not observed at that time by any human observer.


Pozycja [8] w spisie literatury to artykuł H. Schmidta. Ale czy na pewno? Zaglądamy do czasopisma i co widzimy?


PK with Prerecorded Random Events and the Effects of Preobservation


Schmidt, Helmut, Stapp, Henry, The Journal of Parapsychology


Widzimy, że Stapp jest współautorem. Tylko w artykule do Physical Review nie przyznał się do tego. Być może tak mu zresztą doradził redaktor naczelny.




No dobrze, ale co to ma wspólnego ze mną?


A ma. Bowiem w tymże roku prowadziłem bardzo obszerną korespondencję ze Stappem. Nie wiedziałem wtedy, że parał się parapsychologią. Wiedziałem natomiast, że parał się związkiem fizyki z umysłem, ze świadomością. Pomogłem mu w przygotowaniu artykułu p.t. „The Integration of Mind into Physics”. Napisał do mnie na końcu cztero-stronicowy list tak się zaczynający:


image


Ten artykuł Stappa znalazł się w materiałach konferencji „Fundamental Problems of Quantum Theory”, zorganizowanej prze New York Academy of Sciences, na cześć J. A. Wheelera, która miała miejsce 18-22 czerwca 1994 w Baltimore. Opublikowane materiały konferencji można sobie „wypożyczyć” z archive.org. Artykuł Stappa o „włączeniu umysłu do fizyki” kończy się podziękowaniami dla mnie:


image


Co mnie utwierdza w przekonaniu, że się do problemu nadaję i że oto nadszedł czas by zabrać się za rozwiązanie problemu co go napocząłem przed laty. Z umiarkowaniem ale i nie wahając się by użyć armii – kiedy zajdzie potrzeba.

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie