Prezes Zarządu Prezes Zarządu
108
BLOG

Transportowy biznes

Prezes Zarządu Prezes Zarządu Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Streszczenie artykułu:

Polskie samochody zawsze były chętnie nabywane. Warto zastanowić się nad odbudową polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Będzie to szansa na nowe stanowiska pracy w Polsce a modułowy system konstrukcji zdecydowanie obniży koszt samochodu oraz jego eksploatacji.

 

Abstract:

Polish cars were always eagerly purchased. Consider restoration Polish automotive industry. It will be a chance for new jobs in Poland and modular design strongly reduces the cost of the car and its operation.

 

Résumé :

Voitures polonaise ont été achetées toujours avec impatience. Considérer l’industrie automobile polonaise de restauration. Ce sera qu'une chance pour de nouveaux emplois en Pologne et de la conception modulaire a fortement réduit le coût de la voiture et son fonctionnement.

 

Zusammenfassung:

Polnische Autos waren immer eifrig gekauft. Betrachten Sie polnische Automobilindustrie Restaurierung. Es wird sein, dass eine Chance für neue Arbeitsplätze in Polen und modulare Bauweise stark reduziert die Kosten für das Auto und seinen Betrieb.

 

Аннотация:

Польские автомобили всегда охотно были приобретены. Рассмотрим восстановление польской автомобильной промышленности. Это будет шанс для новых рабочих мест в Польше и модульная конструкция сильно уменьшает стоимость автомобиля и его эксплуатации.

 


Transport jest dziedziną, która wymaga sporej liczby kierowców, całą rzeszę logistyków oraz mechaników zdolnych błyskawicznie przywrócić sprawność parku samochodowego. Transport samochodowy ma do siebie to, że generuje kolejne stanowiska pracy i tutaj warto zastanowić się nad przywróceniem produkcji polskiego samochodu.

image

Prototyp polskiego producenta, http://mklr.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201302/1360942263_by_Norbi97.jpg?1360945685

Warto zastanowić się, jaki ten samochód ma być - bo te renomowanych producentów po prostu ulegają wypadkom, biorą udział w drogowych karambolach, bywają przeładowywane go granic nieprzyzwoitości i bardzo dużo kosztują w codziennej eksploatacji.

Jeżeli tak spojrzymy na transport - to otwiera się droga dla polskich konstruktorów - samochód powinien być tani w produkcji, łatwy w odbudowie i oszczędny w zużyciu energii do napędu.

Obniżenie kosztu konstrukcji widzę we wprowadzeniu znacznej unifikacji konstrukcji. Sprawdza się napęd na cztery koła. Sam samochód powinien mieć możliwość uzyskiwania dużych przyspieszeń przy początkowej prędkości rzędu 70-90 km/h do około 120-140 km/h i nie musi pokonywać trasy z prędkością przekraczającą 140 km/h

Silnik powinien być oszczędny w zużyciu energii - warto zastanowić się nad paliwami alternatywnymi do paliw ropopochodnych. Sprawdzają się pojazdy zasilane energią elektryczną.

Posiadają bardzo interesujące parametry eksploatacyjne i warto zastanowić się nad sposobem uzupełniania baterii akumulatorów. Być może alternatywnym rozwiązaniem będzie wymiana baterii samochodu na naładowaną - co powinno skrócić czas ładowania (wymiany baterii pustej na doładowaną prawidłowo) do kilku minut.

W mojej ocenie zastosowanie modułowej konstrukcji samochodu powinno pozwalać na wymianę zużytych elementów na nowe, o prawidłowych parametrach. Ujednolicenie poszczególnych podzespołów powinno obniżyć koszt produkcji części zamiennych a sama technologia montażu powinna ograniczać koszt naprawy do niezbędnego minimum.

Myślę, że takie kompleksowe opracowanie polskiego pojazdu powinno dać nam nowe miejsca pracy i generować obrót gospodarczy - ale też generujący zyski dzięki pracy takiego pojazdu na rzecz właściciela.

image

Prototyp polskiego producenta, https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/FSM_Beskid_106_-_Muzeum_w_Chlewiskach.jpg

W ślad za nowym, narodowym pojazdem powinny pójść inwestycje w możliwość parkowania w każdych warunkach a czas eksploatacji pojazdu powinien być możliwie długi dzięki możliwości wymiany poszczególnych elementów konstrukcji i nadwozia, i podwozia.

Warto też odkreślić, że modułowy system budowy samochodu powinien pozwalać na dopasowanie konstrukcji pojazdu do indywidualnych potrzeb jego użytkownika. Ramowa konstrukcja pozwalałaby na swobodną stylistykę samego nadwozia bez konieczności zmian w konstrukcji podstawowych elementów tej konstrukcji.

Poszczególne podzespoły mogłyby wykonywać nasze, polskie przedsiębiorstwa kooperujące z montownią pojazdów dając jednocześnie kolejne miejsca pracy a typizacja konstrukcji obniżałaby cenę do takiego poziomu, że gotowy pojazd byłby konkurencyjny na światowym rynku motoryzacyjnym.

Lecz żeby tak było, trzeba zabrać się za sporządzenie odpowiednio przygotowanych projektów, odbudować ośrodki badania jakości pojazdów oraz ich podzespołów.


Samo nie zrobi się nic, ale jeżeli wielu weźmie się za pracę, to wyniki byłyby widoczne już w krótkim czasie. Samochód tani jako inwestycja, bardzo prosty w obsłudze, funkcjonalny i łatwy w naprawie - ma szansę podbić rynki światowe. A że będzie krzyk - trudno. Na razie to usiłują zakrzyczeć polską rację stanu.





nauczyciel zawodu i praktyk

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka