BRoman BRoman
247
BLOG

Moja Konstytucja

BRoman BRoman Polityka Obserwuj notkę 13

Znicze płoną przed siedzibą Trybunału Konstytucyjnego :))

Ktoś umarł, zginął, wypadek... nie, to ciąg dalszy propagandowej agitki i jajcarskiej hucpy.

Zbliżenie kamery na płonące znicze, powaga, dramat sytuacji itp. sztuczki telewizyjnych magików.

Na wszystkich kanałach i za granicę, niech mają (...)

Tu umiera demokracja.  Naród cierpi, a zachód bezczynnie patrzy i nie reaguje. :))

Wstydzili się na tyle, że nie wiadomo kto, kiedy i w jakiej intencji te znicze, może sami przynieśli ? Jakie to ma znaczenie dla tego wyreżyserowanego newsa...

Ostatnio pewne kręgi polityczne GTW, wylansowały modę na okazywanie swoich  Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, wydanej w formie papierowej. Machali tymi książeczkami przed kamerami telewizyjnymi i sugerowali swoim przeciwnikom politycznym, że oni świetnie znają jej zapisy, rozumieją ich znaczenie i gotowi są bronic zapisów jak niepodległości.

To jedynie oni, najnowocześniejsi i najeuropejscy wiedzą czego bronią i o co walczą.

Zdziwienie moje jednak wywoływał drobny, aczkolwiek wielce znaczący szczegół. Wszystkie te piękne, schludne i czyste publikacje Konstytucji, sprawiały widok przedmiotów nowych i nieużywanych. Były takie śliczne, że aż szkoda by było je w praktycznym celu stosowac .

Twarde okładki, aż odpychały swoją  niepraktycznością i wskazywały jednoznacznie na ich faktyczny cel, czyli element dekoracyjny.

Wyciągnąłem z szuflady "Moją Konstytucję", bardzo zniszczoną, pozapisywaną , z licznymi uwagami na marginesie. Pomięte kartki zaświadczały o tym, że jej właściciel posługiwał się nią wielokrotnie w przeciągu okresu kilkunastu lat.

Pamiętam ileż to razy w moich sporach prawnych, przywoływałem kolejne artykuły i zapisy Konstytucji ; sędziom, prokuratorom, Rzecznikowi Praw Obywatelskich, ubezpieczonych, konsumenckich, Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, Trybunałowi Praw Człowieka w Strasburgu, ministrom, premierom  itp, itd ... i nic.

A oni od jednych, do drugich. Że ważne, że słuszne , a efekty jak za komuny ... z książeczką skarg i zażaleń w sklepie osiedlowym.

Wszyscy ci, wysokiej rangi urzędnicy "Państwa Teoretycznego" dawali mi jasno do zrozumienia, jaki jest ich rzeczywisty stosunek do niej.

Moją można , sobie chociaż podetrzec...

Praktyczna jest.

 

BRoman
O mnie BRoman

Człowiek głoszący prawdę

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka