doku doku
116
BLOG

Towar tani i wysokiej jakości

doku doku Ekonomia Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Zauważyłem, a nawet poproszono mnie, żebym precyzyjnie wyłożył znaczenie pojęć "tani" i "wysoka jakość". Troszkę mnie to zaskoczyło, ale może niesłusznie - nie wszyscy są tak inteligentni jak ja.

"Tani"ma dwa znaczenia: Towar jest "tani", jeśli: 1) ma niskie koszty wytworzenia lub 2) ma cenę niszą niż średnia cena rynkowa podobnych towarów.  

 "Wysoka jakość" ma wiele znaczeń, ale nam wystarczy jedno do zrozumienia połączenia ze słowem "tani": "Wysoka jakość" to trwałość i bezawaryjność, którą można wyrazić w jednostkach czasu. 

Teraz przykład: X jest tani i wysokiej jakości, bo kosztuje 2 zł (a nie 3 zł, jak inne podobne), a wystarcza na 3 lata (a nie na 2 lata, jak inne podobne).


doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka