niewiadoma niewiadoma
54
BLOG

Czy brakuje mądrych ludzi?

niewiadoma niewiadoma Rozmaitości Obserwuj notkę 2

Zastanawiam się ostatnio, kto w moim otoczeniu jest mądry i czy jego mądrość jest dla mnie dużą wartością. Mądrość jest dla mnie wartością, ogromną, poszukiwaną. Wyłuskuję w otoczeniu fragmenty mądrości u różnych osób i w różnych książkach. 


Zachowanie w różnych okolicznościach, słowa, emocje, samokontrola, dystans lub brak życiowego dystansu, stosunek do siebie (nadmierna miłość-własna lub skromność), a w końcu - uczuciowość, poglądy, światopogląd i postawa wobec innych światopoglądów. 


Z rozsypanych po ludziach kawałkach mądrości sklejam zapewne jakąś własną mozaikę. Może warto by ją było obejrzeć?


Spotkałam kiedyś dziwnego człowieka, to znaczy innego. Na tyle innego od reszty znanych mi osób, że go zapamiętałam. Nie było to odczucie pozytywne czy negatywne, raczej po prostu zastanawiające. W krótkim spotkaniu spostrzegł rzeczy, których nie powinien był widzieć, a jednak... Być może nie powinien był mi mówić, nawet jeśli widział, a jednak... Czy to było mądre? Krzywdy mi nie zrobił, dał mi do myślenia. Dał mi temat do rozmowy. Zasiał ziarno?


Jego zdaniem mądrość, jedyna mądrość, która zasługuje na to miano, wiąże się ze znajomością mądrości Bożej. Dla niego stopień naukowy, umiejętności interpersonalne, znajomość języków, prawa i polityki - nie są wystarczające, nie robią na nim wrażenia. Dla niego interesujący jest ten człowiek, który poznaje Boga. Dla niego kryterium wyszukiwania takich fragmentów mądrości w drugim człowieku jest kryterium obecności Boga w jego życiu i postawie. 


Czy brakuje nam mądrych ludzi? 

Jeśli brakuje - to szukamy. Jeśli szukamy - w końcu znajdziemy.

Tyle, że znajdziemy ich nie pośród tych, o których jest głośno i którzy są popularni.

Raczej pośród tych mniej lub bardziej ukrytych. 



niewiadoma
O mnie niewiadoma

Przyglądam się światu na krótkim spacerze przez góry i doliny.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości