elig elig
274
BLOG

Niepokój

elig elig Polityka Obserwuj notkę 3

   Uważałam lipcowe weta prezydenta Dudy za błąd, ale nie histeryzowałam z ich powodu.  Sądziłam, że spotkania prezydenta z Jarosławem Kaczyńskim to normalne konsultacje robocze.  Irytowała mnie tylko celebra, jaka im towarzyszyła.  Traktowano je jak jakieś negocjacje przywódców mocarstw.  Prawdziwy niepokój odczułam dopiero wczoraj - po konferencji prasowej przywódców Zjednoczonej Prawicy.  Relacja PAP z niej zatytułowana była "Kaczyński: Zjednoczona Prawica jest rodziną, w której jest także prezydent" {TUTAJ

(link is external)}.  Konferencja ta miała miejsce w sobotę 21.10.2017 - dzień po czwartym spotkaniu Dudy z Kaczyńskim, które nie doprowadziło do porozumienia.  Według informacji PAP:

  "Zjednoczona Prawica jest rodziną, która idzie drogą prowadzącą do sukcesu Polski; jestem przekonany, że w tej jedności uczestniczy prezydent Andrzej Duda - podkreślił prezes PiS Jarosław Kaczyński. Jak ocenił nie wszystko, co czyni obóz rządzący jest "doskonałe" i zapowiedział "korekty". (...) Zapewnił, że obóz rządzący jest "ciągle razem" i idzie tą drogą, która została wybrana ponad dwa lata temu i która - według niego - prowadzi do "sukcesu". Jak zaznaczył, nie chodzi o sukcesy partii, tylko o sukcesy Polski. Wskazał m.in. na rozwój społeczny i poprawę sytuacji społecznej, rozwój gospodarczy oraz porządkowanie "różnych dziedzin" życia publicznego. "Robimy to i z satysfakcją - a jednocześnie ogromną wdzięcznością - zauważamy, że to ma społeczne poparcie" - zaznaczył Kaczyński.
   Wyraził też przekonanie, że w jedności obozu uczestniczy także prezydent Andrzej Duda. "Jesteśmy jedną rodziną, idącą w jednym kierunku" - zaznaczył. Relacjonując piątkowe spotkanie z prezydentem dotyczące projektów prezydenckich ustaw o Krajowej Radzie Sądownictwa i Sądzie Najwyższym, Kaczyński poinformował, że zwracając się do Dudy powiedział "no cóż, jest między nami pewien kryzys". Prezydent miał odpowiedzieć "nie, to jest tylko taki mały spór w rodzinie".(...)
  Również lider Solidarnej Polski, minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro przekonywał, że Zjednoczona Prawica "jest razem" i dzięki temu może realizować "wielki projekt dobrej zmiany" w Polsce.  (...)
 Także lider Polski Razem, wicepremier Jarosław Gowin podkreślił, że jedność Zjednoczonej Prawicy jest faktem. Dodał, że obóz rządzący nie tylko zachowuje jedność, ale również się rozszerza.
   Przypomniał, że na listopadowym kongresie Polski Razem, Zjednoczona Prawica rozszerzy się o nowe środowiska: republikańskie, wolnościowe, chrześcijańsko-demokratyczne i samorządowców, które "dostrzegają w działaniach rządu szansę dla swoich małych ojczyzn".".

  No dobrze, jeśli wszystko idzie tak wspaniale, to po kiego grzyba trzeba było organizować tę konferencję?  Jakoś przez prawie dwa lata można się było obejść bez takich "pokazówek"?  Zaczęłam się martwić, gdyż wydaje mi się, iż konferencja ta - to dość rozpaczliwa próba zaklajstrowania realnych podziałów w obozie władzy PiS.  Chciałabym się mylić, lecz takie właśnie jest moje zdanie.

elig
O mnie elig

stara, tłusta, goła i wesoła (http://naszeblogi.pl/blog/196) (http://niepoprawni.pl/blog/6206)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka