https://warszawa.naszemiasto.pl/marsz-pamieci-w-warszawie-oddamy-hold-ofiarom-likwidacji/ga/c1-3798133/zd/21099259
https://warszawa.naszemiasto.pl/marsz-pamieci-w-warszawie-oddamy-hold-ofiarom-likwidacji/ga/c1-3798133/zd/21099259
Eternity Eternity
200
BLOG

Warszawiacy obchodzą Pamięć 22 lipca 1942 r.

Eternity Eternity Społeczeństwo Obserwuj notkę 33


Cyt: Dziś w Warszawie po raz dziesiąty Marsz Pamięci 22 Lipca upamiętni ponad 250 tysięcy żydowskich mieszkańców Warszawy, którzy w lecie 1942 r. zostali wywiezieni do obozu zagłady w Treblince. Tegoroczny Marsz rozpocznie się o godz. 18 przed pomnikiem Umschlagplatz.

Dziś w Warszawie, odbędzie się Marsz Pamięci (szczegóły w poście poniżej). Ze względów zdrowotnych, nie dam rady w nim uczestniczyć, ale ktoś w moim imieniu, zawiesi wstążki, które jakiś czas temu przygotowałam. Na wstążkach, są Wasze imiona, wymieniłam kraje w których mieszkacie, miasta- chciałam, abyście mogli choćby w ten sposób, łączyć się w pamięci o Tych, którzy szli....

I chciałabym w tym miejscu parę słów o sobie. Część osób tu zgromadzonych, zna mnie od wielu czy bardzo wielu lat osobiście, dla innych, jestem niemal anonimowa.
Tak, bardzo lubię i szanuję Naród Żydowski- Żydów.
Kocham Starego Doktora- Janusza Korczaka.

Tak, to prawda, że moje nazwisko jest ściśle związane z Korczakiem, z TYM Korczakiem. To była moja decyzja będąca konsekwencją bardzo trudnej sytuacji formalno-administracyjnej.
Korczaka kochałam odkąd pamiętam, najpierw był "Król Maciuś I", potem film "Korczak" a potem marzenie jeszcze wówczas niemal dziecka, by choć na chwilę mieć takiego tatę jak Korczak.

Po latach, będąc na studiach, odnalazłam tą, która mnie urodziła...ponoć jej babka(czyli moja prababka) była Żydówką i musiała zmienić nazwisko na "bardziej polskie"...niby widziałam jakieś stare papiery, ale to dla mnie bez znaczenia.

Zawsze, zapewne w jakiś irracjonalny sposób czułam się dzieckiem Korczaka i tak już pozostanie. I mam na to papiery ????


Wspomnienia, autor: Anna Korczakow

Dodatkowe info:
https://waw4free.pl/wydarzenie-84859-marsz-pamieci-22-lipca-1942

Zobacz galerię zdjęć:

Przymusowa deportacja do getta warszawskiego Wikipedia
Przymusowa deportacja do getta warszawskiego Wikipedia
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo