Internet
Internet
Eternity Eternity
1842
BLOG

Trolle wyszły ze swoich jaskiń i przeniosły się do Internetu

Eternity Eternity Społeczeństwo Obserwuj notkę 48

W przeciwieństwie do mitologicznych stworzeń z wczesnego skandynawskiego folkloru, internetowe trolle są prawdziwe, a radzenie sobie z nimi nigdy nie jest przyjemnym doświadczeniem.

Troll internetowy, zgodnie z definicją Wikipedii, to:

"...osoba, która zamieszcza podburzające, nieszczere, dygresyjne, obce lub nie na temat wiadomości w społeczności internetowej (takiej jak grupa dyskusyjna, forum, czat lub blog), z zamiarem sprowokowania czytelników do emocjonalnych reakcji lub manipulowania percepcją innych".

Mówiąc prościej, troll internetowy to ktoś, kto czerpie ogromną przyjemność z bycia nieznośnym palantem w sieci.

Im więcej osób ich zaczepia, tym lepiej. Trolle rozwijają się dzięki sarkazmowi i obelgom, i są obecne tak długo, jak długo istnieje Internet.

Niestety, dzisiejsze trolle stały się znacznie bardziej złośliwą siłą nienawiści niż pierwotni żartownisie, którzy byli dominujący w latach 90. Obecnie, 41% Amerykanów doświadczyło jakiejś formy nękania w sieci.

Co więcej, liczba poważnych przypadków, takich jak cyberprzemoc, groźby fizyczne, prześladowanie, molestowanie seksualne itp. stała się niestety bardziej powszechna.

Dlatego właśnie dzisiejszy temat jest niezbędny.

W tym poście zobaczysz, jak rozpoznać, że masz do czynienia z internetowym trollem, i znajdziesz listę wskazówek, które możesz dodać do swojego arsenału, abyś był gotowy do radzenia sobie z nonsensem od razu i chronił swój spokój ducha.

Znaki ostrzegawcze, że masz do czynienia z trollem internetowym

Niektóre z sygnałów ostrzegawczych świadczących o tym, że masz do czynienia z trollem to m.in:

Ślepota na dowody: Trolle są notoryczne w ignorowaniu faktów i albo podwajają swoje stanowisko, albo przekierowują na inny temat.

Wyzwiska: Internetowe trolle nie są znane ze swojej kreatywności. Często chwytają się najnowszej modnej obelgi i używają jej w każdej sytuacji. Witaj, "Karen".

Przekierowywanie tematów: Jest to stara technika trollingu, która jest nadal obecna na czatach i forach. Trolle lubią robić uwagi nie na temat, aby odwrócić uwagę od dyskusji. Zamieszczają również niepowiązane z tematem obrazki lub memy.

Kondensujący ton: "Dlaczego jesteś zły, bracie?" Trolle uwielbiają podsycać ogień, a następnie zachowywać się lekceważąco, gdy ludzie stają się wściekli, co tylko wyzwala większą frustrację. I oni o tym wiedzą.

Wyolbrzymianie: Podczas gdy większość ludzi używa słów, które nie są absolutne, dla trolli nie ma płaszczyzny pośredniej. Wszystko musi być na skrajnym końcu spektrum. Zamiast mówić "często" lub "czasami", będą mówić "zawsze" lub "nigdy".

Jest coś takiego w anonimowości internetu, co wydobywa z trolli to, co najgorsze.

Większość z nich nie odważyłaby się na bezpośrednią konfrontację twarzą w twarz. Ale przez ekran komputera nie ma żadnych realnych konsekwencji, które sprawiłyby, że dwa razy zastanowiliby się, czy dać upust swojej wewnętrznej paskudności.

Pokonaj internetowych trolli dzięki tym 10 technikom

Trolle nie są wybredne - biorą na cel osoby prywatne, firmy, celebrytów, polityków... jak kto woli. Jeśli jesteś w Internecie, jesteś dla trolla zwierzyną łowną.

Oto jak możesz ich uciszyć.


1. Nie karm trolli

Klasyczne internetowe porzekadło wciąż ma rację bytu. Trolle rozwijają się na emocjonalnych reakcjach na ich prowokacje.

Może być trudno się powstrzymać, ale nie dolewaj paliwa do ognia.

Jeśli nie będziesz się angażować, troll, miejmy nadzieję, pójdzie dalej.

2. Bądź szefem! Trolle nie są dozwolone

Jeśli jesteś odpowiedzialny za platformę - czy to profil w mediach społecznościowych, forum dyskusyjne, blog, etc. - potrzebujesz listy jasnych wytycznych, które zawierają politykę "no trolling".

Wdrażanie tych zasad zapewnia bezstronność. Jeśli ktoś jest zły, że jego komentarz został usunięty, możesz wskazać na swoją politykę i powołać się na jej naruszenie jako przyczynę usunięcia.

Na przykład, zobacz, jak Biblioteka Kongresu określiła jasne wytyczne w swojej polityce komentarzy i postów:

3. Dodaj moderatorów do swojego spisu

Zarządzanie pojedynczym, małym blogiem lub profilem w mediach społecznościowych to jedno, ale jeśli masz setki lub nawet tysiące postów i dużą inwazję trolli, czas wezwać wsparcie!

Zespół moderatorów to opłacalna inwestycja, jeśli sam nie jesteś w stanie nadążyć za naporem trolli.

Mogą oni weryfikować komentarze i zajmować się osobami łamiącymi zasady, dzięki czemu Ty możesz skupić swoją uwagę na innych zadaniach.

Jeśli nie masz środków lub funduszy na zatrudnienie moderatorów, sprawdź niektóre z narzędzi dostępnych na różnych platformach:

4. Jeśli nie możesz zignorować trolli, nazywaj ich B.S.

Trolle nie są zainteresowane prowadzeniem cywilizowanych, racjonalnych rozmów. Ich argumenty nie są logiczne, a już na pewno nie są silnymi dyskutantami.

Zachowaj spokój i po prostu poproś o fakty i źródła na poparcie swoich bezpodstawnych twierdzeń.

Szanse są takie, że nie będą mieli żadnych i zamilkną. Wszystko, czego naprawdę chcieli, to gorąca, pełna pasji debata, a ty im tego odmówiłeś.

Za każdym razem, gdy robią dzikie oświadczenie, odeprzeć go z uprzejmą prośbą o dowody.

5. Zabij ich życzliwością

Trudno jest odpowiedzieć na nienawiść z życzliwością. Ale ponieważ trolle zwykle szukają walki, reagując z przeciwnym podejściem często zatrzymuje je w ich torach.

Jeden szczególnie podnoszący na duchu przykład został opublikowany na Funny Side of Tumblr. Wymiana zdań rozpoczęła się od wściekłej matki, która zaatakowała kogoś za to, że "sprawił, że jej dziecko zachorowało", ponieważ młodzież badała swoją tożsamość płciową.

Zamiast odwzajemnić gniew, stając się defensywnym, użytkownik zareagował życzliwością, nawet komplementując i ostatecznie łącząc się ze zdenerwowaną matką i odpowiadając na jej pytania.

To, co zaczęło się od słów: "Moje dziecko jest chore z twojego powodu!", zakończyło się słowami: "Niech cię Bóg błogosławi, jeśli będę miała więcej pytań, mogę ci je zadać".

Użytkownicy Tumblra okazali uznanie dla sposobu, w jaki sytuacja została rozproszona:

Warto zauważyć, że nie powinien to być oczekiwany rezultat. W tym przypadku, agresywność pochodziła z miejsca strachu i zamieszania, ale w większości innych przypadków, trolle nie będą się kręcić w pobliżu.

Mimo to, nie zaszkodzi okazać odrobinę życzliwości. Możesz zrobić różnicę w czyimś życiu.

Ta rozmowa zakończyłaby się o wiele inaczej, gdyby złość spotkała się z większą złością.

6. Rozbrój ich humorem

Podobnie jak w przypadku życzliwości, trolle zazwyczaj nie są przystosowane do reagowania na humor. Ich celem jest doprowadzenie ludzi do szału, a nie rozśmieszenie ich.

Śmiech to kryptonit trolli.

Jeśli potrzebujesz inspiracji, jak walczyć z trollami za pomocą humoru, sprawdź Twitter Wendy's.

Marka ta stała się znana z humoru, z jakim reaguje na trolli.

Wendy's posunęła się nawet do tego, że regularnie zaprasza inne marki do bycia upieczonymi.

Należy jednak być ostrożnym z humorystycznym podejściem. Łatwo jest przekroczyć granicę i stać się obraźliwym w oczach swoich odbiorców.

7. Miej profile społecznościowe tylko dla znajomych

To rozwiązanie jest dość proste. Jeśli nie chcesz przypadkowych trolli komentujących twoje posty, zachowaj je w tajemnicy.

8. Blokowanie, banowanie lub zgłaszanie trolli

Chociaż ta opcja jest bardziej żmudna, czasami jest konieczna, jeśli masz trolla, który po prostu nie chce przestać.

Facebook, Twitter, Instagram i większość innych platform mediów społecznościowych daje Ci możliwość zgłoszenia postu za bycie obraźliwym, wśród innych opcji, takich jak unfollowing osoby, która go opublikowała.

9. Zdekompresuj się, zanim odpowiesz

Pamiętaj - celem trolla jest zdenerwowanie Ciebie i innych ludzi. Nie pozwól im osiągnąć tego celu.

Zanim napiszesz odpowiedź, spróbuj tego:

Weź głęboki oddech.

Odejdź na kilka minut (minimum).

Przypomnij sobie, że to nic osobistego i nie warto się denerwować.

Kiedy będziesz wystarczająco opanowany, aby wrócić i zająć się sprawą, postaraj się zachować jasny, otwarty umysł.

10. Zachowaj profesjonalizm

Jednym z najgorszych błędów, jakie możesz popełnić, jest pomylenie niezadowolonego klienta z trollem i zareagowanie w nieprofesjonalny sposób. Zachowaj spokój i rzeczowość.

Jeśli ktoś zwraca uwagę na literówkę lub inny drobny błąd, podziękuj mu za wskazanie błędu, popraw go, a następnie nie angażuj się dalej.

Trolle są tylko tak duże, jak my je stworzymy

Internetowe trolle rozwijają się na dramacie.

Jeśli zniżysz się do ich poziomu, oni wygrywają.

Nie chodzi o to, czy masz rację, czy nie. Jeśli przestaniesz angażować trolli, zabierzesz tlen z ich ognia.

Podejdź do sprawy z wyższością, a trolle zostaw daleko pod sobą.

https://www.searchenginejournal.com/defeat-online-trolls/323439/


Zobacz galerię zdjęć:

źródło: pl.aliexpress.com
źródło: pl.aliexpress.com
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo