flyga flyga
8517
BLOG

Myliłem się co do sygnalizacji TAWS

flyga flyga Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 502
Byłem bardzo niedawno na cyklicznym symulatorze. Pozostało nam trochę czasu, więc mogliśmy przećwiczyć to, co nas nurtowało. Mnie interesowało zachowanie TAWS podczas zniżania z ustaloną i niewielką prędkością opadania w podejściu donikąd.

Mój samolot wyposażony jest w EGPWS, ale sygnalizacja powinna być taka sama jak w TAWS. Wypościliśmy klapy i podwozie i ustawiłem prędkość opadania na 500ft/min. Skierowałem się w najbardziej płaski teren i obserwowałem sygnalizację. Najpierw przyszło kilkakrotne ostrzeżenie " caution terrain". Następnie weszła sygnalizacja "pull up". Zmniejszyłem opadanie, system darł się dalej, przeszedłem na wznoszenie, on dalej wył, dopiero po powyżej pewnej wysokości sygnalizacja ustała.

Myliłem się twierdząc, że przy normalnej prędkości opadania będzie jedynie jedynie sygnalizacja "terrain ahead". Tym sposobem jestem w stanie zrozumieć przyczyny zignorowanie sygnalizacji TAWS. Jeżeli załoganci ignorowali tą sygnalizację w warunkach podejścia z widocznością, mogli pokusić się o zignorowanie jej w ferworze walki w warunkach IMC.

Chcę podkreślić, że intencje załogi, nawet w powiązaniu z czynnikiem ludzkim, nie zwalniają załogi z odpowiedzialności niedopuszczalnego zaniechania reakcji na sygnalizację TAWS.
flyga
O mnie flyga

§ 19 art. 24.5 RL-2006: Ogólne zasady wykonywania lotów W czasie lotu na prostej do lądowania dowódca statku powietrznego obowiązany jest przerwać zniżanie: 5) gdy warunki lotu lub zjawiska pogody nie gwarantują bezpiecznego lądowania

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka