35 obserwujących
86 notek
189k odsłon
  8505   0

Myliłem się co do sygnalizacji TAWS

Byłem bardzo niedawno na cyklicznym symulatorze. Pozostało nam trochę czasu, więc mogliśmy przećwiczyć to, co nas nurtowało. Mnie interesowało zachowanie TAWS podczas zniżania z ustaloną i niewielką prędkością opadania w podejściu donikąd.

Mój samolot wyposażony jest w EGPWS, ale sygnalizacja powinna być taka sama jak w TAWS. Wypościliśmy klapy i podwozie i ustawiłem prędkość opadania na 500ft/min. Skierowałem się w najbardziej płaski teren i obserwowałem sygnalizację. Najpierw przyszło kilkakrotne ostrzeżenie " caution terrain". Następnie weszła sygnalizacja "pull up". Zmniejszyłem opadanie, system darł się dalej, przeszedłem na wznoszenie, on dalej wył, dopiero po powyżej pewnej wysokości sygnalizacja ustała.

Myliłem się twierdząc, że przy normalnej prędkości opadania będzie jedynie jedynie sygnalizacja "terrain ahead". Tym sposobem jestem w stanie zrozumieć przyczyny zignorowanie sygnalizacji TAWS. Jeżeli załoganci ignorowali tą sygnalizację w warunkach podejścia z widocznością, mogli pokusić się o zignorowanie jej w ferworze walki w warunkach IMC.

Chcę podkreślić, że intencje załogi, nawet w powiązaniu z czynnikiem ludzkim, nie zwalniają załogi z odpowiedzialności niedopuszczalnego zaniechania reakcji na sygnalizację TAWS.
Lubię to! Skomentuj502 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka