foros foros
810
BLOG

Burmistrz odwołuje dyrektor szkoły za wpisy na fb o politykach

foros foros Edukacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

Odwołam ze stanowiska dyrektorkę Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rojowie za obraźliwe wpisy na portalu społecznościowym pod adresem niektórych polityków – poinformował burmistrz Ostrzeszowa Patryk Jędrowiak.

Na profilu dyrektorki pojawiły się m. in. takie wpisy: "Słyszałam kiedyś takie określenie jednej z figur w kartach dupek i to właśnie @szymon_holownia"; „Zamknij tego fałszywego i rudego ryja, bo już ani słuchać, ani czytać nie można"; "I ta mina przygłupa. No nie, teraz to już pan przesadziłeś, panie Kamyszu. Poszukaj pan lepiej Internetu dla bezdomnych".

Dyrektor stwierdziła, że ktoś włamał się jej na konto i wygłosiła przeprosiny: 

- Styl, w jakim napisano komentarze z wykorzystaniem mojego profilu, nie jest przeze mnie akceptowany. Publikacje te wraz z kontem Twitter zostały przeze mnie usunięte, a mój telefon zabezpieczony skutecznie przed dostępem osób niepowołanych. (…) Przepraszam wszystkich, których działanie osoby nieuprawnionej z wykorzystaniem mojego konta mogło oburzyć, dotknąć lub obrazić

Burmistrz jednak nie uwierzył wyjaśnieniom dyrektor ponieważ wpisy na koncie dyrektor pojawiają się od roku i nie zawiadomiła ona policji.

https://niezalezna.pl/334994-dyrektor-szkoly-obrazala-politykow?fbclid=IwAR3s30p2HAYBIgQlPg-KERK_MYwL9w1GhTjPH5lnQX2kChDAjbK46LOp3do#komentarze

Sprawa prowokuje do pytań:

1. Przytaczane słowa są oczywiście naganne, nie przystające do pedagoga, tym bardziej dyrektora występującego w sytuacji publicznej, pod nazwiskiem, ale czy są wystarczającą przesłanką do zwolnienia z pracy?

2. Czy to akurat wójt, burmistrz (w tym przypadku 20-kilkulatek) powinien być sędzią i strażnikiem moralności dyrektora szkoły, szerzej nauczycieli? (przypomnijmy, że dyrektora szkoły powołuje komisja, w której samorząd ma większość głosów)

3. Jakie są granice wolności słowa? Czy można np. chodzić po ulicach z "tęczową Matką Boską" albo "cipkomaryjką" ale za opinie - nawet wygłaszane grubym słowem - na portalu społecznościowym już tracić pracę?

4. Co z prywatnością pracownika? Od którego momentu pracodawca może w nią ingerować?

To tylko kilka z takich, które nasuwają się automatycznie

foros
O mnie foros

</ script> WAU_small ('33nm7mbknmq3 ") </ script > a counter

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo